המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
פתוא בחתימת אל-קרדאוי: המשטר הסורי כופר; לנתק הקשר עימו
23/8/2011


פתוא במפרץ בחתימת אל-קרדאוי: המשטר הסורי כופר; לנתק הקשרים עימו

 

לאחרונה התפרסמה בעיתונות הכוויתית פתוא מטעם "חכמי הדת של כווית", הקובעת כי משטרו של בשאר אל-אסד כופר. הפתוא קוראת לשגרירים הסורים להתפטר, אוסרת לסייע למשטר ודורשת ממדינות ערב והאסלאם לנתק את כל הקשרים הרשמיים עימו ולסייע לעם הסורי. על הפתוא חתומים כמה חכמי דת כוויתים, והיא הובאה גם לאישורו ולחתימתו של ראש איחוד חכמי הדת המוסלמים, השיח' יוסף אל-קרדאוי, איש הדת הסוני הבכיר ביותר בתקופתנו. הפתוא הוקראה במסיבת עיתונאים שארגנה "האגודה המפרצית להזדהות עם העם הסורי", ע"י מזכיר אגודת חכמי השריעה של מדינות המפרץ, ד"ר שאפי אל-עג'מי, שגם חתום עליה.

 

להלן תרגום הפתוא.[1]

 

"בשם אללה הרחמן והרחום

פתוא של חכמי הדת והמלומדים בכווית...

אללה יתעלה אמר: "מגיניכם הם רק אלוהים ושליחו והמאמינים" [קוראן 5: 55]. מה שקורה לאחינו המוסלמים בסוריה, מחייב את המלומדים להצהיר את האמת ולשלול את השקר [בכל הקשור] למהפכתם [של הסורים]. ובכלל זה:

 

1. חובה לסייע לעם הסורי בדיבור ובמעשה, מכיוון שזהו חלק מן הברית [בין] המאמינים ומעיקרי הדת. אללה יתעלה אמר: "אם יבקשו את עזרתכם בדת, עליכם לחוש לעזרתם" [8: 72].

2. חובה לגנות את מעשי הרצח, העינויים והמאסר שאותם מבצע המשטר הסורי, ולפסוק כי משטר הבעת' כופר בשל דבריו ומעשיו. אללה יתעלה אמר: "כל ההורג את המאמין בכוונה תחילה, יבוא על גמולו בגיהינום, ובו לנצח ישהה. אלוהים ישפוך חמתו עליו ויקללו ויכין לו עונש כבד" [4: 93].

3. אסור לקשור קשר עם המשטר הסורי ואסור לתמוך במעשיו. מי שעושה זאת [משמש] כעזר וכמשענת לזה העושק, וכמשענת העושקת כמותו. אללה יתעלה אמר: "אל תעזרו זה לזה לפשוע ולהתנכל" [5: 2].

4. על כל שגריר של מדינת המשטר הסורי להתפטר מתפקידו. אסור לו להמשיך [להיות חלק] מהמשטר העושק הזה.

5. על כל מדינות ערב בכלל, והאסלאם בפרט, לסייע לעם הסורי ולמלא את צרכיו הכספיים, התזונתיים והרפואיים. הדבר נחשב לג'יהאד בכסף למען אללה.

6. חובה לנתק את הקשרים הרשמיים: הפוליטיים, הכלכליים, התקשורתיים והתרבותיים עם המשטר הסורי.

 

אנו קוראים לחכמי הדת של סוריה להשתחרר מן המשטר ולהשמיע את דבר האמת, על מנת לעזור לתושבי סוריה, המכירים יותר מכולם את שחיתות המשטר. אללה יתעלה אמר: "אל תעלימו את העדות, כי אשר יעלימנה, לב נפשע לו" [2: 283].

 

הפתוא נשלחה לראש איחוד חכמי הדעת המוסלמים ולמזכ"ל, והם אישרו אותה.

המזכ"ל: ד"ר עלי אל-פרדאקי.

ראש איחוד חכמי הדת המוסלמים: ד"ר יוסף אל-קרדאוי.

איחוד חכמי הדת המוסלמים אימץ את [הפתוא] והיא נשלחת כעת לחכמי הדת [כדי לקבל] את אישורם עליה.

 

החתומים על הפתוא:

ד"ר עג'יל אל-נשמי; ד"ר שאפי אל-עג'מי; ד"ר עבד אל-רחמן עבד אל-ח'אלק; ד"ר ג'אסם מהלהל אל-יאסין; ד"ר חאמד אל-עלי; ד"ר עת'מאן אל-ח'מיס; ד"ר עבד אל-מחסן זין אל-מטירי."

 



[1] אל-ראי (כווית), 13.8.2011

תגיות