המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.9.2011
4/9/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.9.2011

 

בתקציר: אתר אופוזיציה סורי: העם דורש את ראשו של אל-אסד * חמאס מנעה מאנשי פת"ח בעזה להתכנס לרגל החג * שגריר רוסיה לנאט"ו יעדכן את איראן בנושא טילי נאט"ו בתורכיה * אחמדי-נז'אד: פשעי ישראל לא ימנעו את סופה * יומון סעודי: ממשלת לבנון תומכת במשטר הסורי במקום בעם

 

שר לובי לשעבר: אל-קד'אפי סייע לאיראן במלחמתה בעיראק

השר הלובי לשעבר, אבראהים קוידר, אמר לערוץ אל-ערביה, כי מועמר אל-קד'אפי העביר לאיראן טילים וצוותיי שיגור במהלך מלחמתה עם עיראק, בעודו מפגין תמיכה גלויה במשטרו של סדאם חוסיין. לדברי קוידר, מועצת המעבר תמסור ללבנון תיק בנושא היעלמותו של האימאם השיעי מוסא צדר, לפני 33 שנים.

www.alarabiya.net , 3.9.11

 

אתר אופוזיציה סורי: העם דורש את ראשו של אל-אסד

אתר אופוזיציה סורי טען כי בשל המשך דיכוי ההפגנות, מחריף העם הסורי את דרישותיו, וכעת הוא אינו מסתפק בהפלתו של הנשיא בשאר אל-אסד, אלא דורש את ראשו, יחד עם ראשיהם של משתפי הפעולה איתו. האתר קרא לאופוזיציה הסורית להתאחד ולדרוש הגנה בינ"ל לעם הסורי. 

www.sooryoon.net, 4.9.11

 

אסד מסרב להיפרד מכס השלטון

אל-ערב (קטר), 2.9.11

 

חמאס מנעה מאנשי פת"ח בעזה להתכנס לרגל החג

מנגנוני הביטחון של תנועת החמאס מנעו מאנשי פת"ח בח'אן יונס להתכנס לצורך החלפת ברכות לעיד אל-פטר. הסנקציה הזאת הופעלה ע"י החמאס, למרות הסכם הפיוס עליו חתמו התנועות.

ופא (רש"פ), 1.9.11

 

שגריר רוסיה לנאט"ו יעדכן את איראן בנושא טילי נאט"ו בתורכיה
שגריר רוסיה לנאט"ו, דמיטרי רוגוזין, אמר כי יבקר באיראן כדי לדון בנושא פריסת מע' הטילים של נאט"ו בתורכיה. לדבריו, מוסקבה תיידע את איראן בנוגע למו"מ לפריסת טילי נאט"ו, הנמצא בשלבי סיום, והיא מצפה, בתמורה, להבהרות מאיראן בנושא פיתוח הטילים שלה.

פרס טי וי (איראן), 3.9.11

 

אחמדי-נז'אד: פשעי ישראל לא ימנעו את סופה

נשיא איראן אחמדי-נז'אד אמר בשיחת טלפון (3.9.11) עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, כי הפשעים שמבצעת ישראל בפלסטינים לא יצילו אותה "ממוות וודאי" וכי, המצב בעולם משתנה לטובת העם הפלסטיני ולטובת ה'התנגדות'. אחמדי-נז'אד התחייב להמשיך ולתמוך במאבק הפלסטינים עד לניצחון ומשעל השיב כי הפלסטינים ימשיכו בהתנגדות עד להשגת מטרתם.

אירנא (איראן), 3.9.11 

 

יומון סעודי: ממשלת לבנון תומכת במשטר הסורי במקום בעם

מאמר המערכת של היומון הסעודי אל-ג'זירה מתח ביקורת על תמיכתה של ממשלת לבנון במשטר הסורי ע"ח העם הסורי המדוכא. לדברי היומון, התמיכה התבטאה בסירובו של הנציג הלבנוני במועצת הביטחון לתמוך בדרישה מהמשטר הסורי להפסיק את ההתקפות נגד עמו, ובהתייצבותו של שה"ח הלבנוני לצד המשטר הסורי. היומון רמז לכך שממשלת לבנון מייצגת את עמדתה של איראן, התומכת בחזבאללה.

אל-ג'זירה (סעודיה), 2.9.11  

 

אל-שרק אל-אוסט: סיף אל-אסלאם פועל להקמת מדינה בתוך לוב

היומון אל-שרק אל-אוסט דיווח כי כתביו המסקרים האירועים בלוב מצאו קבר אחים סמוך לסרת, ובו 45 גופות של אנשים שנרצחו על ידי אנשיו של מועמר אל-קד'אפי. לדברי היומון, סיף אל-אסלאם, בנו של אל-קד'אפי, פועל להקמת חזית שבטית שתגן על אביו באזור פזאן שיהיה מעין מדינה בתוך לוב.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 2.9.11

 

מצרים פועלת למען הכרה במדינה פלסטינית באו"ם

שגריר מצרים באו"מ, מאגד עבד אל-פתאח, אמר כי מצרים עושה מאמצים נמרצים בחודשים האחרונים כדי להביא להכרה של 128 מדינות במדינה הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם בסוף החודש.

אל-אהראם (מצרים), 2.9.11

 

"הלחצים הבין לאומיים" על אסד

אל-וטן (סעודיה), 3.9.11