המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 5.9.2011
5/9/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 5.9.2011

 

בתקציר: הכחשה של ניסיון התנקשות באמיר קטר * איראן דוחה בקשת הפז'אק הכורדי להפסקת אש * עבאס: נשוב למו"מ בלי להתחשב בתוצאת הפנייה לאו"ם * חמאס מונעת מתלמידי תיכון לממש מלגת לימודים בארה"ב * ירדן: הפגנה נגד השתתפות כוחות ירדניים בדיכוי המחאות בבחריין

 

ירדן: הפגנה נגד השתתפות כוחות ירדניים בדיכוי המחאות בבחריין

כוחות הביטחון של ירדן מנעו (4.9.11) מעשרות מפגינים להגיע לשגרירות בחריין בעמאן וסגרו את הרחוב המוביל אליה. ההפגנה אורגנה בפייסבוק ע"י "תנועת הצעירים", אחת מתנועות המחאה בירדן, הקוראות לרפורמה במדינה. פעיל בתנועה סביר שההפגנה נועדה להביע סולידאריות עם העם הבחריני, למחות נגד דיכויו הברברי ונגד מעורבותם של כוחות ירדניים בדיכוי המחאות העממיות בבחריין וכן בקרבות בלוב ובאפגניסטן. בכירים ירדניים הכחישו דיווחים על 500 חיילים ירדניים המסייעים בדיכוי המחאות בבחריין.

www.albosala.com , 4.9.11

 

עבאס: נשוב למו"מ בלי להתחשב בתוצאת הפנייה לאו"ם

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, אמר בפגישת המועצה המהפכנית של הפת"ח (4.9.11), כי תהא תוצאת הפנייה לאו"ם אשר תהא – הפלסטינים בכל מקרה ישובו למו"מ כדי לפתור את כל סוגיות הסדר הקבע. חבר הוועה"פ של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי בניגוד לפרסום בניו-יורק טיימס, ארה"ב או מקוורטט לא הציגו לפלסטינים כל יוזמה לחידוש המו"מ, במטרה למנוע את הפנייה לאו"ם.

ופא (רש"פ), 4.9.11

 

איראן דוחה בקשת הפז'אק הכורדי להפסקת אש 
איראן דחתה (5.9.11) את בקשת הארגון הכורדי הבדלני הפז'אק להפסקת אש, לאחר שמשמרות המהפכה האיראניים חידשו את המתקפה (2.9.11) על אנשי הארגון בכורדיסטאן, בתום חודש הרמדאן.  מקורות איראניים דיווחו כי הרגו שלושים מאנשי הפז'אק, בעוד הפז'אק הודיע על חמישים הרוגים מקרב משה"מ. נמסר כי שה"ח האיראני, עלי אכבר צאלחי, יגיע לכורדיסטאן בקרוב. 
פרס טי וי (איראן), אל-חיאת (לונדון), www.roozonline.com5.9.11  

 

הכחשה של ניסיון התנקשות באמיר קטר; דיווח כי האמיר איבד הרבה ממשקלו

מקורב למשפחת אמיר קטר, חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, הכחיש דיווח ביומון המצרי  אל-פגר (4.9.11)  לפיו האמיר ניצל מהתנקשות בו, באמצעות מכונית הנהוגה בידי מתאבד. ואולם, מקורב ללשכת האמיר הקודם – אביו של האמיר הנוכחי, שהודח מהשלטון ע"י בנו – מסר כי האמיר נפצע בירך, וכי שמונה ממאבטחיו ואחד ממקורביו נהרגו באירוע. לדברי היומון, יש איפול על סיקור התקרית ולא ברור מי עומד מאחוריה. האתר הליבראלי אילאף טען כי הדיווח על ניסיון ההתנקשות היה למעשה איום סמוי על האמיר, וכי דבריו לערוץ אל-ג'זירה (4.9.11), שבהם תמך במהפכות בסוריה ובלוב, היוו תגובה תקיפה לאיום זה. אתר חדשות ערבי הפועל מצרפת, www.doualia.com, דיווח כי במסע"ת בתום ועידת ידידי לוב בפריז (1.9.11), נראה האמיר רזה בהרבה מבעבר ומנה כמה הסברים לכך: שאיבת שומן, דיאטה חמורה או מחלה. מקורבים לארמון מסרו לעיתונים אמריקאים כי האמיר סובל ממחלת כליות וטופל בארה"ב.

אל-פגר (מצרים), סבק (סעודיה), www.elaph.com, 4.9.11; www.doualia.com, 2.9.11

 

אמיר קטר במסיבת העיתונאים בפריז                                           האמיר בסוף 2010

     

www.doualia.com, 2.9.11                                                      אל-שרק (קטר), 19.12.10                                        

 

חמאס מונעת מתלמידי תיכון לממש מלגת לימודים בארה"ב

משרד חינוך של החמאס מנע משמונה תלמידי ותלמידות תיכון בעזה לממש מלגת לימודים בארה"ב שאותה קיבלו מהארגון Amideast. בכיר במשרד, מוחמד אבו שקיר, הסביר כי הסירוב נובע מן "הקשר הסותר בין תרבותנו לתרבות האמריקאית המערבית", וכי הממשל אינו יכול לאפשר אירוח בנות פלסטיניות בבתים מערביים שאין יודעים מה יש בהם. בכיר במרכז הפלסטיני לזכויות אדם מתח ביקורת על ההחלטה, שלדבריו מהווה הפרה בוטה של זכויות האדם ושל זכות ההורים לבחור את חינוך ילדיהם.

www.alarabiya.net, 4.9.11