המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 28.9.2010
28/9/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 28.9.2010

 

בתקציר: אחמדי-נז'אד צפוי להשליך אבנים אל עבר ישראל משער פאטמה * יומון איראני: אובמה "הכושי" מתעלם מסבלם של האפרו-אמריקאים * פיגוע הירי בחברון: הזרועות הצבאיות של הפת"ח והג'יהאד האסלאמי נטלו אחריות * אל-אח'באר: על אל-חרירי לדחות כל כתב אישום נגד חזבאללה

 

אחמדי-נז'אד צפוי להשליך אבנים לעבר ישראל משער פאטמה

ב-13.10.10 יחל נשיא איראן אחמדי-נז'אד, ביקור בן יומיים בלבנון. עפ"י התכנית הוא ייפגש עם צמרת השלטון, יסייר בדרום לבנון שם יחנוך מרכז איראני (בעיירה מארון אל-ראס), יישא נאום (בעיירה בינת ג'בל) וישליך אבנים לעבר ישראל משער פאטמה. טרם נקבע מועד לפגישה בינו לבין מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה. את הביקור יאבטחו כוחות איראניים ופעילי חזבאללה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 28.9.10

 

אובמה משרת הציונים

 http://atynews.com/fa/pages/?cid=23369  / ללא שם

 

פיגוע הירי בחברון: הזרועות הצבאיות של הפת"ח והג'יהאד האסלאמי נטלו אחריות

גדודי חללי אל-אקצא ופלוגות אל-קדס, הזרועות הצבאיות של הפת"ח והג'יהאד האסלאמי, נטלו אחריות לפיגוע הירי שלשום (26.9.10) בדרום הר חברון שבו נפצעו שני ישראלים, וזאת לציון יום השנה ה-15 למותו של מייסד תנועת הג'יהאד האסלאמי בפלסטין, פתחי שקאקי. יצוין כי שעות ספורות לפני הפיגוע קראו גדודי אל-אקצא לרש"פ שלא להמשיך במו"מ אם הבניה בהתנחלויות תתחדש ואיימו כי יגיבו ל"תוקפנות" של המתנחלים הנתמכים ע"י "ממשלת הכיבוש" וילמדו אותם "לקחים בלתי נשכחים."

www.palvoice.com, 27.9.10; www.maannews.net, 26.9.10

 

בכיר פת"ח באירופה: מגעים להקמת מפלגה אסלאמית פלסטינית מתונה

האחראי על ההסברה של הפת"ח באירופה, ג'מאל נזאל, חשף כי אנשי דת מוסלמים ואקדמאים פלסטינים מהמכללות לשריעה בפלסטין, פועלים להקמת מפלגה פלסטינית דתית המתבססת על "דרך האמצע" באסלאם, שתירש את החמאס בגדה ותחתור לקיום פלורליזם פוליטי, בדומה לזה שמקיים שלטונו של ארדואן בתורכיה. לדבריו, הדיון בנושא זה, שהחל ב-2008 בתמיכתם של אישים אירופאים ונעצר בעקבות המלחמה בעזה, התחדש כעת בעקבות הירידה בתמיכה העממית בחמאס בגדה וברצועה.

אל-איאם (רש"פ), 27.9.10

 

אחמדי-נז'אד: ארה"ב מתגוננת מפני איראן

בנאום (27.9.10) במחוז חוזיסטאן (דר' איראן), אמר נשיא איראן אחמדי-נז'אד כי העולם יצפה בקרוב בהתמוטטות ההגות הקפיטליסטית המערבית וכי ארה"ב "שקיומה מביש" נמצאת בהתגוננות מול איראן.

כיהאן (איראן), 28.9.10; בורנא (איראן), 27.9.10 

 

אל-מצריון: הכנות למו"מ חשאי בין ישראל לרש"פ אם המו"מ הישיר יקרוס

היומון אל-מצריון דיווח על הכנות לפתיחת ערוץ מו"מ חשאי בתיווך אירופי בין הרש"פ לישראל למקרה שהרש"פ תיסוג מן המו"מ הישיר, עקב המשך הבניה בהתנחלויות. להערכת מקורות פלסטיניים בקהיר, המו"מ יתנהל בבירה אירופית, בהשתתפות ארה"ב, במטרה להגיע להסכמות בנושאי הסדר הקבע.

אל-מצריון (מצרים), 28.9.10

 

יומון איראני: אובמה "הכושי" מתעלם מסבל האפרו-אמריקאים

היומון האיראני ג'ומהורי-י אסלאמי טען כי דרישתו של הנשיא אובמה מאיראן, בראיון לערוץ בי.בי.סי בפרסית (24.9.10), להוכיח כי תוכניתה הגרעינית איננה למטרות צבאיות תמוהה משום שארה"ב וישראל מחזיקות בעצמן ארסנל גרעיני. היומון גם טען כי קריאתו של אובמה לאיראן, לסייע לפלסטינים להקים מדינה לצד ישראל כמדינה יהודית, פירושה קריאה להכיר בכיבוש. לדבר היומון, ניתן היה לצפות שאובמה, על-פי מוצאו, יכיר בסבל הפלסטיני, אך "הכושי" שכח את סבל אבותיו האפריקאים מיד האמריקאים והאירופים והוא מתעלם מהאפליה הנמשכת נגד אפרו-אמריקאים במערב.

ג'ומהורי-י אסלאמי (איראן), 27.9.10 

 

אשת מוסוי: איתאללה ח'ומיני לא היה חסין מטעות

בראיון לאתר חוד-נויס התומך בתנועת המחאה, אמרה זהרה ראהנוורד, אשתו של מיר חוסין מוסוי, שאף כי ארגון האופוזיציה האיראני מוג'אהדין ח'לק ביצע פשעים נגד המשטר, רצח פעיליו בבתי הכלא באיראן בשלהי שנות השמונים שנעשה ללא ידיעת ראש הממשלה דאז, בעלה, והנשיא דאז ח'אמנאי, הוא כתם שחור למשטר. לדבריה, רק הנביא מוחמד, בתו פאטמה ותריסר האמאמים השיעים היו חסינים מטעות, ואין לייחס תכונה זו למייסד המשטר, איתאללה ח'ומיני.

www.khodnevis.org, 24.9.10

 

אובמה: בוחן את תיק הגרעין האיראני במשקפיים ישראליים

ג'ואן (איראן), 26.9.10/ללא שם

 

בכיר הכנסייה הקופטית במצרים: "המוסלמים שותפינו במולדת"

מזכיר הכס הקדוש של הכנסייה האורתודוכסית במצרים, בישוי, הבהיר בגילוי דעת שהוציא (26.9.10), כי הוא מכבד את אמונתם של כל המצרים ושולל כל פגיעה בדתות ובסמליהן, ובמיוחד באסלאם ובמוסלמים שהם "שותפינו במולדת". ההבהרה באה בתגובה לדברים שיוחסו לו בתקשורת, לפיהם טען כי הקופטים הם בעלי הבית במצרים והמוסלמים הם אורחיהם; שהפסוקים בקוראן, המאשימים את הנוצרים בכפירה, אינם אמינים ואפשר שצורפו לספר לאחר מות הנביא מוחמד; שהוא [בישוי] ימות מות קדושים אם כוחות הביטחון המצריים יחפשו אחר נשק בכנסיות ובמנזרים, בעקבות תפיסת ספינת נשק בבעלות בנו של אחד מבכירי הכנסייה הקופטית, לפני כחודש; דברים אלה עוררו תגובות זעם מצד המוסלמים עד כדי חשש מהתלקחות בין דתית. בניסיון להרגיע את הרוחות, אמר הפטריארך הקופטי שנודה לטלוויזיה המצרית (26.9.10) כי דבריו של בישוי סולפו, והדגיש כי המוסלמים והנוצרים הם בני אותה המולדת ובעלי הבית בה, וכי הוא אף מוכן לומר שהנוצרים הם האורחים של המוסלמים, המהווים את הרוב במצרים. יצוין כי במחוז אל-פיום חולקו לקופטים עלונים ובהם קריאה להיענות לקריאת בישוי למות מות קדושים.

אל-אהראם (מצרים), אל-שרוק (מצרים), 27.9.10; אל-מצריון (מצרים), 26.9.10

אל-אח'באר: על אל-חרירי לדחות כל כתב אישום נגד חזבאללה

מאמר בעמוד הפותח של היומון הלבנוני אל-אח'באר, המקורב לסוריה ולחזבאללה, שהודפס על-גבי תמונתו של ר"מ לבנון סעד אל-חרירי – קרא לאל-חרירי להצהיר שהוא ידחה כל כתב אישום שיפליל את חזבאללה, כדי למנוע הידרדרות המצב במדינה. לדברי היומון, חזבאללה לא יהסס להפיל את רה"מ אם ימשיך לדבוק בעמדותיו בנוגע לביה"ד הבינ"ל. נשיא לבנון, מישל סולימאן, קרא לביה"ד להוכיח את עצמאותו ואת היותו חסר פניות.

אל-אח'באר (לבנון), 27.9.10

 

"אני סעד רפיק אל-חרירי רואה בכתב אישום המאשים ישירות  או בעקיפין

 את חזבאללה במעורבות ברצח אבי, הוכחה לכך שביה"ד הבינלאומי הוא

 פוליטי ואני דוחה כתב אישום זה." זה מה שנדרש מאל-חרירי [להצהיר].