המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.8.2011
26/8/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.8.2011

 

בתקציר: אלג'יריה: על המועצה הזמנית בלוב להתחייב להילחם באל-קאעדה * מצרים: הפגנה גדולה מול שגרירות ישראל; אח"ס ירדן: לעקור את השגרירות הישראלית * פרלמנטר יהודי באיראן: להתאחד נגד הציונות וארה"ב * בקרוב- ערוץ "התנגדות" בבעלות משען ג'בורי, התומך באל-קאעדה

 

אל-טיראוי: הפת"ח שומרת על הרובה בידה ובוחרת איך ומתי לנהל מו"מ

חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח, תופיק אל-טיראוי, אמר (24.8.11) כי הפת"ח שומרת על הרובה שלה בידה, יודעת כיצד לנהל מו"מ ובוחרת מתי לעשות זאת, ודבקה בעקרונות הלאומיים שלמענם נפלו השהידים. לדבריו, המהפכות במדינות ערב הן מתוצרת אמריקה ומטרתן לחסל את העניין הפלסטיני, ואינן נובעות מעושק, מדיכוי ומהיעדר חירויות. הוא גינה את הסחטנות שארה"ב מפעילה על הפלסטינים באמצעות האיום להפסיק את הסיוע הכלכלי.

אל-איאם (רש"פ), 26.8.11; www.palestine-info.info, 25.8.11

 

מצרים: הפגנה גדולה מול שגרירות ישראל; אח"ס ירדן: לעקור את השגרירות הישראלית

כוחות פוליטיים במצרים - בהם תנועות האח"ס ואל-גמאעה אל-אסלאמיה, ומפלגות אל-ופד, אל-נהדה ואל-ריאדה - הודיעו כי ישתתפו בהפגנה (26.8.11) מול שגרירות ישראל בקהיר בדרישה לסלק את השגריר הישראלי. מפלגת אל-עמל מארגנת הפגנה לאחר תפילת השישי במסגד אל-אזהר, במחאה על השתיקה הממשלתית למול המתקפות הישראליות בסיני ובעזה. בירדן קרא (25.8.11) חמזה מנצור, מזכ"ל מפלגת חזית הפעולה האסלאמית השייכת לאח"ס, לעקור מן השורש את שגרירות ישראל שהיא "תא סרטני שיש לטהר את עמאן ממנו", וטען כי הסכם השלום עם ישראל הוא "הסכם כניעה שנכפה עלינו בתקופה קשה". מנצור שיבח את העם המצרי הדורש לגרש את השגריר הישראלי ותהה מתי תושבי ירדן ילכו בדרך זאת.

אל-אהראם, אל-מצרי אל-יום (מצרים), 26.8.11; www.assabeel.net, 26.8.11

 

"הידיעות על המהפכות הערביות" מאפילות על "המצור על עזה"

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 26.8.11

 

מנהיג האח"ס: פלסטין – ציר הג'יהאד של האומה

המדריך הכללי של האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, אמר בדרשתו השבועית, כי בעת שמחת עיד אל-פטר [סיום צום הרמדאן], אין לשכוח את העמים הנאבקים עדיין על חירותם בסוריה ותימן, שם הניצחון קרב, ובפלסטין - "ציר הג'יהאד של האומה, ממנו יאיר אורו של מסגד אל-אקצא בשובו לחיק אומתו לאחר המתנה ממושכת."

www.ikhwanonline.com, 25.8.11

 

בקרוב- ערוץ "התנגדות" בבעלות משען ג'בורי, התומך באל-קאעדה

קלטת השמע של מועמר אל-קד'אפי, בה קרא לתומכיו לשחרר את טריפולי מידי "הבוגדים והחולדות", פורסמה בערוץ אל-ראי המשדר מסוריה והנמצא בבעלותו של משען ג'בורי, איש עסקים עיראקי התומך באל-קאעדה. לדברי ג'בורי, בכוונתו להקים ערוץ לווין נוסף בשם "ההתנגדות" שישודר ממדינה ערבית מוסלמית. יצוין כי ג'בורי היה גם בעליו של הערוץ אל-זורא, שהיה גם הוא תומך אל-קאעדה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 26.8.11

 

ציר מג'לס יהודי באיראן: להתאחד נגד הציונות וארה"ב

ציר המג'לס המייצג את היהודים באיראן, סיאמכ מורה-צדק, תקף את דברי מנסור ארצ'י, ממבקריו של הנשיא אחמדי-נז'אד, אשר קרא לרל"ש הנשיא, רחים משאי, "יהודי" במטרה להעליבו. מורה צדק אמר כי ההתבטאות, המנוגדת למדיניות המשטר כלפי יהודי איראן, פגעה ביהודים דווקא בתקופה בה יחסיהם עם המשטר מצוינים. מורה צדק קרא להתאחד נגד ארה"ב והציונות הפועלות נגד הדתות האלוהיות.

www.inn.ir, 23.8.11; אנתח'אב (איראן), 20.8.11

 

אלג'יריה: על המועצה הזמנית בלוב להתחייב להילחם באל-קאעדה

בניגוד לדיווחים קודמים על הכרתה של אלג'יריה במועצה הזמנית בלוב כנציגת העם הלובי, מסר מקור (24.8.11) בממשלת אלג'יריה, כי מדינתו טרם הכירה במועצה והתנה זאת בהתחייבות מצד המועצה להילחם בארגון אל-קאעדה בצפון אפריקה. לדבריו, בידי אלג'יריה הוכחות כי קיצונים לוביים, שהיא עצמה הסגירה בעבר למשטרו של קד'אפי, שוחררו והצטרפו לשורות המורדים. יצוין כי לפני כמה ימים דרשה אלג'יריה מהמועצה הזמנית להתנצל על טענותיה כי אלג'יריה סיפקה סיוע ולוחמים לכוחותיו של קד'אפי.

www.alarabiya.net, 25.8.11