המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 29.6.2011
29/6/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 29.6.2011

 

בתקציר: קהיר: פצועים בעימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים * איראן: מחריף המשבר בין אחמדי-נז'אד לח'אמנאי * אל-שרק אל-אוסט: כתב האישום בפרשת אל-חרירי נמסר למזכ"ל האו"ם * כיהאן: שטף הטילים האיראני יכה בבסיסי ארה"ב ובישראל * בכיר בחריני: הדיווח על הסגת כוחות סעודיה - מוטעה

 

בכיר בבחריין: הדיווחים על הסגת הכוחות הסעודיים - מוטעים

בכיר בחריני הכחיש דיווחים לפיהם סעודיה מתכוונת להסיג את כוחותיה מבחריין החל מה-4.7.11. הוא הבהיר כי כוחות המגן של חצי האי ערב, ובכללם הכוחות הסעודיים, יתפרסו מחדש במדינה ולא ייסוגו ממנה בתקופה הנוכחית וכי בקרוב תתפרסם הודעה רשמית על כך. יצוין כי המחאות בבחריין נמשכות מאז פברואר 2011.

אל-וטן (סעודיה), 29.6.11

 

איראן: מחריף המשבר בין אחמדי-נז'אד לח'אמנאי

בתגובה למעצר כמה ממקורביו על רקע המשבר בינו לבין מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, הזהיר הנשיא אחמדי-נז'אד כי מעצר שרים בממשלה יהווה חצייה של קו אדום. לדבריו, הוא איננו מגיב למהלכים נגדו מתוך רצון לשמור על אחדותה של איראן.

פארס (איראן), 29.6.11

 

מצרים: עשרות פצועים בעימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים

בעימותים אלימים שפרצו בכיכר אל-תחריר בקהיר בין אלפי מפגינים- רובם קרובי משפחה של הרוגי המהפכה, שמוחים על הטיפול הרשלני באחראים להרג -  לבין כוחות הביטחון (28.6.11), נפצעו כשישים אזרחים. הבורסה בקהיר הגיבה לאירועים בירידות שערים. נמסר כי שר הפנים מנצור אל-עיסאוי, קיים פגישה בהולה עם בכירי משרדו כדי לדון באירועים.

אל-יום אל-סאבע, אל-שורוק (מצרים), 29.6.11 

 

טובלים בדם: מימין: מובארכ, בן עלי, קד'אפי, אסד, עבדאללה צאלח

אל-וטן (קטר), 29.6.11

 

כיהאן: שטף הטילים האיראני יכה בבסיסי ארה"ב ובישראל

היומון האיראני כיהאן, המקורב למנהיג עלי ח'אמנאי, טען שאיראן תגיב להתקפה עליה בפגיעה בבסיסי ארה"ב וישראל מהם תותקף, ומערכות ההגנה שלהן לא יעמדו מול שטף הטילים שלה; מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, עלי חאג'י-זאדה, אמר שתוכנית הטילים האיראנית מכוונת נגד בסיסי ארה"ב וישראל באזור ולא נגד אירופה, ולכן, למרות יכולתה, היא לא תאריך את טווח טיליה ליותר מ-2000 ק"מ.

כיהאן, (איראן), 29.6.11; אירנא (איראן), 28.6.11  

 

אל-שרק אל-אוסט: כתב האישום בפרשת אל-חרירי נמסר למזכ"ל או"ם 

גורם המקורב לביה"ד הבינ"ל החוקר את רצח ר"מ לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, מסר ליומון הלונדוני אל-שרק אל-אוסט, כי כתב האישום ברצח מוכן ויפורסם בימים הקרובים, וכי הוא כבר הועבר למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולמחלקה המשפטית של האו"ם.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 29.6.11

 

חבר קונגרס אמריקאי: יש לבטל את הסנקציות על סוריה

חבר הקונגרס האמריקאי, דניס קוסיניץ', המבקר בסוריה, קרא לקהילה הבינ"ל להסיר את הסנקציות מעליה, לתמוך בכלכלתה ולסייע להפיכתה למדינה דמוקרטית וחופשית, בהזהירו כי למשבר בסוריה יהיו השלכות שליליות על האזור והעולם. הוא שיבח את צעדי המשטר וטען כי הנשיא אסד פועל ליצירת סוריה חדשה, וכי אנשי האופוזיציה מתבטאים בה בחופשיות. כן  קרא לאמצעי התקשורת לא לעשות דרמטיזציה של האירועים. לדבריו, המצב בסוריה שונה מזה שבמצרים ובתוניסיה, מאחר והעם הסורי רוצה שאסד יבצע את הרפורמות. היומון אל-וטן, המקורב למשטר, ציין כי הביקור אורגן ע"י שגרירות סוריה בארה"ב "במסגרת קמפיין שנועד להפחית את הלחץ החיצוני על המשטר ולאפשר לו להציג את עמדתו."      

אל-וטן, סו"י סאנא (סוריה), 29.6.11

 

"מנהלת פלסטין" תוקם במשרד החוץ המצרי

שה"ח המצרי החדש, מוחמד אל-עוראבי, הודיע על הקמת "מנהלת פלסטין" במשרדו, שתפקידה יהיה לתמוך בעמדה הפלסטינית במו"מ המדיני, ולפעול למען עמדה ערבית מאוחדת בנושא זה. 

אל-דוסתור (מצרים), 29.6.11 

 

השטן האיראני נואם "בוועידה האיראנית ללוחמה בטרור"

אל-וטן (סעודיה), 29.6.11