המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 2.8.2011
2/8/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 2.8.2011

 

בתקציר: סגן הרמטכ"ל האיראני: משפט מובארכ – מסמן את עתיד הדיקטטורים הערבים * ספקנות ברש"פ לגבי נכונות נתניהו לקבל את נוסחת אובמה * שיח' סעודי בכיר: ניתן להגמיש את שעות צום הרמדאן באירופה * אש"פ: נוציא תהלוכת ענק ב-20 בספטמבר * מחר ייפתח משפטם של מובארכ ובניו

 

אש"פ: נוציא תהלוכת ענק ב-20 בספטמבר

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, יאסר עבד רבה, אמר כי בכוונת אש"פ להוציא מיליוני אנשים לתהלוכה לא אלימה ב-20.9.11, בשטחי הרש"פ ובפזורה, עם פתיחת הדיון באו"ם, על קבלת פלסטין כחברה בארגון.

אל-איאם (רש"פ), 2.8.11

 

ספקנות ברש"פ לגבי נכונות נתניהו לקבל את נוסחת אובמה

הממונה על המו"מ באש"פ, סאיב עריקאת, אמר שאם ר"מ ישראל רוצה שיאמינו לדבריו על הסכמתו לקבל את נוסחת אובמה לחידוש המו"מ, עליו לומר בקולו שהוא מסכים למדינה פלסטינית בגבולות 67 ולהפסקת הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, ההדלפות מלשכת נתניהו על פתרונות מדיניים, נועדו ליחסי ציבור.

www.alaahd.com 2.8.11

 

מחר ייפתח משפטם של מובארכ ובניו

הושלמו ההכנות במצרים לקראת משפטיהם (3.8.11) של מובארכ ובניו, של שר הפנים לשעבר, חביב אל-עאדלי, ושל שישה מעוזריו. מובארכ חתם על הזימון למשפט, ומקור ביטחוני מסר כי הוא יועבר באמצעות מסוק צבאי מביה"ח בשרם אל-שיח' אל האקדמיה לשוטרים בקהיר, שם ייערך משפטו, תחת אבטחה כבדה.

אל-אהראם (מצרים), 2.8.11

 

מצרים: האח"ס מגנים את המשטר הסורי

תנועת האח"ס במצרים גינתה בחריפות את אכזריותם של המשטר בסוריה ושל צבאה, המפעילים נשק כבד נגד אזרחים, וקראה לצבא הסורי לסרב להוראות המשטר, כפי שעשו צבאות מצרים ותוניסיה. הודעת התנועה מתחה ביקורת גם על שתיקת העולם הערבי והאסלאמי, וקראה לממשלותיהם ולעמיהם לנקוט עמדה תקיפה יותר נגד המתרחש בסוריה, גם אם יהא זה כרוך בניתוק היחסים עימה.

www.Ikhwanonline.com, 1.8.11

 

"ד"ר בשאר" בפתח "חדר הניתוח": "נאלצתי להקריב את העם למען הצלת המשטר"

אל-וטן (קטר), 2.8.11

 

שגריר איראן בלבנון: מוכנים לסייע ללבנון בקידוחי נפט

היומון הלבנוני אל-ג'ומהוריה דיווח, כי שגריר איראן בלבנון, אמר בתום פגישתו עם שר האנרגיה והמים הלבנוני, כי איראן נכונה לסייע ללבנון בתחום קידוחי הנפט. יצוין כי ממשלת לבנון אישרה (17.7.11) מזכר הבנה בין משרדי האנרגיה של שתי המדינות, המאפשר הגשת סיוע איראני ללבנון בקידוחי גז ונפט.

אל-ג'ומהוריה (לבנון) 2.8.11; דיילי סטאר (לבנון), 21.7.11

 

התנגדות במצרים למינוי שליח אמריקאי לענייני המיעוטים

הכנסייה הקופטית במצרים הביעה התנגדות להחלטת בית הנבחרים האמריקאי, למנות שליח לענייני מיעוטים במצרים - בהם המיעוט הקופטי – וקראה לקופטים בחו"ל, שתמכו בצעד, להימנע מעיסוק בנושא. גם מפלגות האח"ס ואל-נהדה התנגדו למהלך, בטענה שהוא מהווה התערבות בענייני הפנים של מצרים. 

אל-אהראם, אל-מצרי אל-יום (מצרים), 2.8.11

 

סגן הרמטכ"ל האיראני: משפט מובארכ – מסמן את עתיד הדיקטטורים הערבים

סגן הרמטכ"ל האיראני, מסעוד ג'זאירי, אמר ערב פתיחת משפטו של חוסני מובארכ, כי על מובארכ לתת את הדין על בגידתו בערבים ובמיוחד בפלסטינים. לדבריו, ענישתו של מובארכ, תבהיר לדיקטאטורים הערבים באזור את הצפוי להם ותכשיר את ביטול הסכם הגז המצרי-ישראלי. היומון ג'ומהורי-י אסלאמי קרא לעם המצרי להדיח את המועצה הצבאית העליונה, כדי להשיב את המהפכה לבעליה.

כיהאן, ג'ומהורי-י אסלאמי (איראן), 2.8.11

 

שיח' סעודי בכיר: ניתן להגמיש את שעות צום הרמדאן באירופה

איש הדת הסעודי, השיח' עבד אל-מוחסן אל-עביכאן, אמר כי מוסלמים החיים במדינות אירופה – שבהן הצום בחודש הרמדאן נמשך יותר משני שלישים של היום – רשאים לשבור את הצום בימים המכבידים עליהם, בתנאי שישלימו את שעות הצום החסרות בבוקר.

www.alarabiya.net, 31.7.11 

 

הרש"פ: נשלם משכורות למרות המצוקה הכספית

ר"מ הרש"פ, סלאם פיאד הורה להקצות את כל הכסף הנמצא בקופת האוצר לתשלום שכר לעובדים בשל חודש הרמדאן. החשב הכללי ברש"פ טען כי הרש"פ עודה סובלת ממצוקה כלכלית משום שהיא זקוקה בדחיפות ל-300 מיליון דולר וכי עד כה היא קיבלה מסעודיה סיוע של 30 מיליון דולרים בלבד.

ופא (רש"פ), 1.8.11