המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.2.2011
4/2/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.2.2011

 

בתקציר: שה"ח האיראני: האירועים בתוניסיה ומצרים מבשרים אסלאמיזציה של האזור  * ר"מ מצרים: שארה"ב לא תתיימר להטיף לנו * מלך ירדן נפגש עם האח"ס * בכיר באח"ס במצרים: לא מתכוונים להציג מועמד לנשיאות * אל-סיאסה: חזבאללה שלח אלפי חיילים לעזרת המשטר הסורי

 

בכיר באח"ס במצרים: לא מתכוונים להציג מועמד לנשיאות

מוחמד אל-בלתאג'י, בכיר בארגון האח"ס במצרים, אמר כי לארגון אין כוונה להציג מועמד לנשיא מצרים. לדבריו, לאח"ס אין "אג'נדות מיוחדות" או עניין ברווחים ובמשרות ממשלתיות. על קריאת ממשלת מצרים להידברות עם האופוזיציה, אמר אל-בלתאג'י, כי ארגונו מוכן להידבר על התקופה שאחרי שלטון מובארכ.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 4.2.11

 

ר"מ מצרים: שארה"ב לא תתיימר להטיף לנו

ר"מ מצרים, אחמד אל-שפיק, התחייב לחקור מיידית את נושא העימותים בין מתנגדי מובארכ לתומכיו  להעניש את האחראים להם. לדבריו, ישנה חקירה בנוגע לאנדרלמוסיה שקדמה למהפכה ואם שר הפנים, חביב אל-עאדלי, יימצא אחראי, הוא יובא לדין. על הלחץ האמריקני לחילופי מובארכ טען שפיק, כי יש מי שחותר להשפיל את המצרים וכי מדינה בת 200 שנה, בל תתיימר להטיף למדינה בת 7,000 שנה.

אל-אהראם (מצרים), 4.2.2011  

 

נלכדו איראניות ופלסטינים שהסיתו נגד השלטון במצרים

היומון המצרי רוז אל-יוסף דיווח כי במצרים נלכדו שתי איראניות ושני פלסטינים שהפיצו כרוזים הקוראים לעם המצרי לבצע הפיכה נגד השלטון.

www.rosaonline.net , 4.2.11

 

מלך ירדן נפגש עם האח"ס

לראשונה מאז שעלה לכס המלוכה, נפגש מלך ירדן עם נציגי האח"ס בארצו והדגיש את הצורך ברפורמות פוליטיות וכלכליות. היומון אל-קדס אל-ערבי מסר כי אסלאמיסטים הפגינו אמש בעיר אל-כורכ במזרח ירדן תוך הבעת  התנגדות למינוי של רה"מ החדש, מערופ אל-בח'ית .

אל-שרק אל-אוסט, אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 4.2.11

 

אובמה: תומך בדרישות העם; בדרישות הממשלה; באינטרס של ישראל

אל-חליג' (איחוד האמירויות), 2.2.11

 

אל-סיאסה: חזבאללה שלח אלפי חיילים לעזרת המשטר הסורי

היומון הכוויתי אל-סיאסה, הידוע בעמדותיו האנטי סוריות, דיווח ממקורות סורים, כי בימים האחרונים הגיעו לסוריה כאלפיים חיילי חזבאללה כדי להגן על השלטון במדינה מול המחאות העממיות (4-5.2.11). היומון הוסיף כי, כשלושת אלפים חיילי חזבאללה נוספים נמצאים בכוננות בלבנון למקרה הצורך וכי הנשיא  אסד חושש שגורמי הביטחון בסוריה יסרבו להפעיל כוח נגד המפגינים, אם תינתן הוראה כזו.

אל-סיאסה (כווית); 4.2.11

 

אל-חיאת: חשש ברש"פ מפני השלכות האירועים במצרים

היומון הלונדוני אל-חיאת דיווח מפי בכירים ברש"פ כי מחמוד עבאס דן עם בכירים בפת"ח, במנגנוני הביטחון ועם ר"מ הרש"פ, סלאם פיאד, בהיערכות להשלכות האירועים במצרים. הדיונים עסקו בחיזוק המאבק העממי המקומי; המאבק המדיני הבינ"ל; הדמוקרטיה הפנימית ברש"פ; מניעת התפרצות אלימה נגד ישראל, שעלולה לפגוע במצב הביטחוני והכלכלי בגדה ולחזק את מעמדה של החמאס בה. היומון דיווח כי במקביל מתכוננת חמאס בעזה לאפשרות שמצרים תפתח את מעבר רפיח, דבר שיקל את המצור על הרצועה ויחזק את שלטון התנועה בה ואף יסיר את הלחץ בנושא הפיוס הפנים-פלסטיני.

אל-חיאת (לונדון), 3.2.11

 

שה"ח האיראני: האירועים בתוניסיה ומצרים מבשרים אסלאמיזציה של האזור

בתגובה לדברי שה"ח האיראני, על אכבר צאלחי, (1.2.11), כי האירועים בתוניסיה ובמצרים מבשרים את הפיכתו של המזה"ת לאסלאמי, אמר ח"פ הנוצרי-לבנוני נביל נקולא, מכוחות ה-8 במרץ, כי שלטון אסלאמי איננו מהווה בעיה לנוצרים בלבנון, כיון שבאיראן נהנים הנוצרים מזכויות מלאות. מנגד טען ח"פ הנוצרי-לבנוני אילי מארוני ממפלגת הפלנגות, החברה בכוחות ה-14 במרץ, כי דברי צאלחי מאמתים את חששותיו מפני איראן, הרוצה להשליט את שלטון חכם ההלכה לא רק על לבנון, אלא על כל העולם הערבי.

אל-מסתקבל (לבנון), 4.2.11 

 

התקשורת הרשמית נבוכה למול התקשורת המודרנית

אל-ערב (קטר), 2.2.11