המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 18.3.2011
18/3/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 18.3.2011

 

בתקציר: נציגי חמאס ושגריר איראן בלבנון: המהפכות בארצות ערב מבשרות את שחרור פלסטין * סוריה: קריאות להפגנות ברחבי המדינה * בלחץ המורים בירדן הסירה אונר"א את נושא השואה מתכניות הלימוד * משה"ח ההודי: אל-קד'אפי ביקש מהודו סיוע בתחום הנפט * תורכיה: האופוזיציה בבחריין דחתה דיאלוג

בלחץ המורים בירדן הסירה אונר"א את נושא השואה מתכניות הלימוד

עקב איומי המורים בבתיה"ס של אונר"א בירדן לשבות אם יוכלל נושא השואה בתכניות הלימוד בבתיה"ס שלה, הודיעה מנהלת הפעילויות של אונר"א בירדן, סנדרה מיצ'ל, כי אונר"א מחויבת לחלוטין לתכניות הלימוד של המדינה המארחת ולא ותוסיף חומרי לימוד ללא תיאום עם משרד החינוך. יצוין כי לפני חודש הודיעה אונר"א כי נושא השואה ייכלל בתכנית הלימודים במסגרת הלימודים על זכויות האדם ווסובלנות.

http://jordantimes.com , 17.3.11, אל-ר'ד (ירדן), 18.3.11 

 

סוריה: קריאות להפגנות ברחבי המדינה

מארגני ההפגנות בסוריה קראו בפרומים ובדפי הפייסבוק להפגין ברחבי המדינה היום (18.3.11) לאחר תפילת יום השישי.

 

 

נציגי חמאס ושגריר איראן בלבנון: המהפכות בארצות ערב מבשרות את שחרור פלסטין

בפגישה של נציגי חמאס בלבנון, בראשות עלי ברכה, עם שגריר איראן בבירות, רזנפר רכנאבאדי, אמרו הצדדים כי האירועים בארצות ערב מבשרים את שחרור פלסטין, וכי הישות הציונית היא המפסידה הגדולה ממהפכות אלה. הם קראו לאחדות האומה האסלאמית מול המזימה הציונית  לזרוע מלחמות אחים כיתתיות בין המוסלמים ודנו בשיפור מצבם של הפליטים הפלסטינים בלבנון עד לשובם לפלסטין.

www.palestine-info.info, 17.3.11 

 

משה"ח התורכי: האופוזיציה בבחריין דחתה יוזמה לדיאלוג

משה"ח התורכי הודיע כי השלטון בבחריין נענה ליוזמה תורכית לנהל דיאלוג ולערוך רפורמות בממלכה, ואולם האופוזיציה הבחרינית דחתה את ההצעה, ובחרה להסלים את המחאה. בתוך כך, שה"ח הסעודי, סעוד אל-פיצל נפגש באנקרה עם ר"מ תורכיה, ארדואן ועמיתו התורכי, אוגלו, כדי לדון במצב בבחריין.

Www.alarabiya.net , 18.3.11

 

פגישה בין נציגי פת"ח לחמאס בשכם

חבר הוועה"פ של אש"פ, צאלח ראפת, אמר כי עבאס יבוא לעזה כאשר חמאס תודיע רשמית על נכונותה להקים ממשלת אחדות שתורכב מגורמים עצמאים ולקיים בחירות לנשיאות, למועצה המחוקקת ולמל"פ בתוך חצי שנה. בכיר החמאס, מושיר אל-מצרי, אמר כי התניית הביקור בהקמת ממשלת עצמאים היא "תקיעת מקל בגלגלים" וכי יש צורך בדיאלוג על מנת להסכים על הרכב הממשלה. בתוך כך נפגשו בשכם נציגי פת"ח וחמאס וקראו לשחרר העצירים הפוליטיים כדי להכשיר את הקרקע לפיוס.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), כול אל-ערב (ישראל), 18.3.11; www.maannews.net 17.3.11

 

משה"ח ההודי: אל-קד'אפי ביקש מהודו סיוע בתחום הנפט
מקור במשה"ח ההודי אמר ליומון אל-שרק אל-אוסט כי שליט לוב, מועמר אל-קד'אפי, ביקש מחברות קידוח וזיקוק הודיות לעבוד בשדות הנפט ובבתי הזיקוק בלוב, בעקבות מחסור בעובדים בתחום זה, לאחר שהעובדים הזרים עזבו את המדינה עם פרוץ הקרבות בתוכה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 18.3.11

 

הפיוס הפלסטיני כעצם בגרונו של הצבא הישראלי

אל-וטן (סעודיה), 18.3.11