המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
חזרה להחלטה 181 ולאמנה הלאומית הפלסטינית
5/2/2001


חזרה להחלטה 181 ולאמנה הלאומית הפלסטינית

 

בעקבות פגישות של אישים פלסטינים בולטים בקהיר ביומים האחרונים אמר יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, סלים אל-זענון, לסוכנות הידיעות רויטרז כי "המועצה החליטה להרכיב 'רשות לעצמאות לאומית' שמטרתה להשיג עצמאות מלאה למדינת פלסטין בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית".

 

בין הבולטים שבמייסדי הרשות האישים חידר עבד אל-שאפי, ג'מאל אל-צוראני, פריח אבו מדין, מרואן אל-ברע'ות'י, חנאן עשראוי, פיצל אל-חסיני, צאיב עריקאת, סלימאן אל-נג'אב, סמיר ע'ושה, ג'בריל אל-רג'וב, פרוק אל-קדומי, הארכיהגמון איליא ח'ורי, נאצר אל-קדוה ואחמד צדקי אל-דג'אני.

 

לדברי אל-זענון, "מיסדי הרשות אישרו מסמך שקבע את הגדרת הרשות, את מטרותיה ואת דרכי [פעולתה]". במסמך נאמר כי "המייסדים החליטו לחזור לדבוק בהחלטות הלגיטימיות הבינלאומית כמקור הסמכות של כל משא ומתן עתידי, וביניהן החלטות 181, 194, 242, 338, 252 ושאר ההחלטות הנוגעות לירושלים, לפליטים, לחוסר הלגיטימיות של ההתנחלות ולזכות להגדרה עצמית הכוללת את הזכות להקמת מדינה פלסטינית עצמאית על סמך  החלטה 181 בדומה למדינה הישראלית שנוסדה [בעקבות] אותה החלטה".

 

במסמך נאמר עוד כי "המייסדים סבורים שהאמנה של אש"ף עדיין בתוקף כל עוד המועצה הלאומית לא התכנסה לאשר את השינויים שהוצעו בעבר, במיוחד משום שלא הורכבה ועדה משפטית שתערוך את השינוי המבוקש".[1]



[1] אל-חיאת אל-ג'דידה, 2.2.2001.

תגיות