המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 8.7.2011
8/7/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 8.7.2011

 

בתקציר: בכיר פלסטיני: המגעים בוושינגטון לחידוש המו"מ כשלו * אירנ"א: גיסו של מוע'ניה מבקש לנקום את חיסולו * בכיר סורי: ארה"ב פועלת להגברת חוסר היציבות בסוריה * התנועה האסלאמית בישראל: למחות נגד מעצר ראא'ד צלאח; ונגד לשיפוץ המקומות הקדושים ברמלה * סיוע כספי מבריטניה לרש"פ

 

הפגנות המוניות ברחבי מצרים להצלת המהפכה

אלפים ממלאים את כיכר אל-תחריר בקהיר לקראת הפגנות המוניות הצפויות ברחבי מצרים היום (8.7.11), בהשתתפות מרבית הכוחות הפוליטיים והחברתיים. המחאה היא על התמהמהות השלטון ביישום דרישות המהפכה, בהן העמדתם לדין של מובארכ ובכירי משטרו וכל המעורבים ברצח מפגינים; טיהור מוסדות השלטון מאנשי המשטר הקודם; השבת כספי מדינה שנגזלו ע"י מושחתים ועוד. ארגון אל-גמאעה אל-אסלאמיה מחרים את ההפגנות בטענה כי הן פוגעות בכלכלה וביציבות. בשעות הבוקר נרשמו חיכוכים בכיכר אל-תחריר, בין אנשי האחים המוסלמים לבין מפגינים המתנגדים להצטרפות האח"ס למחאה.

אל-יום אל-סאבע; אל-דוסתור (מצרים), 8.7.11

 

אירנא: גיסו של מור'ניה מבקש לנקום את חיסולו

בעקבות הגשת כתבי אישום ע"י ביה"ד הבינ"ל לחקר רצח חרירי נגד ארבעת בכירי חזבאללה, פרסמה סו"י האיראנית אירנ"א פרטים אודות אחד מן הארבעה, מוצטפא בדר אל-דין (יליד 1961), גיסו של עימאד מור'ניה,  שאחד משמות הכיסוי שלו הוא אליאס צעב. לדברי אירנא, בדר אל-דין מבקש לנקום את מותו של מור'ניה ולכן מצוי תחת מעקב של ארגוני הביון של ישראל, ארה"ב ומדינות ערב.

אירנא (איראן), 6.7.11 

 

בכיר פלסטיני: המגעים בוושינגטון לחידוש המו"מ כשלו

מקור פלסטיני בכיר מסר לשבועון הערבי-ישראל אל-צנארה, כי המגעים בין בכירים פלסטינים לבכירים אמריקאים בוושינגטון, על חידוש המו"מ עם ישראל, כשלו, לאחר שהתברר כי ישראל מסרבת לנהל מו"מ על גבולות 1967 ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובירושלים. המקור הדגיש כי העמדה הישראלית ניפצה את התקווה האחרונה להחייאת תהליך השלום וכי הלובי הציוני בארה"ב פועל במרץ כדי לסכל את החזרה למו"מ על בסיס נאומו של הנשיא אובמה. המקור הוסיף כי רוב מוחץ מיועציו של אובמה ומהפקידים הבכירים במשרד החוץ האמריקאי העוסקים במזה"ת, הם יהודים המשרתים את האינטרסים הישראליים.

אל-צנארה (ישראל), 8.7.11

 

שלטון אמריקאי-ישראלי על העולם

אל-ראי (ירדן), 8.7.11

 

בכיר סורי: ארה"ב פועלת להגברת חוסר היציבות בסוריה

בתגובה להודעת משה"ח האמריקאי מאתמול (7.7.11), לפיה שגריר ארה"ב בסוריה, רוברט פורד, מבקר בעיר חמאה, טען בכיר במשה"ח הסורי כי זו "התנהגות לא אחראית" וכי הביקור, שנעשה ללא אישור משה"ח הסורי, מלמד בבירור על מעורבותה של ארה"ב באירועים בסוריה ועל מאמציה להסלים את חוסר היציבות בה.

תשרין (סוריה), 8.7.11

 

סוריה: נגיד הבנק המרכזי קורא להפקיד כספים בבנקים בסוריה

נגיד הבנק המרכזי של סוריה, אדיב מיאלה, קרא לסורים המתגוררים בחו"ל להפקיד כספים בסוריה והבטיח כי הממשלה תאפשר לעשות זאת מבלי צורך להגיע לסוריה. יצוין כי בסוריה קיים חשש מפני התמוטטות כלכלית לאחר שאזרחים רבים משכו את כספיהם מהבנקים המקומיים והפקידו אותם בבנקים מחוץ למדינה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 8.7.2011 

 

התנועה האסלאמית בישראל: למחות נגד מעצר ראא'ד צלאח; נשפץ את המקומות הקדושים ברמלה

התנועה האסלאמית בישראל קראה לערביי ישראל להשתתף בהפגנת מחאה על מעצרו של ראש הפלג הצפוני של התנועה, ראא'ד צלאח, בבריטניה, שתתקיים מחר (9.7.11) בנצרת. כן הזמינה התנועה, בשיתוף עם "מוסד אל-אקצא להקדש ומורשת", את הציבור להשתתף ב"מחנה שמירת הקשר עם המקומות הקדושים ברמלה", שיתקיים ביום שבת הבא (16.7.11), ובו יעסקו המשתתפים בשיפוץ ואחזקה של מסגדים ובתי קברות בתשעה אתרים שונים בעיר, ואשר יסתיים בעצרת במסגד הגדול בשעות הצהריים.

כל אל-ערב, אל-צנארה (ישראל), 8.7.11

 

שר ברש"פ: לתלות את המושחתים בכיכר העיר

בתגובה להודעת הרשות למאבק בשחיתות ברש"פ על הסרת חסינות כמה שרים ברש"פ כדי לחקור אותם על מעורבותם בשחיתות, אמר שר הבריאות הפלסטיני, ד"ר פתחי אבו מר'לי, כי צריך להעלות לגרדום בכיכר העיר כל מי שיוכח שהוא מעורב במעילה בכספי ציבור.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 8.7.11  

 

סיוע כספי מבריטניה לרש"פ

נציג ממשלת בריטניה חתם על מזכר הבנה עם הרש"פ המסדיר העברת סיוע לרש"פ לשלוש השנים הבאות בסכום של 420 מיליון דולר.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 8.7.11