המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בעל טור לבנוני ביומון מצרי: נתניהו מסוכן כמו היטלר
11/7/2012

 

בעל טור לבנוני ביומון מצרי: נתניהו מסוכן כמו היטלר

ד"ר מחמד אל-סמאכ, אינטלקטואל לבנוני, המשמש כמזכ"ל הוועדה הלאומית לבנונית לדיאלוג אסלאמי-נוצרי, ובעל טור קבוע ביומון המצרי העצמאי אל-שורוק, פרסם מאמר שכותרתו "ישראל [ממדינה] ציונית ל[מדינה] יהודית", בו השווה את ר"מ ישראל, בנימין נתניהו, לאדולף היטלר וטען כי נתניהו מסוכן כמו המנהיג הנאצי.

 

 להלן תרגום קטעים נבחרים מן המאמר[1]:

 

"עם המעבר המהיר של ישראל מ[מדינה] ציונית ל[מדינה] יהודית, נראה שרה"מ בנימין נתניהו מועמד להפוך לאיש המסוכן ביותר במזה"ת – לא רק עבור הפלסטינים, אלא גם עבור הישראלים. קריאה שקולה של עמדותיו בנוגע להרחבת והאצת בניית ההתנחלויות היהודיות בגדמ"ע וסיפוחן לישראל, הרחקת הערבים – נוצרים ומוסלמים – אל מחוץ לגבולות המדינה היהודית והכשלת ההצעה להסדר מדיני על בסיס שתי מדינות [לשני עמים], מעלה תמונה המזכירה את הרושם הראשוני שנוצר לגבי אדולף היטלר, לפני שהפך למנהיג גרמניה ולאיש המסוכן ביותר באירופה ובעולם. ייתכן שהשוואה זו תעורר פליאה, אך זה מה שקרה כשהיטלר החל [לחשוף] את השקפותיו הגזעניות הבוסריות במינכן שבגרמניה, באמצע שנות העשרים של המאה שעברה.

 

כתב עיתון "הרסט" האמריקאי, קארל פון ויפרד [כך במקור][2] היה העיתונאי האמריקאי הראשון שראיין את היטלר. בראיון שפורסם בגיליון נובמבר-דצמבר 1922 הוא תיאר אותו כ'דובר מקסים, גאון ארגוני שביכולתו לסחוף את ההמונים, ולכן עלול להפוך בקרוב לדיקטאטור על בוואריה כולה'. למרות זאת מעט מאוד אמריקאים ואירופאים, כולל גרמנים, התייחסו להיטלר ברצינות. הם לעגו להתנהגותו, למעשיו ודבריו ובשל עמדותיו הקיצוניות הם ראו בו מוקיון פוליטי. אותם תיאורים חלים על נתניהו היום...

 

היטלר דיבר על הקמת גרמניה הגדולה ונתניהו היום מדבר על ישראל הגדולה. היטלר הניף את הסיסמה של 'גרמניה לגרמנים' ונתניהו מניף היום את הסיסמה של 'ישראל ליהודים'. היטלר דיבר על חיסול מי שהוא כינה 'אויבים מבפנים' והתכוון במיוחד ליהודים. נתניהו מדבר באותו אופן על הפלסטינים הערבים, שלטענתו מהווים פצצת זמן דמוגרפית,המאיימת על זהותה של ישראל וביטחונה.

 

היטלר החל ביישום תוכניתו ע"י סיפוח אוסטריה לגרמניה ב-1938. נתניהו החל את תוכניתו בסיפוח ההתנחלויות היהודיות בגדמ"ע הכבושה לישראל. היטלר הפתיע את העולם כשפלש לפולין והצית את הניצוץ למלחמת העולם השנייה. וכיצד יפתיע נתניהו את העולם? האם ע"י התקפה הרסנית על מסגד אל-אקצא, כהקדמה לסיפוח ירושלים המזרחית ולסילוקם בכוח של תושביה הערבים?

 

ייתכן שהיטלר ראה בעוינות שהיתה בין הקומוניזם, אותו ייצגה בריה"מ, לבין הקפיטליזם אותו ייצגה ארה"ב, הזדמנות היסטורית שיש לנצל על מנת להעביר את תוכניתו הגזענית. ייתכן נתניהו רואה בסכסוכים בין הערבים למדינות השכנות, במיוחד איראן, והפילוגים הפנים-ערביים שבסיסם גזעי, דתי ועדתי - שאת סכנתם האמיתית מסתיר אבק תנועות השינוי שנושב בעולם הערבי ממזרח וממערב - הזדמנות היסטורית שיש לנצל.

 

כפי שהיטלר מצא את ההזדמנות המתאימה בתוך [גרמניה] ומחוצה לה כדי לעוט על פולין, כך נתניהו יראה בעליית הפונדמנטליזם היהודי ונסיגת הציונות החילונית [בישראל] ובפילוג הערבי והעדר החלטה מאוחדת [מחוץ לישראל], הזדמנות מתאימה לעוט על ירושלים...

 

64 שנים עברו מאז ההכרזה על מדינת ישראל, במהלכן חי המזה"ת [בתקופות של] שביתות נשק בין מלחמות. ייתכן שנתניהו חש שכעת הזמן מתאים לפתוח במלחמה שלדעתו תשים קץ לכל המלחמות, כפי שהיטלר חש בשעתו. אך מה היתה התוצאה [אז]?"

 



 [1]אל-שורוק (מצרים), 3.5.2012.

[2] הכוונה לקארל פון ויגאנד, כתב של רשת הרסט (Hearst), שהפיצה מספר עיתונים.

תגיות