המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 12.8.2011
12/8/2011

 

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 12.8.2011

 

בתקציר: ירדן: המלך צפוי לנאום על נושא הכנסת תיקונים לחוקה * חמאס הטילה פיקוח על ארגונים בין-לאומיים בעזה * בקרוב פרסום כתבי האישום בפרשת רצח אל-חרירי * מובארכ כותב ספר זיכרונות * מפקד הבסיג' באיראן: אנחנו מוכנים לשגר לבריטניה כוחות לשמירה על השלום 

 

מקורות פלסטיניים: תהלוכות ספטמבר - בתוך הערים הפלסטיניות בלבד

בכירים פלסטיניים מסרו לסו"י "מען" כי התהלוכות בשטחי הרש"פ, ב-20 בספטמבר, יוגבלו למרכזי הערים הפלסטיניות ולא יחרגו משטחי A, כדי למנוע חיכוכים עם כוחות הביטחון של ישראל וכדי לא לתת לה עילה לפגוע בתושבי הרש"פ. נמסר כי בכירים פלסטיניים ובכירים ביטחוניים אמריקאים דנו ברמאללה בנושא התאום הביטחוני עם ישראל ובהיערכותה של הרש"פ לתהלוכות, וכי הפלסטינים מסרו שיו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, הורה למנגנוני הביטחון שלו לאכוף את שלטון החוק ואת הסדר בתהלוכות, תוך קביעת מסלוליהן. מנגד, קרא מזכיר תנועת היוזמה הלאומית וחבר המועצה המחוקקת, מוצטפא אל-ברגותי, להסלים את ההתנגדות העממית כביטוי לתמיכה ביוזמת ספטמבר.

www.maannews.net , 12.8.11

 

חמאס הטילה פיקוח על ארגונים בין-לאומיים בעזה

הסוכנות האמריקנית לפיתוח בין-לאומי USAID  איימה להפסיק את הפרויקטים שהיא מבצעת בעזה, אם חמאס לא תחדל להתערב בענייני הארגונים הלא-ממשלתיים, וזאת לאחר שחמאס החליטה להטיל פיקוח על ארגונים אלה, בטענה שיש בהם תופעות של שחיתות.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 12.8.11  

 

ירדן: המלך צפוי לנאום בנושא הכנסת תיקונים לחוקה

הוועדה המלכותית הבוחנת הכנסת תיקונים לחוקה בירדן תמסור (14.8.11) את המלצותיה הסופיות למלך עבדאללה השני, בטקס שבו ישתתפו שרי הממשלה, חברי הפרלמנט ובכירים נוספים. בטקס צפוי המלך לשאת נאום שיעסוק בתיקון החוקה ובצעדי הרפורמה בהם נקטה ירדן בחודשים האחרונים.

אל-דוסתור (ירדן), 12.8.11

 

בקרוב פרסום כתבי האישום ברצח אל-חרירי

באיגרת פתוחה לארבעת הנאשמים ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, מסר נשיא ביה"ד  הבינ"ל, אנטוניו קאסיזי, כי בעקבות הודעתה של לבנון, כי אין ביכולתה להסגירם, יפרסם ביה"ד את כתבי האישום נגדם ברבים. היומון הלבנוני אל-מסתקבל דיווח כי הדבר ייעשה בשבוע הבא.

אל-חיאת (לונדון), 11.8.11; אל-מסתקבל (לבנון), 12.8.11

 

"ארגון אל-קאעדה" מוצץ את דמה של "תימן"

אל-ר'ד (ירדן), 11.8.11

 

מובארכ כותב ספר זיכרונות

נשיא מצרים המודח, חוסני מובארכ, החל לכתוב ספר מזיכרונותיו, במסגרת הסכם עם בית הוצאה לאור אמריקאי. מובארכ כבר כתב כמה פרקים בנושא המלחמות נגד ישראל, בניית חיל האוויר המצרי, ויחסיו עם נשיא מצרים לשעבר, אנור סאדאת, ועם יו"ר הרש"פ לשעבר, יאסר ערפאת, אך טרם סיים פרק זה, בשל מצבו הבריאותי. בכוונתו לכתוב גם פרק בשם "החיים לאחר הוכחת החפות".

רוז אל-יוסף (מצרים), 12.8.11

 

מפקד הבסיג' באיראן: מוכנים לשגר לבריטניה כוחות לשמירה על השלום

מפקד הבסיג' באיראן, מוחמד רזא נקדי, הביע נכונותו לשגר את כוחות של הבסיג' לבריטניה, לשמירת השלום בתוכה. הוא אמר כי בריטניה משלמת עתה על מעשי הטבח שלה באפריקה, על המלחמות בהודו ובסין, ועל עימותי הדמים בקרב המוסלמים והזכיר שהמנהיג עלי ח'אמנאי צפה שהתקוממויות כמו שיש במזה"ת יהיו גם באירופה.

פארס (איראן), 11.8.11