המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 28.11.2010
28/11/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 28.11.2010

 

בתקציר: עלי אכבר צאלחי: איראן הפיקה 35 ק"ג אורניום ברמה של 20% * סעד אל-חרירי: אינני מאשים את חזבאללה ברצח אבי * היום הבחירות למועצת העם במצרים *  פלוגות אל-קדס: נפעל לשחרור כל פלסטין במקרה של נסיגה ישראלית לגבולות 67' * בכיר איראני: סיכוי טוב שאשתיאני לא תוצא להורג

 

סעד אל-חרירי: אינני מאשים את חזבאללה ברצח אבי

ערב בואו לאיראן, אמר ר"מ לבנון סעד אל חרירי לסו"י האיראנית אירנא, כי הוא לא מאשים את חזבאללה ברצח אביו והביע תקווה כי  יחסי איראן-לבנון יתנהלו תוך כיבוד הדדי של הריבונות ועל בסיס האינטרסים המשותפים בתחומי הכלכלה, החברה והפוליטיקה. הוא הדגיש כי הכרחי להגיע לשיתוף פעולה בין איראן למדינות ערב כדי להתמודד עם הסכנות האורבות לשני הצדדים וכי לאיראן תפקיד טבעי באיזור הנובע ממשקלה ההסטורי, פוליטי וכלכלי.

אירנא (איראן) 25.11.10

 

היום הבחירות למועצת העם במצרים

היום נערכות במצרים הבחירות למועצת העם, לאחר שבועות של עימותים בין כוחות הביטחון לפעילי האחים המוסלמים סביב תעמולת הבחירות, במהלכם נעצרו מעל אלף מפעילי התנועה. למרות הדרישה האמריקאית לפיקוח בינ"ל, כ-2300 שופטים ו- 7000 פעילי חברה אזרחית מצריים יפקחו על הקלפיות. 4686 מועמדים מתמודדים על 508 מושבים, כאשר 64 מהם מובטחים לנשים. משקיפים מעריכים כי המפל"ד תזכה בכ-80% מן המושבים.

אל-אהראם (מצרים), 27-28.11.10; אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 28.11.10

 

עלי אכבר צאלחי: איראן הפיקה 35 ק"ג אורניום ברמה של 20%

יו"ר ארגון האנרגיה האטומית של איראן, עלי אכבר צאלחי, מסר כי ארצו תייבא חומר רדיו-אקטיבי לצרכי רפואה מרוסיה בשל מחסור הקיים בה בחומר זה וכי איראן הצליחה להפיק עד כה 35 ק"ג אורניום מועשר ברמה של 20%. לדבריו, איראן תמשיך להפיק 3 ק"ג אורניום בחודש.

איסנא (איראן), 27.11.10

 

דיווח על חשיפת 19 תאי טרור במדינה: סעודיה מנצחת את הטרור

אל-וטן (סעודיה), 28.11.10/ג'יהאד עורתאני

 

פלוגות אל-קדס: נפעל לשחרור כל פלסטין במקרה של נסיגה ישראלית לגבולות 67'

אבו אחמד, דובר פלוגות אל-קדס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמר כי פלגי ההתנגדות בעזה הקימו חדר מבצעים משותף כדי לאחד את פעילותם הצבאית וכי במקרה של מלחמה חדשה, להתנגדות לא יהיו קווים אדומים והרקטות שלה יגיעו אל מעבר לבאר שבע ואשדוד. עוד אמר כי ההתנגדות חותרת להעביר מניסיונה לפלגים בגדה כדי שיוכלו לפעול יומיומית נגד ההתנחלויות והבסיסים הצבאיים וכי אם ישראל תיסוג לגבולות 67', תמשיך ההתנגדות בפעילותה לשחרור כל פלסטין.

www.paltoday.ps,  25.11.10

 

אחמדי-נז'אד  לועג להצבת מערכות ההגנה מפני טילים בתורכיה

נשיא איראן אחמדי-נז'אד אמר כי החלטת נאט"ו והמערב להציב מערכות הגנה מפני טילים בתורכיה, היא מהלך טיפשי שלא יביא לבלימת השפעתה של איראן בעולם. מאמר בשבועון משמרות המהפכה, צבח-י צאדק הגדיר את המהלך מזימה מערבית בשירותה של ישראל, שנועדה לזרוע פירוד בין מדינות האזור.

מהר (איראן), 23.11.10; צבח-י צאדק (איראן), 22.11.10

 

בכיר איראני: סיכוי טוב שאשתיאני לא תוצא להורג

ראש מועצת זכויות האדם ברשות השופטת של איראן, מוחמד ג'ואד לאריג'אני, טען כי קיים סיכוי טוב להמתקת עונשה של סכינה אשתיאני, שנידונה למוות בסקילה בגין רצח בעלה וניאוף, וחייה יינצלו. עם זאת, דן בית המשפט באיראן למוות בתלייה אישה אחרת , שהלה ג'אהד, (40), אחות במקצועה, הנשואה בנישואין זמניים לכדורגלן איראני מפורסם, בגין רצח אשתו ב-2002. במשפטה, המתנהל זה שמונה שנים, טענו כמה שופטים כי הראיות נגדה מפוקפקות. לטענתה, הודאתה נגבתה ממנה בעינויים.

פרס טי וי (איראן)  http:/khaandaniha.com/, 22.11.10

 

שגריר תורכיה בלבנון: תורכיה רואה עצמה אחראית ליציבות האיזור

שגריר תורכיה בלבנון, אינאן אוזילדיז, אמר ליומון הלבנוני אל-מסתקבל, לרגל בואו (24.11.10) של ר"מ תורכיה, רג'ב טיפ ארדואן, לוועידת הבנקאות הערבית המתכנסת בבירות, כי בין לבנון לתורכיה נחתמו שני הסכמים לשיתוף פעולה צבאי, הממתינים לאישורו של הפרלמנט התורכי. לדברי השגריר,  תורכיה רואה עצמה אחראית ליציבות האזורית והיא מקדמת זאת באמצעות שת"פ וקשרים טובים עם כל מדינות האיזור, כולל איראן, עיראק, סוריה, לבנון, סעודיה ומצרים.

אל-מסתקבל (לבנון), 24.11.10