המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותב מצרי: המוסד מאחורי ארועי הדמים במשחק בפורט סעיד
29/3/2012

 

        מאמר באל-אהראם: המוסד מאחורי אירועי הדמים במשחק הכדורגל בפורט סעיד

 

במאמר בעיתון המצרי אל-אהראם, טען בעל הטור עבד אל-גאבר אחמד עלי, כי המוסד הישראלי ושרידי מפלגת השלטון לשעבר, המפלגה הלאומית הדמוקרטית, עומדים מאחורי הקטטה ההמונית בתום משחק הכדורגל בפורט סעיד (1.2.2012), שבה נהרגו מעל שבעים איש ומאות נפצעו וכי האירוע הוא חלק מתוכנית של ישראל, ארצות הברית ומדינות ערביות, להכשיל את המהפכה המצרית, לערער את הביטחון והיציבות במדינה ולחולל מלחמות אזרחים. לדבריו, ישראל מחילה על מצרים את הפרוטוקולים של זקני ציון המורים לשלוט בעמים באמצעות אלימות וטרור, במטרה לחסל את הכוחות החמושים המצריים ולהחריב את המדינה. הדבר נעשה בכמה אמצעים: תשלום לצעירים משולחי רסן ומובטלים כדי שיחריבו את מצרים; מימון מטעם ארצות הברית ומדינות ערביות של ארגונים ומפלגות המעוררים מלחמות פנימיות; ושימוש באמצעי תקשורת שונים, כמו צהובונים המבזים את ראשי הכוחות המזוינים. הכותב מתח ביקורת על אמצעי התקשורת וצירי הפרלמנט התוקפים את המועצה העליונה של הכוחות המזוינים, שאפשרה את המהפכה ואת קיום הבחירות החופשיות, וקרא לתמוך בה עד שתמסור את השלטון.

 

להלן תרגום קטעים מן המאמר.[1]

 

ישראל מבצעת את הפרוטוקולים של זקני ציון במצרים

"על אירועי הדמים בפורט סעיד, במהלך משחק כדורגל מהנה בין [קבוצות] אל-מצרי לאל-אהלי, שגבו את חייהם של יותר משבעים ממיטב [תושבי] המולדת הזאת, אחראים [כוחות] הביטחון לצד גורמים רבים אחרים, כמו איחוד הכדורגל שניהל את המשחק, וכן מנגנוני הביטחון האחראים על איסוף מידע לגבי הסכנות האופפות את הארץ. אך האחריות העיקרית מוטלת על כוחות זרים, ובאופן ספציפי המוסד הישראלי, שמהפכת הצעירים הנקייה והטהורה, שפרצה ב-25 לינואר לפני שנה, זעזעה אותו מאוד. המכה הקטלנית [מצידו] באה בחגיגת יום השנה הראשון למהפכה הזאת, ונועדה להעניש את העם המצרי, שעקר משטר שהשחית את החיים הפוליטיים והחברתיים בארץ ואפשר לשחיתות להתפשט. לכן שרידי המשטר הקודם, המתגלמים במפלגת הלאומית [הדמוקרטית], הם הכלי שמניע את הגורמים ההרסניים תמורת [טובות] חומריות, שהנערים והבריונים רודפים אחריהן ומזילים ריר כדי להשיגן.

 

אינני טוען כי אני יודע נסתרות או נותן חופש לדמיוני, [ואולם] אמרתי במקום הזה שישראל והמודיעין שלה לא יאפשרו לנו לחגוג את יום השנה הזה בשקט, ושעלינו להכיר את עקרונותיה ומטרותיה של הציונות העולמית כלפי המדינות המקיפות אותה או שישראל מסוכסכת איתן... אמרתי בעבר שישראל מבצעת את הפרוטוקולים של זקני ציון כלפי החברה המצרית, בעודנו שרויים בעילפון ותרדמה עמוקה, על אף שהפרוטוקולים האלה מסתובבים ברחוב המצרי [ובמקומות] אחרים. למרבה הצער, איננו קוראים ואיננו שומעים.

 

ארה"ב ומדינות ערביות מממנות גורמים המפיצים פתנה במצרים

השאלה המוצגת היא האם ישראל והכוחות החיצוניים הנגדיים יניחו למהפכה להמשיך בדרכה, לאחר שהשיגה שלוש מטרות, חודשים ספורים מאז פריצתה: הראשונה – הפלת משטר שהעיק במשך יותר משלושים שנה, ושהעלים מעיני כול את הגנבה, הגזל וצבירת הכספים, הזהב והרכוש שקרו בזמנו; לאחר מכן – הפלת המפלגה הלאומית [הדמוקרטית], שפשתה בארץ בצורה מכוערת וגרגרנית וסייעה להתפשטות השחיתות; ולבסוף, קיום בחירות שכל העולם דיבר עליהן, ופרלמנט שהחל את ישיבותיו הראשונות בכוח, בלי פחד או אימה, על אף שכמה מציריו הגזימו [בדברי הביקורת] כלפי ביצועי המועצה העליונה של הכוחות המזוינים, שבלעדיה המהפכה לא הייתה מצליחה ולא היו מתקיימות הבחירות החופשיות ההוגנות שעליהן התעקשה. אבל הימים יוכיחו [לצירים] האלה שעמדותיהם שגויות. [שהרי] ללא המועצה העליונה של הכוחות המזוינים והתעקשותה על קיום הבחירות, לא היו [נבחרים] הצירים האלה, שחלקם תוקפים את המוסד הצבאי וראשיו, המיוצגים על-ידי המועצה הזו. ישנם כוחות נוספים שעוזרים לכך, ובראשם ארצות הברית, הנותנת מחסה לאלה הבורחים מגזרי הדין של המצרים, וכן מנפנפת ולוחצת עלינו בנושא הסיוע, ואני מקווה מאוד שנסרב [לקבלו]. לצידה של אמריקה יש כמה מדינות ערביות המממנות גם הן כמה מן הארגונים הבלתי-רשמיים במצרים וכן כמה מן המפלגות, המפיצות דאגה ומעוררות מלחמות פנימיות במצרים. ויש כמה מפלגות וכוחות פוליטיים, הקוראים להרוס את המדינה המצרית ולבנותה מחדש, ביודעם שהם ירוויחו מן האירועים המתרחשים, בין אם מדובר באובדן שליטה ביטחונית או מלחמת רחובות. הימים יוכיחו את אמיתות דברינו.

 

צעירינו מקבלים כסף כדי להרוס את מצרים מבפנים

ושוב אנו מזהירים מפני הפרוטוקולים של זקני ציון... העושים הבחנה בין יהודים לגויים... השימוש בביטוי גויים בפרוטוקולים של [זקני] ציון נועד לציין לא-יהודים. יש קונצנזוס על כך שמשמעות [הביטוי] אצלם היא בהמות [ויצורים] טמאים, או כופרים ועובדי אלילים. פירוש הדבר שהם בזים ללא-יהודים. בפרוטוקול הראשון נאמר: 'האנשים בעלי התכונות השפלות הם הרבים ביותר מבין בני האדם, ולכן הדרכים הטובות ביותר... לשלוט עליהם הן אלה המסתמכות על אלימות, כוח וטרור ולא על ויכוח מדעי.'

 

הפרוטוקול הזה הוא אחד מעשרים וארבעה פרוטוקולים. אף על פי שהם עדיין מתכחשים להם, הימים מאשרים [את קיומם]. מה שקורה בארצנו הוא יישום אמיתי של הפרוטוקולים האלה, מכיוון שהם רוצים להרוס את מצרים כדי להיפטר מכוחותיה החמושים. הם כבר הודיעו... שהם אינם מפחדים מצבא שעמו זרק עליו אבנים ולבנים. על כן אני חושש מהם, שכן הם רוצים להרוס את המוסד הצבאי, ופירוש הדבר הרס הישות והמבנה המצרי. אך עמנו וצעירינו לא יאפשרו להם לעשות זאת, הם יצאו נגדם ויעמדו מולם.

 

ברור [לנו] שתימשך סדרת ההרס וההחרבה במצרים באמצעות צעירים שאין להם קשר למהפכה ורוצים להרוס הכול. הם מקבלים כספים כדי שיחריבו ויהרסו. לא עובר חודש בלי שמייצאים אלינו אסון כפי שקרה בפורט סעיד, כדי לגנוב את שמחתנו על מועצת העם החדשה ועל מועצת השורא שתתכנס לראשונה [בקרוב]. הכלים שבהם הם משתמשים, פרט לצעירים משולחי הרסן והמובטלים, הם הצהובונים המבזים את ראשי הכוחות המזוינים, וכן ערוצי הלוויין [שרק] שואפים להשיג רווח מן הפרסומות כדי לממן את משכורותיהם הגבוהות... אלה הם הכלים שבהם משתמשים מי שמכרו את מצפונם ונפשם ומנסים להרוס את המוסד הצבאי ואת מצרים.

 

אלה התוקפים את המועצה העליונה של הכוחות המזוינים נהנים מהתקפתם, מכיוון שהם לא יכלו לעשות זאת קודם לכן. הם יתחרטו על כך כאשר העם, שרוצה לטהר את התקשורת, יתבע מהם דין וחשבון, מבלי שיהיה להם מפלט. אני דורש משר התקשורת לצאת נגדם... מבלי להגביל חירויות, או לתקוף את הדמוקרטיה... מדינות רבות עשו זאת, וביניהן מדינות אירופה וארה"ב...

 

לבסוף, אני פונה למועצה הצבאית ולעומד בראשה, פילדמרשל טנטאוי: אללה עימכם, המשיכו בדרככם עד שתמסרו את השלטון בכבוד, כפי שהיה תפקידכם קודם לכן במלחמות שבאו בזו אחר זו ובעימותים המרים."

 



[1]  אל-אהראם (מצרים), 8.2.2012

תגיות