המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 29.7.2011
29/7/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 29.7.2011

 

בתקציר: מצרים: אנשי מפל"ד יפוטרו ממנגנוני המדינה * בכיר סורי: הנשיא אסד יפזר את הפרלמנט בקרוב * דרישה במצרים לחקור את חוקיותם של מענקים זרים לארגונים אזרחיים * אתר ה-14 במרץ: הוסר האיפול מעל שמות הנאשמים ברצח אל-חרירי * משפטו של מובארכ ישודר בטלוויזיה במצרים

 

מצרים: משפטו של מובארכ יתקיים בקהיר וישודר בטלוויזיה

עוזר שר המשפטים המצרי הודיע כי משפטיהם של הנשיא המודח, חוסני מובארכ, ובניו, ושל שר הפנים לשעבר, חביב אל-עאדלי, ושישה מעוזריו, ייפתחו בקהיר ב-3.8.11 וישודרו בטלוויזיה המצרית. לא ברור אם מובארכ עצמו יופיע לדיון הפותח של משפטו, בשל מצבו הבריאותי.

אל-אהראם; אל-יום אל-סאבע (מצרים), 29.7.11

 

מצרים: אנשי מפל"ד יפוטרו ממנגנוני המדינה

ר"מ מצרים, עיסאם שרף, העביר לאישור המועצה הצבאית השלטת רשימה של אנשי מפל"ד – מפלגת השלטון מימי מובארכ – שבכוונתו לפטר ממשרותיהם במנגנוני המדינה, בימים הקרובים.

אל-אהראם (מצרים), 29.7.11

 

מצרים: דרישה לחקור את חוקיותם של מענקים זרים לארגונים אזרחיים

הפעיל הפוליטי המצרי, ממדוח חמזה, דרש באמצעות פרקליטו משגרירת ארה"ב בקהיר, מראש המועצה הצבאית השלטת במצרים ומשרי החוץ ושתה"פ הבינ"ל, לחשוף את המימון שהעניקו שגרירות ארה"ב או כל גורם זר אחר לגופי חברה אזרחית מצריים, ולקבוע האם רשאים היו גופים אלה לקבל את הכסף.

אל-יום אל-סאבע (מצרים), 29.7.11 

 

בכיר סורי: הנשיא אסד יפזר את הפרלמנט בקרוב

עוזר המזכיר הארצי של מפלגת הבעת' בסוריה, מוחמד סעיד בוח'יתאן, מסר שהפרלמנט הסורי יתכנס בימים הקרובים כדי לדון בהחלטות וחוקים בנושא תהליך הרפורמה, ובכללם חוק הבחירות לפרלמנט. לדבריו, לאחר כינוס זה, יוציא הנשיא אסד צו לפיזור הפרלמנט ולקיום בחירות פרלמנטאריות "חשובות ומכריעות", שייערכו לפני סוף השנה. בוח'יתאן הוסיף, כי מפלגת הבעת' שואפת להוכיח בבחירות אלה את  אמינותה והיא נערכת לכינוס ועידה ארצית עוד בטרם הבחירות, כדי לדון באסטרטגיה שלה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 29.7.11

 

מצרים: "הצבא" ו"המהפכה" בכיוונים מנוגדים

אל-וטן (קטר), 28.7.11

 

אתר ה-14 במרץ: הוסר האיפול מעל שמות הנאשמים ברצח אל-חרירי

אתר כוחות ה-14 במרץ הלבנוני דיווח, כי ביה"ד הבינ"ל לרצח ר"מ לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, הסיר את האיפול ופרסם את שמותיהם ותמונותיהם של ארבעת הנאשמים נגדם הוציא צווי מעצר. יצוין כי השמות תואמים את אלה שפורסמו בכלי התקשורת, עם מסירת הצווים לרשויות בלבנון.

www.14march.org, 29.7.11