המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.5.2011
6/5/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.5.2011

 

בתקציר: מנהיג האח"ס במצרים: לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל * יומון מצרי: המודיעין המצרי יארגן מחדש את המשטרה הפלסטינית * בחריין קוראת לנוכחות של כוח המגן של חצי האי ערב בשטחה * מצרים: משרד ההקדשים התיר קיום תפילת אשכבה לבן לאדן * פסגת הליע"ר תידחה למרץ 2012

 

צעדה ראשונה של החמאס בגדה מזה ארבע שנים

לראשונה מאז השתלטות החמאס על רצועת עזה, לפני ארבע שנים, קיימה התנועה תהלוכה גלויה בגדמ"ע, בעיר שכם. בכירי התנועה בירכו על הסכם הפיוס הפלסטיני, והצועדים קראו לשחרור אנשי החמאס העצורים בבתי הכלא של הרש"פ בגדה.

www.alresalah.ps, 5.5.11

 

 

מנהיג האח"ס במצרים: לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל

בדרשתו השבועית, קרא המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, ד"ר מוחמד בדיע, לשחרר את ירושלים ואת כל האדמות האסלאמיות באפגניסטן, עיראק ופלסטין; להפסיק כל נורמליזציה עם ישראל;  לפתוח את מעבר רפיח לצמיתות; לבטל את ההסכם לאזור תעשייה משותף עם ישראל ואת ייצוא הגז אליה; להביא את הסכם קמפ דיוויד לעיון מחודש ולאישור מועצת העם, לכשזו תיבחר. הוא הביע תקווה לפריצתה של אינתיפאדה עממית פלסטינית, שתסיר את הכיבוש ותשיב את מסגד אל-אקצא.

www.ikhwanonline.com, 5.5.11

 

יומון מצרי: המודיעין המצרי יארגן מחדש את המשטרה הפלסטינית

היומון המצרי אל-שורוק מסר כי מועצה ביטחונית בראשותו של מוחמד אבראהים, בכיר בארגון המודיעין המצרי, תגיע לעזה בימים הקרובים, כדי לפקח על ארגון מחדש של המשטרה הפלסטינית ברצועת עזה ובגדה המערבית, וזאת כחלק מהצעדים עליהם הוסכם במסגרת הפיוס הפלסטיני.

אל-שורוק (מצרים), 5.5.11

 

מצרים: משרד ההקדשים התיר תפילת אשכבה לבן לאדן

משרד ההקדשים המצרי אישר קיום תפילה לעילוי נשמתו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר, אוסמה בן לאדן, במסגד אל-נור שבקהיר (6.5.11). בכיר במשרד, שיח' שוקי עבד אל-לטיף, אמר כי בן לאדן מת כמוסלמי ולכן יש להתפלל עליו, גם אם יש מחלוקת על דרכו. לדבריו, החיסול נעשה באופן המנוגד לערכי אנוש.

אל-דוסתור (מצרים), 5.5.11

 

בחריין קוראת לנוכחות של כוח המגן של חצי האי ערב בשטחה

הפרלמנט הבחריני קרא להפוך את מועצת מדינות שתה"פ במפרץ לקונפדרציה במסגרתה יאוחדו הצבאות וכוחות הביטחון הלאומיים של מדינות המפרץ. כן קרא הפרלמנט לנוכחות קבועה של כוח המגן   של חצי האי ערב בבחריין.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 6.5.11

 

פסגת הליע"ר תידחה למרץ 2012

הליע"ר הודיעה על כי על-פי בקשתה של עיראק, תידחה הפסגה ה-23 של הליע"ר, שנועדה להיערך השנה בבגדאד, לחודש מרץ 2012.

www.gulfinthemedia.com , 6.5.11

 

חברת סלולאר סורית הפסיקה ההתקשרות עם אל-ג'זירה

חברת הסלולאר הסורית, סיריה טל, בבעלותו של בן דודו של אסד, ראמי מח'לוף, הודיעה על הפסקת התקשרותה עם ערוץ אל-ג'זירה בשל מתקפתו התקשורתית, המאיימת על ביטחונה של סוריה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 6.5.11

 

ארה"ב מימין ואירופה משמאל משחקות "בעולם השלישי"

אל-ריאד' (סעודיה), 6.5.11