המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 12.4.2011
12/4/2011

 

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 12.4.2011

 

בתקציר: פארס: ביקור ראשון של בכיר איראני במצרים * מועמד מצרים למזכ"ל הליע"ר: מוצטפא פקי * שיח' אל-אזהר: מוכן לסייע בפיוס הפלסטיני * שבחים לארה"ב ביומוני קטר ערב מסעו של האמיר לשם * דובר הארגון הבהאי: המשטר האיראני רודף אותנו * מצרים: יו"ר חדש למפלגת הלאומית דמוקרטית

 

ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן: נקים 4-5 כורי מחקר גרעיני ומתקן העשרה

ראש ארגון האנרגיה האטומית של איראן, פירידון עבאסי, אמר כי בכוונת איראן לבנות 4-5 כורים גרעיניים בהספק של 10-20 מגהוואט לצרכי רפואה ומחקר וציין כי איראן מתעתדת להמשיך להעשיר אורניום ברמה של 20% כדי לספק דלק לכורים אלה. עוד מסר על כוונה לבנות מתקן העשרה חדש ולהגביר את כמות האורניום שאיראן מעשירה לרמה של 20% לפי צרכיה, בלא בקשת היתר לכך. יועצו של הנשיא אחמדי-נז'אד, מוג'תבה סאמרה האשמי, אמר כי בקרוב תצטרף איראן למועדון המדינות המייצרות דלק גרעיני בצורת צלחות. מדובר באורניום מועשר לרמה של-20% המותקן כצלחות ומשמש דלק לכורים. יצוין כי תקנות סבא"א, מחייבות אישור לכל העשרה, במיוחד כזו שמעל ל-5%, היכולה לשמש לצרכים צבאיים.  

פרס טי וי (איראן), 12.4.11; איסנא (איראן), 11.4.11

 

פארס: ביקור ראשון של בכיר איראני במצרים

סו"י פארס מסרה כי נציג איראן לאו"ם, מוחמד עלי ח'זאעי, הגיע לקהיר לביקור בן יומיים, במהלכו ייפגש עם בכירים מצריים. זהו ביקור ראשון של אישיות איראנית רשמית בקהיר מאז הודח הנשיא מובארכ.

פארס (איראן), 12.4.11 

 

מועמד מצרים למזכ"ל הליע"ר: מוצטפא פקי

מצרים הודיעה רשמית כי מוצטפא פקי הוא מועמדה למזכ"לות הליע"ר. פקי היה בכיר במפל"ד והתפטר ממנה בראשית המהפכה, בין תפקידיו בעבר: עוזר שה"ח, נציג מצרים הקבוע בליע"ר, מזכירו של הנשיא לענייני תקשורת וראש הועדה לענייני חוץ בפרלמנט המצרי שפוזר. יצוין כי סוריה, תימן, סודאן ולוב כבר הודיעו על תמיכתן בפקי ובתוך מצרים נשמעו תגובות בעד ונגד המינוי.

אל-אהראם (מצרים), אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 12.4.11

 

שיח' אל-אזהר: מוכן לסייע בפיוס הפלסטיני

במסגרת פגישתו (11.4.11) עם בכיר החמאס מחמוד אל-זהאר, הודיע שיח' אל-אזהר, ד"ר אחמד אל-טייב, על נכונותו לסייע בקידום הפיוס הפלסטיני במטרה לאחד את השורות נגד "היהירות" הישראלית, וטען כי עם מפולג לא יוכל להתמודד מול ישראל.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 12.4.11  

 

עזרת נאט"ו למורדים בלוב: חרב מעץ

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 11.4.11

 

שבחים לארה"ב ביומוני קטר לקראת מסעו של האמיר לשם

ערב בואו של אמיר קטר, השיח' חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, לוושינגטון ופגישתו עם הנשיא ברק אובמה (14.4.11), שיבחו יומונים קטריים את יחסי שתי המדינות ואת יחסה של ארה"ב לעולם הערבי והאסלאמי. היומון אל-ערב ציין לטובה את עמדתו של ממשל אובמה כלפי ההתנחלויות הישראליות, וטען כי ארה"ב, כמו קטר, הציגה עמדה ראויה כלפי השינויים בעולם הערבי כאשר תמכה ברצון העמים. היומון אל-שרק טען כי בין שתי המדינות מתקיים שת"פ פורה בכל התחומים, וכי הנהגותיהן מעוניינות בביטחון, שלום ויציבות עולמיים כדי להיטיב עם האנושות. לדברי היומון, הפגישה בין אובמה לאמיר תביא להידוק היחסים בין המדינות ותקדם פתרונות לבעיות רבות במזה"ת.

אל-שרק (קטר), 12.4.11; אל-ערב (קטר), 8.4.11

 

מצרים: יו"ר חדש למפלגת הלאומית דמוקרטית

דובר המפלגה הלאומית הדמוקרטית במצרים (המפל"ד) אמר כי המזכירות הכללית של המפלגה בחרה בטלעת סאדאת - אחיינו של הנשיא המנוח אנור סאדאת -  כיו"ר המפלגה ובקרוב ייערכו בחירות מחוזיות למוסדות המפלגה, ששמה ישונה ל"מפלגה הלאומית החדשה". סאדאת הסכים לקבל את התפקיד והבטיח להרחיק מן המפלגה את  מקורביו המושחתים של מובארכ. יצוין כי טלעת סאדאת נדון ב-2006 לשנת מאסר, לאחר שהאשים את הצבא במעורבות ברצח דודו.

אל-דוסתור (מצרים), 12.4.11

 

דובר הארגון הבהאי: המשטר האיראני רודף אותנו

דובר הארגון הבהאי העולמי, פרהאד ת'אבתאן, אמר שהמשטר האיראני פוגע בבתי המגורים ובתי העלמין של הבהאים, מסלק אותם מאוניברסיטאות, מקיים בקרבם מעצרים ושולל את זכותם לפרנסה. הוא הביא כדוגמא את ההחמרה בעונשם לעשרים שנות מאסר של שבעה ממנהיגי הקהילה הבהאית וטען כי המשטר מחזיק יותר משמונים בהאים בבתי הכלא בשל אמונתם, אך מתרץ זאת בסיבות ביטחוניות.

www.roozonline.com, 11.4.11