המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 13.2.2011
13/2/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 13.2.2011

 

בתקציר: הסכם שת"פ סורי-תורכי נרחב נגד ארגון ה-PKK  * בכיר צבא איראני: על הציונים לשוב לארצותיהם בטרם יושלכו לים * קמפיין בפייסבוק להפיכה נגד אמיר קטר ב-27.2  * בחירות ברש"פ עד ספטמבר * מצרים: המפגינים תובעים הקמת ממשלה חדשה * שיעורי ערבית במדינת אוהיו

 

המפגינים במצרים תובעים הקמת ממשלה חדשה

למרות ניסיונות הצבא להרחיקם, ממשיכים אלפים ברחבי מצרים למחות על הותרת הממשלה שהרכיב מובארכ על כנה, ותובעים הקמת ממשלת טכנוקרטים חדשה שתנהל את שלב המעבר, תוך הצהרה שלא יעזבו את כיכר אל-תחריר עד למילוי כל דרישותיהם. בין המפגינים גם אנשי משטרה המוחים על תנאי העסקתם ודורשים להבטיח את עצמם מפני תביעות משפטיות.

www.alarabiya.net, 13.2.11

 

צווי איסור יציאה מהארץ לעשרות בכירים מצריים

צווי איסור יציאה ממצרים הוטלו על למעלה מ-40 בכירים בממשלת מצרים הקודמת והנוכחית, בכירים במפלגה הלאומית הדמוקרטית (מפל"ד) ואנשי עסקים, בכללם שה"ח המצרי, אחמד אבו אל-ר'יט; שר התקשורת המצרי, אנס אל-פקי, התפטר מתפקידו והושם במעצר בית לאחר שניסה לעזוב ללונדון. מזכ"ל המפל"ד הטרי, חוסאם אל-בדראוי, התפטר מכל תפקידיו במפלגה.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 13.2.11

 

קמפיין בפייסבוק להפיכה נגד אמיר קטר ב-27.2

בפייסבוק נפתח קמפיין הקורא להפיכה נגד אמיר קטר, חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, ב-27.2.11. בדף באתר שהוקדש לנושא זה ושבתמונת הפרופיל שלו נכתב "27 בפברואר – יום ההפיכה נגד העושק והעריצות למען קטר. הַעמידו למשפט את הבוגד, סוכן היהודים", תומכים 193 איש, ודף דומה זכה לתמיכתם של 118 איש. בתגובה נפתח דף נגד ההפיכה, ובו תומך אדם אחד.

www.facebook.com, 13.2.11

 

 

הסכם שת"פ סורי-תורכי נרחב נגד ארגון ה-PKK  

היומון התורכי מילית דיווח כי הפרלמנט התורכי דן באישור הסכם שת"פ תורכי-סורי רחב היקף למאבק בטרור, במיוחד בארגון ה-PKK הכורדי. לפי ההסכם, המדינות מתחייבות למנוע כל פעילות הסברתית, תרבותית, כלכלית או צבאית של הארגון בשטחן, יוקם קו אדום בין ראשי שני הצבאות ויערכו מבצעים צבאיים משותפים בעת הצורך. תתקיים הסגרה הדדית מהירה של פעילי PKK בין שתי המדינות.

http://sns.sy, 12.2.11

 

בכיר צבא איראני: על הציונים לשוב לארצותיהם בטרם יושלכו לים

מפקד כוחות הבסיג' באיראן, מחמד רזא נקדי, קרא לציונים לשוב לארצות מהם הגיעו, אחרת הפלסטינים יזרקו אותם לים, מפני שכיתור ישראל יושלם בהצלחה בקרוב. דובר משרד החוץ, ראמין מהמאן-פרסת, טען גם הוא שההתפתחויות באזור הן לרעת ישראל ולכן מוטב לציונים לשוב לארצות מהם באו.

מהר (איראן), 11.2.11

 

בכיר איראני: השגריר הבריטי אינו מורשה להיכנס לאיראן

חבר וועדת המג'לס האיראני לביטחון לאומי, חסין אבראהימי, אמר שהמשטר החליט לאסור על שובו של שגריר הבריטי, סיימון גאס, לאיראן, בשל פעילותו נגדה ולאור מינויו לנציג נאט"ו באפגניסטן. גאס נמצא בימים אלה מחוץ לאיראן.

ג'אמ-י ג'ם (איראן), 13.2.11 

 

בחירות ברש"פ עד ספטמבר

הוועה"פ של אש"פ החליט לקיים בחירות לנשיאות ולפרלמנט ברש"פ לא יאוחר מספטמבר2011.  חמאס הודיעה כי היא מתנגדת להחלטה.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 13.2.11

 

כיהאן: על מצרים לבטל הסכם השלום עם ישראל

היומון האיראני כיהאן, המקורב למנהיג עלי ח'אמנאי, קרא לקהיר לבטל את הסכם השלום עם ישראל ולענות בכך על רצונו של העם המצרי.

כיהאן (איראן), 13.2.11

 

איראן: מפגינים ביום המהפכה עם כרזות נגד אובמה

פארס (איראן), 11.2.11

 

חכם דת קטרי: ציון חג האהבה – תועבה והשחתת המוסר והדת

השיח' הקטרי מוחמד בן חסן אל-מוריח'י קבע כי חג האהבה (14.2.11) הוא חג אלילי הנחגג ע"י המערב הכופר, וציונו ע"י המוסלמים מסייע לדבר עברה ולהפצת תובעה בחברה האסלאמית, הגורמת להשחתת המוסר והדת. לדבריו, אללה איים על מבצעי מעשים אלו בייסורים כואבים בעולם הזה ובעולם הבא. הוא גם מתח ביקורת על מעמד האישה במערב ועל תופעת הנישואים החד-מיניים.

אל-שרק (קטר), 12.2.11 

 

שיעורי ערבית באוהיו

היומון אל-חיאת במהדורתו הסעודית דיווח כי הממשלה הפדראלית בארה"ב מממנת לימוד השפה הערבית בעיר מאנספילד שבמדינת אוהיו, מתוך תפיסה שהערבית היא אחת מ"שפות העתיד." הלימודים הוגדרו כלימודי חובה בבתיה"ס היסודיים ובחטיבות, וכלימודי בחירה בתיכונים. נמסר על חשש של הורים רבים מפני הפיכת שיעורי הערבית לשיעורים על האסלאם, בעוד הורים ממוצא ערבי הביעו סיפוק מהצעד.

אל-חיאת (סעודיה), 10.2.11