המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 28.12.2010
28/12/2010


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 28.12.2010

 

בתקציר: עונש מאסר ופיטורין לנשיא אוניברסיטת קהיר * אל-אזהר: סדרת טלוויזיה המשודרת באיראן עלולה להצית פתנה * קרדאוי: אסור למוסלמי להצביע בעד התפלגות דרום סודאן * אחמדי-נז'אד: איראן היא מדינה גרעינית * מצרים: הכרזת מועמד המפל"ד לנשיאות - עד יולי 2011 * שת"פ גרעיני רוסי-סעודי

 

אחמדי-נז'אד: איראן היא מדינה גרעינית

נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, אמר בנאום בעיר כרג' (צפ' איראן) כי מאמצי המערב נגד איראן כשלו וכי היא מדינה גרעינית כעת. לדבריו, למעצמות יש שתי ברירות: עימות והמשך הסנקציות שרק מחזקות את עמדת איראן; שת"פ על בסיס הכרה באיראן כמדינה גרעינית.

פרס טי וי (איראן), 28.12.10

 

בכיר איראני לאסד: חיזוק ההתנגדות בראש סדר היום

בפגישתו בדמשק עם הנשיא בשאר אסד הביע עלי באקרי, סגן מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, סיפוק מהתרחבותו של שיח ההתנגדות באזור והפיכתו לדרך הפעולה הדומיננטית בעולם, ואמר כי בראש סדר העדיפויות של איראן ניצבים הסולידאריות של תנועות ההתנגדות נגד המשטר הציוני התוקפני, וגיוס היכולות הפוליטיות של ממשלות האזור לטובת חיזוק שיח ההתנגדות. באקרי נפגש גם עלי חסן ח'ליל, עוזרו של ראש הפרלמנט הלבנוני, נבי ברי; עם חסין אל-ח'ליל, עוזרו של חסן נאסרללה; עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, רמדאן עבדאללה שלח, ועם אחמד ג'יבריל, מזכ"ל החזית העממית- המפקדה הכללית, והסביר כי ביקורו בדמשק נועד לחזק את שתה"פ האסטרטגי בין איראן לסוריה.

אל-מוסתקבל (לבנון), 28.12.10; מהר, פרס טי וי (איראן), 27.12.10; אירנא (איראן), 26.12.10

 

קרדאוי: אסור למוסלמי להצביע בעד התפלגות דרום סודאן

בתכניתו "השריעה והחיים" בערוץ אל-ג'זירה (26.12.10), טען השיח' יוסף אל-קרדאוי כי משאל העם בקרב תושבי דרום סודאן על התפלגותם מסודאן, שייערך בחודש הבא, הוא מזימה של ארה"ב והמערב לפיצול העולם האסלאמי ופסק כי אסור למוסלמי להצביע בעד התפלגות כזו.

אל-צחאפה (סודאן), 28.12.10

 

סיוע רוסי לסעודיה בתחום הגרעין למטרות שלום

שגריר רוסיה בסעודיה, אולג אוזירוב, אמר ליומון הסעודי אל-וטן כי מתקיימים מגעים על הסכם סיוע רוסי לסעודיה בנושא גרעין למטרות שלום וכי הסכם זה יהווה פתח לשת"פ טכנולוגי-גרעיני בין המדינות.

אל-וטן (סעודיה), 28.12.10

 

אל-אזהר: סדרת טלוויזיה איראנית עלולה להצית פתנה

חכמי אל-אזהר גינו את הסדרה "מח'תאר נאמה", המשודרת בטלוויזיה האיראנית בשפה הפרסית, וטענו כי תכניה פוגעים בחברי הנביא מוחמד ובנשותיו, ועלולים להצית פתנה בין שיעים לסונים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 28.12.10

 

"המזה"ת" לקראת 2011: שנה חדשה, צרות ישנות

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 28.12.10

 

עונש מאסר ופיטורין לנשיא אוניברסיטת קהיר

בית דין מצרי גזר שלושה חודשי מאסר על נשיא אוניברסיטת קהיר, ד"ר חוסאם כאמל, והורה לפטרו, משום שלא יישם פסק דין קודם, שחייבו לאפשר למרצות באוניברסיטה ללבוש רעלה במסגרת עבודתן.

אל-מצריון (מצרים), 28.12.10

 

מצרים: הכרזת מועמד המפל"ד לנשיאות - עד יולי 2011

בתום הוועידה השנתית של המפלגה השלטת במצרים, אמר גמאל מובארכ - ראש ועדת המדיניות במפלגה ובנו של הנשיא - כי המפלגה תקבע, בוועידה מיוחדת, לפני יולי 2011, את מועמדה לנשיאות, בבחירות שייערכו בספטמבר 2011.

אל-אהראם (מצרים), 28.12.10