המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 3.6.2011
3/6/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 3.6.2011

 

בתקציר: פלסטינים בלבנון: נמסור נפשנו למען פלסטין ביום הנכסה * מנהיג האח"ס: היהודים מציתים מלחמות בארצות אסלאמיות * ירדן: חנינה ל-6,200 אסירים * שה"ח האיראני: להקים מנגנון בינ"ל לטיפול בהפרת זכויות אדם במערב * ועידת האופוזיציה הסורית באנטליה: על אסד להסתלק לאלתר

 

טענה פלסטינית: ישראל זוממת להחריב את מסגד אל-אקצא באמצעות רעידת אדמה מלאכותית

מזכ"ל החזית האסלאמית-נוצרית למען ירושלים, חסן ח'אטר, אמר לסו"י האיראנית פארס, שישראל עלולה לחולל רעידת אדמה מלאכותית בניסיון להרוס את מסגד אל-אקצא וקרא למדינות האסלאם לפעול לאלתר נגד התוכנית הישראלית. לדבריו, החפירות שמבצעת ישראל מתחת למסגד מעידות על כוונתה זו.

פארס (איראן), 1.6.11

 

בכיר מצרי: שגרירות מצרית בעזה לאחר שתוקם ממשלה פלסטינית החדשה

בכיר במודיעין המצרי, מוחמד אבראהים, אמר בפגישתו עם מזכ"ל תנועת ההתנגדות העממית בעזה, אבו קאסם דור'מוש, כי בכוונת ההנהגה המצרית לפתוח את השגרירות המצרית בעזה לאחר הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה; שגריר מצרים ברש"פ, יאסר עות'מאן, מסר כי מצרים שוקלת לפתוח קונסוליה בעזה שתהיה שייכת לשגרירות ברמאללה, לאחר הקמת הממשלה.

www.maannews.net, 2.6.11; פלסטין (עזה), 1.6.11

 

פלסטינים בלבנון: נמסור נפשנו למען פלסטין ביום הנכסה

היומון הלבנוני אל-ספיר דיווח כי לקראת צעדות יום הנכסה מלבנון לעבר ישראל (5.6.11), הודיעו כמה צעירים וצעירות פלסטינים לקרוביהם, כי הם יתקדמו לעבר הגבול עם ישראל כדי למסור את נפשם למען פלסטין ולא ישובו למחנות הפליטים אלא כשהידים.

אל-ספיר (לבנון), 2.6.11

 

מנהיג האח"ס: היהודים מציתים מלחמות בארצות אסלאמיות

בדרשתו השבועית של המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, ד"ר מוחמד בדיע, נאמר כי ישראל היא סמל הגזענות וישות ציונית כובשת, וכי היהודים ממלאים תפקיד בהצתת מלחמות בארצות אסלאמיות, כמו בסודאן ובפלסטין. עוד נאמר בדרשה כי הברית הציונית-אמריקאית אינה רוצה שהמהפכה המצרית תשיג את יעדיה, כגון חירות ויכולת החלטה עצמאית.

www.ikhwanonline.com, 2.6.11

 

תהלוכות ביום הנכסה

הציבור הפלסטיני יציין ביום ראשון (5.6.11) את יום הנכסה – יום השנה לתבוסת הערבים במלחמת ששת הימים. יתקיימו תהלוכות לא אלימות לעבר מחסומי הצבא וקו התפר, כדי להביע את ההתנגדות לכיבוש. התהלוכה המרכזית בגדמ"ע תהיה במחסום קלנדיה ובמהלכה יונפו דגלי פלסטין בלבד ושלטים שעליהם ייכתב "העם רוצה בסיום הכיבוש."

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 3.6.2011

 

מובארכ כלוא: המנעול הוא "המהפכה המצרית", הציפור היא "עזה"

אל-ראיה (קטר), 2.6.11

 

ירדן: חנינה ל-6,200 אסירים

ר"מ ירדן, מערוף אל-בח'ית, הודיע כי מחר (4.6.11) תפרסם הממשלה חוק זמני המורה על מתן חנינה כללית במסגרתה ישוחררו 6200 אסירים מכלאם. החנינה תכלול אסירים שהורשעו וגם כאלה שטרם נשפטו. נמסר כי החנינה לא תחול על אסירים המואשמים בריגול, בגידה, טרור ומימון טרור, פשעים נגד ביטחון המדינה, הרג מכוון, אונס, סמים ופשעים קשים אחרים.

אל-דסתור (ירדן), 3.6.2010

 

שה"ח האיראני: להקים מנגנון בינ"ל לטיפול בהפרת זכויות אדם במערב

שה"ח האיראני עלי אכבר צאלחי, אמר כי מדינות המערב ממקדות עתה את מאבקן רב השנים באיראן בתעמולה בנושא זכויות האדם וקרא להקים מנגנון בינ"ל לפיקוח על הפרת ז"א במערב. סו"י פרס טי וי (באנגלית) ציינה שצאלחי אמר את דבריו במקביל לפרסום שמם של  26 בכירים אמריקאיים המבוקשים באיראן בשל הפרת ז"א, מעורבות בטרור וסחר בסמים. בין הבכירים: שר ההגנה לעעבר דונלד רמספלד, מפקדי כלא גואנטנמו ומפקד ה-FBI לשעבר.

פרס טי וי (איראן), 2.6.11

 

בכיר באו"ם: כתב האישום בנושא אל-חרירי יפורסם בחודש הבא

בכיר באו"ם העריך באוזני היומון הלבנוני אל-נהאר, כי כתב האישום של בית הדין הבינ"ל בפרשת רצח אל-חרירי יפורסם בתחילת חודש יולי, וכי מזכירות האו"ם העבירה ידיעה על כך לגופים שונים.

אל-נהאר (לבנון), 3.6.11

 

אל-שרק אל-אוסט: הודו מסייעת ללוב

היומון אל-שרק אל-אוסט דיווח מפי מקורות במשה"ח ההודי, כי הודו מקיימת קשרים חשאיים עם לוב והיא פעלה כדי שלוב תשתתף בוועידה ההודית-אפריקאית השנייה. צוין כי להודו יש אינטרסים כלכליים בלוב.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 3.6.11 

 

ועידת האופוזיציה הסורית באנטליה: על אסד להסתלק לאלתר

הודעת הסיכום של ה"וועידה הסורית לשינוי" (2.6.11) שקיימו גורמי אופוזיציה סוריים באנטליה, קוראת לנשיא אסד להסתלק מיידית מן השלטון ולמסור את תפקידיו לסגנו; להקים מועצת מעבר שתגבש חוקה חדשה ולערוך בחירות לפרלמנט ולנשיאות בתוך שנה מיום סילוקו של אסד; דורשת מן הליע"ר ומארגון הוועידה האסלאמית לפקח על נושא זכויות האדם בסוריה. המשתתפים ציינו כי בסוריה יש לאומים שונים וקראו לכונן בה מדינה אזרחית, תוך שהאחים המוסלמים מתנגדים לסעיף בדבר הפרדת הדת מהמדינה. עוד הוחלט על הקמת מועצה מייעצת המונה 31 חברים ובה מיוצגים בין השאר: האח"ס, ארגון "הצהרת דמשק", כורדים סוריים, נציגי שבטים ועלווים. אחד ממשתתפי הוועידה, האשם סולטאן, הודיע על הקמת קואליציה חילונית שתורכב משמונה מפלגות חילוניות - ערביות וכורדיות.

אל-חיאת, אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 3.6.11

 

משלחת צבאית איראנית באיסטנבול

משלחת צבאית איראנית בראשות מפקד ההגנה האווירית, גנרל אחמד מיקאני, הגיעה  לאיסטנבול, כדי להשתתף בכנס בינ"ל בן חמישה ימים של מפקדי חילות האוויר ( GACC) של מדינות שונות. 

פרס טי וי (איראן), 2.6.11