המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.6.2011
6/6/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.6.2011

 

בתקציר: משלחת איראנית סיירה בגבול ישראל-לבנון ביום הנכסה * שר החוץ המצרי: ביטחוננו הלאומי קשור ביציבותה של סוריה * דובר "מהפכת 14 בפברואר" בבחריין: להפיל את שלטון אאל-ח'ליפה * פצוע ביום אל-נכסה: קיווינו למות מות קדושים * ראא'ד צלאח: אובמה – האיש הטיפש בעולם לשנת 2011

 

פצוע ביום אל-נכסה: קיווינו למות מות קדושים

אחמד אמין, שנפצע בניסיון לפרוץ את הגבול בין סוריה לישראל במהלך יום הנכסה (5.6.11) אמר שרבים מחבריו קיוו למות מות קדושים על אדמת הגולן והבטיח לנסות לחצות שוב את הגבול עד לשחרור כל האדמות הערביות הכבושות.

אל-ת'ורה (סוריה), 6.6.11 

 

משלחת איראנית סיירה בגבול ישראל-לבנון ביום הנכסה

משלחת פרלמנטארית מאיראן בראשות ציר המג'לס, ע'ולאם עלי חדאד עאדל, יועצו ומחותנו של המנהיג  עלי ח'אמנאי, השתתפה (5.6.11) באירועי יום הנכסה בלבנון וביקרה בגבולה עם ישראל בלוויית שגריר איראן בבירות, רזאנפאר רכנאבאדי. עאדל הניף את דגל פלסטין (בתמונה) ואמר שארצו תומכת בהתנגדות הפלסטינית בלבנון "בכל דרך אפשרית".

אל-מסתקבל (לבנון), 6.6.11; אל-עאלם, www.nasimonline.ir, 5.6.11

 

 

irdiplomatic.com  5.6.11

 

בכירים ברש"פ ובתנועה האסלאמית חתמו על "ברית ירושלים"

בכנס במזרח ירושלים (5.6.11) בהשתתפות המופתי של ירושלים ופלסטין, מוחמד חוסין, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל ראא'ד צלאח, אחראי ועדת ירושלים במשרד הגיוס והארגון של הפת"ח, חאתם עבד אל-קאדר ואחרים, נחתם המסמך "ברית ירושלים", שעל ניסוחו עמלו נציגי פת"ח, חמאס, התנועה האסלאמית בישראל וארגונים אחרים. המסמך קובע כי ירושלים היא בירתו הנצחית של העם הפלסטיני וחלק בלתי נפרד מהשטחים הכבושים; כי מדיניות ההתנחלויות, הייהוד ומחיקת הזהות הערבית והאסלאמית של העיר בטלה ואינה מעניקה לכיבוש זכות על העיר; כי תושבי ירושלים דבקים באש"ף ומחויבים להגן על העיר ועל אופיה הערבי וכי שת"פ עם הכיבוש והעברת אדמות ונדל"ן אליו הן בגידה בדת ובמולדת. כן עוסק המסמך בנושאי חברה, סמים ואלימות.

ופא (רש"פ), 5.6.11

 

דובר "מהפכת 14 בפברואר" בבחריין: להפיל את שלטון אאל-ח'ליפה

בראיון לטלוויזיה האיראנית בשפה הערבית אל-עאלם, קרא דובר קואליציית 'מהפכת ה-14 בפברואר' בבחריין, עבד אל-ראוף אל-שאיב, לעם הבחריני להדיח את משטר משפחת המלוכה הסונית אאל-ח'ליפה, ולסלק את "צבא הכיבוש הסעודי" מן המדינה. לדבריו, יש להעמיד למשפט את המלך הבחריני, חמד בן עיסא אאל-ח'ליפה, בגין אחריותו לדיכוי העם הבחריני.

אל-עאלם (איראן), 6.6.11

 

 שר החוץ המצרי: הביטחון הלאומי שלנו קשור ביציבותה של סוריה

שר החוץ המצרי, נביל אל-ערבי, אמר כי יציבותה של סוריה קשורה ישירות לביטחון הלאומי המצרי והערבי וקרא להתחיל בדיאלוג לאומי בסוריה שהוא הדרך היחידה ליציאה מן המשבר.

אל-אח'באר (מצרים), 6.6.11

 

ראא'ד צלאח: אובמה – האיש הטיפש בעולם לשנת 2011

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל, ראא'ד צלאח, אמר בראיון לתחנת הרדיו של רשת התקשורת הפלסטינית מען, כי הנשיא אובמה ראוי לתואר "האיש הטיפש ביותר בעולם לשנת 2011". לדבריו, מיליון תורכים נרשמו למשט החירות 2.

www.maannews.net, 4.6.11

 

סוריה: קבר אחים לחללי המהומות בעיר חמאה

היומון אל-שרק אל-אוסט דיווח כי לראשונה מאז החלו המהומות בסוריה, הופעל חיל האוויר כדי לדכאן. נמסר כי בעיר חמאה, בה נהרגו כ-70 תושבים בעימותים עם כוחות הביטחון (3.6.11), נמצא קבר אחים ובו 15 גופות. סגר הוטל על העיר והתושבים הכריזו על שלושה ימי אבל ושביתה כללית. 

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 6.6.11 

 

מובארכ החולה, עבדאללה צאלח הפצוע ובן עלי משחקים קלפים: מי הבא בתור?

אל-ערב אל-יום (ירדן), 6.6.11