המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותבת כוויתית: בורות לטעון שהצונאמי ביפן הוא עונש מאללה
30/3/2011

בעלת טור כוויתית: בורות לטעון שאסון הצונאמי ביפן הוא עונש מאללה

 

לאחרונה טענו אנשי דת ערביים כי אסון הצונאמי ביפן הוא דרכו של אללה להעניש את 'הכופרים': למשל, השיח' הסעודי עבד אל-רחמן אל-בראכ, טען באתר האסלאמי www.almoslim.net , כי זו בורות לחשוב שאסונות טבע הם מקריים, וקרא למוסלמים לשמוח על עונשם של הכופרים – 'אויבי האסלאם והמוסלמים'.

 

בעלת הטור דלע אל-מופתי כתבה ביומון הכוויתי אל-קבס מאמר ביקורת נוקב על עמדות כדוגמת עמדתו של אל-בראכ, ובפרט על הודעת דוא"ל שקיבלה, הקוראת לה לא להזדהות עם נפגעי אסון הצונאמי ביפן, כיוון שזהו מעשה מכוון מאללה נגד היפנים, שהם כופרים, עריצים ועובדי אלילים. במאמרה טענה אל-מופתי כי הצניעות שגילו היפנים בהתמודדותם עם האסון אינה עולה בקנה אחד עם הטענה שהם רשעים ועריצים והאשימה את שולח ההודעה אליה בסילוף האסלאם, בציינה כי גם מדינות מוסלמיות נפגעו מאסונות טבע.[1]

להלן תרגום המאמר של אל-מופתי:

 

"הוכיתי תדהמה, עלה לי לחץ הדם והסוכר וכמעט שהתפוצצו התאים במוחי מרוב כעס, כאשר קיבלתי דוא"ל מ'אחד מהם' בו התרה בי ואף הזהיר אותי מפני ייסורי גיהינום אם אעז פנים ואזדהה עם האסון של יפן ושל תושביה. השולח כתב בחלק מהדוא"ל הארוך שלו: 'מה שקרה ביפן, ארץ הכפירה, האתיאיזם ועבודת הפסלים, הוא זעקת אזהרה והתראה לכופרים ולאתיאיסטים האלה אשר כפרו באללה, מרדו, התייהרו ונהגו בעריצות בארץ. מה שעצוב הוא שאנחנו מוצאים כמה מוסלמים בורים –  מי ייתן ואללה ינחה אותם בדרך הישר – מרחמים על הכופרים, על החוטאים ועל עובדי האלילים והפסלים האלה'.

 

מוזר. לא שמענו על אף יפני שנהג בעריצות ויהירות שהרי הם עם הידוע בענווה ובצניעות. לא ידענו שהם נהגו בעריצות בארץ – הרי הם אלה שעריהם נהרסו כולן במלה"ע השנייה, אך הם בנו אותן מחדש באיתנות ובעיקשות, עד שיפן הפכה לאחת מהמדינות הגדולות והחשובות בעולם. כאשר שודרו התמונות של רגע  רעידת האדמה האיומה ביפן, נדהמנו לראות את היפנים שהתנהגו ברוגע מוחלט, על אף הפחד שהכה בהם.

 

במקום שעובדי השוק המרכזי ירוצו ויברחו על נפשם, הם הלכו לתמוך במדפים כדי למנוע מהזכוכיות ליפול מהם, ובמקום ההידחפות 'הרגילה', מאות אנשים עמדו וחיכו שהרמזור [יתחלף לירוק] ויאפשר להם לעבור בזמן שהאדמה רעדה תחתיהם. למרות כל מה שקרה, לא התרחשו אירועי גניבה, שוד וביזה כפי שאנו רגילים לראות בנסיבות כאלה. בראיון לערוץ BBC אמר האחראי האמריקאי על פעולת ההצלה כי הוא כמעט ולא מאמין לשלווה הזאת, לדבקות בנימוסים, לכבוד ולאהבת הזולת המאפיינים את היפנים בשעת מבחן שכזו. האם אלו הם היפנים הכופרים, הרשעים והעריצים שעליהם דיבר הכותב בדוא"ל שלו?!

      
אני תמהה על התנשאותם של כמה אנשים, כאילו שהם זכו במונופול על רחמיו של אללה וגן העדן שלו. אני נדהמת מאנשים [כמו שולח הדוא"ל] השמחים לאיד לאסון שעבר על אנשים כמותם, ומעציב אותי שהם קושרים את הסיסמאות המכוערות שלהם לדת המונותיאיסטית שלנו [קרי האסלאם], ומשתמשים באירועים ובסיפורים לא נכונים כדי לסלף את הרחמים ואת השלום [המאפיינים] את דתנו. האם זה הגיוני שמישהו יצפה ברשעות שכזאת ברעידת אדמה הרסנית, בצונאמי זוועתי ובדליפה רדיואקטיבית המאיימת על כדור הארץ?

יש לי שאלה לאיש השמח לאיד: אם אסונות הטבע מופנים נגד הכופרים בלבד, מדוע הם פגעו גם באינדונזיה, אפגניסטן, איראן, אלג'יריה ועוד ארצות מוסלמיות? האם יש רעידת אדמה אסלאמית ורעידת אדמה כופרת?

   
ברור שיפן לא שאלה לאיזו דת משתייכים הכוויתים כאשר העניקה לנו 12 מיליארד דולר, טבין ותקילין, במהלך הפלישה העיראקית, והנה אנו גומלים לה באמצעות אסון מחשבתי מתועב ובצונאמי של בורות שמטביע את המוח של כמה מאיתנו. אך בסופו של דבר אנו יכולים רק לקרוא לאללה שאותו אנו מכירים – לא זה שאותו [כותב הדוא"ל] מכיר –  שירחם על היפנים ויעזור להם לקום מנפילתם, כדי שישיבו את העושר של האנושות באמצעות דרך הפעולה, המוסר והתרבות שלהם".[2]



[1] הד"ר עבד אל-עזיז חוסין אל-צויר' כתב בטורו ביומון הסעודי אל-מדינה כי תוכן ההודעה שקיבלה אל-מופתי זהה לתגובות שהיו בסעודיה לאסון השיטפונות שאירע בעיר ג'דה בנובמבר 2010 (אל-מדינה, סעודיה, 26.3.2011).

[2]  אל-קבס (כווית), 24.3.2011

תגיות