המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 19.8.2011
19/8/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 19.8.2011

 

בתקציר: קריאות במצרים לסילוק השגריר הישראלי * עריקאת: מגנים האלימות על כל צורותיה * עבאס מברך את קים ג'ונג-איל לרגל יום השחרור של קוריאה הצפונית *  סרקוזי רמז להוצאת כוחות צרפתיים מיוניפי"ל - אם יישנו הפיגועים  * לבנון: התגובות לפרסום כתבי האישום בנושא רצח רפיק אל-חרירי

 

היומון אל-ראי: צפויות סנקציות כלכליות אמריקאיות על ר"מ לבנון

היומון אל-ראי מסר מפי מקורות במשרד האוצר האמריקאי, כי המשרד קרוב להוכיח את קשריה הכספיים של משפחת אסד עם ר"מ לבנון, נג'יב מיקאתי ואחיו טה, וכי צפוי שעל השניים יוטלו סנקציות כלכליות כמו אלה המוטלות על הנשיא אסד. לדברי המקורות, בכירים סורים הלבינו כספים בבנקים של לבנון במשך  שנים רבות, ולכן הסנקציות שהוטלו על הבנק המסחרי הסורי יחולו גם על הבנק המסחרי הסורי-לבנוני.

אל-ראי (כווית), 19.8.11

 

קריאות במצרים לסילוק השגריר הישראלי

בעקבות מותם של שני חיילים מצריים אתמול (18.8.11) כתוצאה מירי של כוחות צה"ל שפעל באזור הגבול, קרא עמר מוסא, מזכ"ל הליע"ר לשעבר ומועמד לנשיאות מצרים, לזמן מיידית את השגריר הישראלי בקהיר כדי לחקור את העניין. בנוסף, קראו צעירים מצריים ברשתות החברתיות השונות לקיים הפגנה מול שגרירות ישראל בקהיר בקריאה לנתק את היחסים עימה ולגרש את שגרירה מן המדינה.

אל-יום אל-סאבע (מצרים), 19.8.11

 

צבאות סוריה וישראל משתפים פעולה נגד "מחנות הפליטים הפלסטיניים"

אל-וטן (סעודיה), 19.8.11

 

עריקאת: מגנים האלימות על כל צורותיה

בעקבות סדרת הפיגועים מצפון לאילת, אמר חבר הוועדה המרכזית של פת"ח, סאיב עריקאת, כי הפלסטינים מתנגדים לאלימות על כל צורותיה וכי אלימות זו אינה משרתת את שאיפותיו של העם הפלסטיני לחירות ולעצמאות. לדבריו, הפלסטינים לא יסכימו שישראל תשתמש ב"התקפות" כתירוץ למעשי תוקפנות.

www.maannews.net , 18.8.11

 

מחמוד עבאס בירך את קים ג'ונג-איל לרגל יום השחרור של קוריאה הצפונית

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, שלח לשליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-איל, איגרת ברכה לרגל חגיגות יום השחרור של ארצו. באיגרת הביע עבאס הערכה לתמיכתה של קוריאה הצפונית בזכותם של הפלסטינים לחירות ולעצמאות, וגאווה על קשרי הידידות ההיסטוריים בין שני העמים.

ופא (רש"פ), 18.8.11

 

סרקוזי רמז להוצאת כוחות צרפתיים מיוניפי"ל - אם יישנו הפיגועים

שגרירות צרפת בבירות הודיעה, כי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שלח (3.8.11) איגרת לעמיתו הלבנוני, מישל סלימאן, ולראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, בו הזהיר מפני אפשרות שארצו תוציא את חייליה מיוניפי"ל אם יבוצע נגדם פיגוע נוסף כדוגמת זה שהתרחש ב-26 ביולי השנה. עוד אמר סרקוזי, כי צרפת מוכנה לשתף פעולה עם צבא לבנון בדרום המדינה.

אל-מסתקבל (לבנון), 19.8.11

 

לבנון: התגובות לפרסום כתבי האישום בנושא רצח רפיק אל-חרירי

מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, טען כי כתבי האישום שפורסמו (17.8.11) נגד ארבעת בכירי חזבאללה בנושא רצח ר"מ לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, הם פוליטיים ולא ניטראליים וכי ארבעת הפעילים הם אנשי התנגדות מכובדים שאין לעשות להם עוול ולכנותם נאשמים. לדבריו, כתבי האישום נועדו להכשרת הקרקע למלחמה עדתית וכלל לבנונית, כדי להכות בהתנגדות. ר"מ לבנון, נג'יב מיקאתי, אמר שהממשלה   מכבדת את החלטות ביה"ד, והביע תקווה שהאמת תצא לאור תוך שמירה על היציבות במדינה. ר"מ לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, טען כי הראיות שהציג ביה"ד מספקות וכי הוא מצפה מחזבאללה להסגיר את הנאשמים ולנתק את הקשר עימם. הוא קרא לנאסרללה שלא לפרוט על רגשותיה של העדה השיעית כדי לגייסה למען תוכניותיו הדמיוניות, ולממשלת מקיאתי קרא לכבד את התחייבויותיה של לבנון לביה"ד ולהסגיר את הנאשמים. היומון אל-מסתקבל דיווח כי משפטם של ארבעת הנאשמים יתחיל לא יאוחר מחודש ינואר הקרוב, וכי צפויה הוצאת כתבי אישום נוספים נגד הגורמים שסייעו להם בביצוע ההתנקשות.

אל-אח'באר, אל-מסתקבל (לבנון), 18.8.11

 

חמאס מנעה הפגנת מחאה נגד הצבא הסורי

סו"י של הרש"פ "ופא" דיווחה כי מנגנוני הביטחון של החמאס עצרו כעשרה פעילים שהתכוונו להפגין לאות הזדהות עם העם הסורי ונגד התקפת צבא סוריה על מחנות הפליטים הפלסטיניים במדינה. עוד דווח כי חמאס עצרה לכמה שעות כתב של ופא בטענה שהשתתף בפעילויות הזדהות עם הפלסטינים בסוריה.

ופא (רש"פ), 17.8.11

 

הצבא הסורי "נסוג" מעיר סורית אחת בדרכו לערים אחרות

אל-וטן (סעודיה), 18.8.11