המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
יומון ירדני ממסדי: ישראל אשמה בחידוש האלימות הפלסטינית
27/3/2011

 

יומון ירדני ממסדי: ישראל אשמה בחידוש האלימות הפלסטינית כלפיה

 

ב-24.3.2011, למחרת הפיגוע בסמוך לבנייני האומה בירושלים ושיגור טילי הגראד מרצועת עזה לעבר ישראל, האשים מאמר המערכת של היומון הירדני הממסדי אל-דוסתור, את ישראל בחידוש האלימות הפלסטינית כלפיה. במאמר שכותרתו "ישראל היא האחראית", נטען כי ישראל ממשיכה בתוקפנותה כלפי העם הפלסטיני ובסיכול תהליך השלום ולכן "האלימות מולידה אלימות".

 

להלן תרגום עיקרי של המאמר[1]:

 

"חזרת האלימות לאדמות הפלסטיניות הכבושות איננה מפתיעה. כל עוד האויב הציוני מתעקש להמשיך בתוקפנותו, בין אם [בבנייה] בהתנחלויות, ייהוד וביצוע פשעים של טיהור אתני, וכל עוד הוא מתעקש להרוג חפים מפשע ברצועת עזה, להרוס בתים על ראש יושביהם ולהמשיך במצור- האלימות תוליד אלימות.

 

לכן, ישראל היא האחראית להתלקחות המצב באדמות הכבושות, וזאת בפשטות ברורה משום שהיא מסרבת לציית להחלטות הבינ"ל ולסגת מכל האדמות הערביות הכבושות, והיא מתנגדת להקמתה של המדינה הפלסטינית העצמאית שבירתה ירושלים הקדושה ולחזרת הפליטים, כפי שקובעים החוקים והאמנות הבינ"ל.

 

הקהילה הבינ"ל דרשה כבר מכנופיות הכיבוש לשים קץ ל[בנייה] בהתנחלויות, המנוגדת לחוק הבינ"ל ולאמנת זכויות האדם [של האו"ם] ואשר עלולה לפוצץ את תהליך השלום מן השורש ולהחזיר את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי לנקודת ההתחלה. ואכן [הפיצוץ] קרה. שהרי ממשלת הימין הציוני הקיצוני התעקשה להמשיך בתוקפנות הזו, ונתניהו הודיע לאחרונה שהוא מסכים לבנות 50 אלף יחידות דיור בכל ההתנחלויות, ובמיוחד בירושלים הערבית הכבושה, במהלך 18 החודשים הבאים, ובכך לזרז את ייהודה, ולהפוך את העיר הערבית-אסלאמית לעיר מקראית, לאחר שיימחקו מאפייניה המקוריים.

 

המלך עבדאללה השני הזהיר את ישראל יותר מפעם אחת מפני ההשלכות החמורות שתהיינה לכישלון תהליך השלום ודרש ממנה לצאת [מתחושת המצור התמידית] אם היא באמת רוצה לחיות בשלום עם האזור. הרי כבר הוכח כי שימוש בכוח לא ישיג את הביטחון והיציבות וכי מטרה זו תושג רק על ידי הכרה בזכויות הלאומיות וההיסטוריות של העם הערבי הפלסטיני ובזכותו להקים את מדינתו העצמאית על אדמתו הלאומית בגבולות ה-5 ביוני 1967. הוד מלכותו [עבדאללה השני] הדגיש כי האזור לא יהנה משקט אלא כאשר יימצא פתרון צודק לסוגיה הפלסטינית שיסיים סופית את הסבל של העם הפלסטיני האח, סבל שהגיע למצב שלא ניתן עוד לשתוק עליו...

 

בחינה של הסכסוך הפלסטיני-ישראלי מוכיחה כי האויב לא למד מניסיון העבר והוא ממשיך להתעקש על דרכו הפאשיסטית המבוססת על אפליה גזענית. פירוש הדבר הוא שהעם הפלסטיני, שנענה לשלום ולתנאיו, לא יישאר אסיר של המזימות הציוניות ושבוי של המדיניות הישראלית המבוססת על קביעות עובדות בשטח באמצעות [בנייה] בהתנחלויות, ייהוד וטרנספר.

 

סיכומו של דבר, המדיניות של האויב הציוני היא האחראית להתחדשות האלימות, לחוסר הביטחון ולחוסר היציבות באדמות הפלסטיניות הכבושות..."

 



[1] אל-דוסתור (ירדן), 24.3.2011  

תגיות