המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 30.6.2011
30/6/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 30.6.2011

 

בתקציר: שגריר רוסיה בדמשק: לא צפוי שינוי ביחסנו לסוריה * שיח' סעודי: נהיגת נשים תזיק לנשים עצמן * בכירים בחזבאללה: כתב האישום של ביה"ד הבינ"ל לא ישפיע על המצב בלבנון * איתאללה איראני: לסייע לעם באיראן, לא למשטר הדיכוי בסוריה * שה"ח המצרי: שלמותה של לוב - קו אדום

 

פיאד: ההתנגדות העממית ניצחה את הכוח הצבאי הגדול באזור

ר"מ הרש"פ, סלאם פיאד, אמר כי שינוי התוואי של גדר ההפרדה בבלעין הוא צעד ראשון לקראת נסיגת הכיבוש וכי ההתנגדות העממית הצליחה "לא רק לנטרל את הכוח הצבאי הגדול באזור אלא אף לנצחו". פיאד קרא להמשיך את ההתנגדות הלא-אלימה בבלעין ובשאר השטחים שנכבשו ב-1967 עד להפלת הגדר כולה ותבוסת הכיבוש ואמר כי הרש"פ תסייע לתושבים לבנות באדמות ששוחררו; נציבות הגיוס והארגון של הפת"ח הודיעה על הסלמת ההתנגדות העממית בכל הגדה וקראה לפלסטינים להשתתף בהפגנות השונות ביום שישי הקרוב.

אל-איאם (רש"פ), 30.6.11; www.wafa.ps, 29.6.11

 

שגריר רוסיה בדמשק: סוריה לא צריכה לחשוש מפני שינוי בעמדתנו

השגריר הרוסי בדמשק אמר ליומון אל-וטן כי לסוריה אין סיבה לחשוש מפני שינוי בעמדה של רוסיה כלפיה וכי ביקורה של משלחת האופוזיציה הסורית ברוסיה היה בלתי רשמי. לדברי השגריר רוסיה רואה בשלילה את סירובם של גורמי אופוזיציה בסוריה להידבר עם המשטר.

אל-וטן (סוריה), 30.6.11

 

"אפל נכנעת ללחץ ישראל ומסירה את אפליקציית האינתיפאדה הפלסטינית"

אל-וטן (סעודיה), 30.6.11

 

בכירים בחזבאללה: כתב האישום של ביה"ד הבינ"ל לא ישפיע על המצב בלבנון

חברי פרלמנט מטעם חזבאללה מסרו ליומון אל-שרק אל-אוסט, ערב פרסום כתב האישום של ביה"ד הבינ"ל בנושא אל-חרירי כי להערכתם לכתב האישום לא תהיינה השלכות כלשהן על המצב הפנימי בלבנון. בהקשר זה, דיווח היומון אל-חיאת כי בקווי היסוד של ממשלת לבנון החדשה, שיובאו לאישור הפרלמנט, ייאמר שהממשלה 'תכבד את ההחלטות הבינלאומיות שאין בהן פוליטיזציה ונקמנות ושאינן פוגעות ביציבותה של לבנון ואחדותה'. נראה כי סעיף זה בקווי היסוד נועד לרצות הן את תומכי ביה"ד הבינ"ל והן את מתנגדיו בלבנון.

אל-שרק אל-אוסט; אל-חיאת (לונדון),  30.6.11

 

חבר הקונגרס שביקר בסוריה: יוחסו לי דברים שלא אמרתי

חבר הקונגרס האמריקאי דניס קוסיניץ', שביקר השבוע בסוריה, טען כי סו"י הסורית הרשמית, סאנא, עיוותה את דבריו וייחסה לו דברי שבח לאסד שכלל לא אמר. דוברת משה"ח האמריקאי אמרה, כי שגריר ארה"ב בדמשק, רוברט פורד, מקיים מגעים עם יועציו הקרובים של הנשיא אסד, אך לא פירטה מיהם. לדבריה, פורד הוא שעודד את המשטר לאפשר את הכנס שקיימו לאחרונה אנשי האופוזיציה בדמשק.

אל-חיאת (לונדון), 30.6.11

 

שה"ח המצרי: שלמותה הטריטוריאלית של לוב – קו אדום

שה"ח המצרי, מוחמד אל-עוראבי, אמר כי ביטחונה של לוב הוא חלק מביטחונה של מצרים, וכי שלמותה הטריטוריאלית של לוב היא קו אדום מבחינתה של ארצו.

אל-אהראם (מצרים), 30.6.11

 

שיח' סעודי: נהיגת נשים תפגע בנשים עצמן

השיח' הסעודי עבדאללה אל-מוטלק, יועץ בלשכת המלך וחבר אגודת חכמי הדת הבכירים – המוסד הדתי הרשמי בסעודיה - אמר כי אין דבר האוסר נהיגת נשים, אולם הוא מתנגד לכך באופן אישי, מאחר שהדבר עלול להעמיד נשים במצבים מביכים.

אל-מדינה (סעודיה), 29.6.11

 

איתאללה איראני: סיוע לעם האיראני קודם לסיוע לדיכוי המהומות בסוריה

בדרשה במסגד בשיראז, טען האיתאללה האיראני, עלי מוחמד דסתר'יב, חבר מועצת המומחים התומך בתנועת המחאה, כי את הסיוע שמגיש  המשטר האיראני לדיכוי המהומות האזרחיות בסוריה יש להשקיע ברווחתו של העם האיראני במקום להגישו למשטר הסורי.

כלמה (איראן), 23.6.11