המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.9.2010
6/9/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.9.2010

 

בתקציר: נמשכת התקפת בכירים ובעלי טורים ברש"פ על איראן * דחלאן: נתניהו נוכל שאיננו רוצה שלום * עבאס: אעדיף לפרוש ולא לוותר על זכות השיבה * אחמדי-נז'אד בדוחה: המשטר הציוני יחוסל אם יתקוף את איראן * איחוד חכמי הדת המוסלמים העולמי דחה בקשת הוותיקן להקים כנסייה במכה

 

עבאס: אעדיף לפרוש ולא לוותר על זכות השיבה

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, הצהיר בתוניס כי לא יוותר על אף עיקרון וכי הוא יפרוש [הוא לא ציין ממה] אם יידרש לוותר על זכות השיבה. לדבריו, ישראל יכולה לקרוא לעצמה כרצונה, אך אל לה לדרוש מהפלסטינים לראות בה מדינה יהודית. עוד אמר כי האינתיפאדה בשנת 2000 גרמה להרס ולכן העם הפלסטיני והרש"פ אינם מעוניינים בהתנגדות. עם זאת הוסיף, כי אם הערבים יילחמו, הפלסטינים יהיו הראשונים לעשות זאת. על חמאס אמר שהיא מונעת את ההתנגדות בעזה, בעודה מבצעת ירי בגדמ"ע.

אל-איאם (רש"פ), 6.9.10

 

דחלאן: נתניהו נוכל שאיננו רוצה שלום

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, מוחמד דחלאן, הביע פסימיות לגבי הצלחת המו"מ בין ישראל לרש"פ וטען כי נתניהו הוא נוכל שאיננו רוצה שלום ועתיד להמיט חורבן על האזור.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 5.9.10 

 

נמשכת התקפת בכירים ובעלי טורים ברש"פ על איראן

עומר אל-ר'ול, יועצו של ראש ממשלת הרש"פ, סלאם פיאד, קרא לעם באיראן ולגורמים הדמוקרטיים והרפורמיסטיים בתוכה להיפטר ממשטר המוות ולחיות עם עמי האזור בשלום הרחק ממדיניות הבריונות של משטר נז'אד הדיקטטורי. בעל טור ביומון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה, עאדל עבד אל-רחמן, קרא להפיל את אחמדי נז'אד.

 אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 6.9.10

 

אחמדי-נז'אד בדוחה: המשטר הציוני יחוסל אם יתקוף את איראן

נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, אמר במסיבת עיתונאים בדוחה, קטר, כי כל מתקפה של ישראל על איראן משמעה הכחדתו של המשטר הציוני. הוא הטיל ספק באמיתות הגרסה הרשמית לגבי אירועי ה-11/9 בארה"ב וטען כי אל לאיש לקבוע מי ביצע את ההתקפה, כי הדבר לא ידוע.

פארס (איראן), www.alquds.co.uk, 6.9.10

 

 קריאות "כולנו חזבאללה" ביום ירושלים בלונדון

ערוץ אל-ג'זירה פרסם תמונות מ'יום ירושלים' (3.9.10) בלונדון, בהן נראים מפגינים לבושים בדגלי חזבאללה, מנופפים בדגלי פלסטין ולבנון ונושאים כרזות "כולנו חזבאללה". 

    

http://www.aljazeera.net/PhotoGallery/Aspx/Show.aspx?album=G_1302

 

מקור בסעודיה: אמיר קטר יבקר בסעודיה כדי להציג הצעה איראנית

מקור דיפלומטי סעודי דיווח כי בביקורו היום בסעודיה (6.9.10) ידון אמיר קטר עם ראשי המשטר בנושא הגרעין האיראני ויציג הצעה איראנית להרחבת שתה"פ בינה לבין מדינות המפרץ.

מהר (איראן), 6.9.10

 

מקורות דיפלומטיים: מובארכ דן עם אובמה על דרך העברת השלטון

מקורות דיפלומטיים מסרו כי הנשיא מובארכ דן עם הנשיא אובמה בעתיד השלטון במצרים. אחד התרחישים שהועלו הוא שמובארכ האב ירוץ לנשיאות בבחירות ב-2011, כעבור שנה הוא יפרוש מסיבות בריאותיות, ואז ייערכו בחירות מוקדמות לנשיאות, בהן יתמודד בנו גמאל.

אל-מצריון (מצרים), 6.9.10

 

מלך בחריין קורא לרפורמה דתית

בנאום לרגל סיום צום הרמדאן, קרא מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, לממשלה לערוך רפורמה דתית בעקבות חשיפת רשת הטרור במדינה ולאסור על מי שאין לו הכשרה לכך לשאת דרשות במסגדים.

אח'באר אל-ח'ליג' (בחריין), 6.9.10

 

איחוד חכמי הדת המוסלמים העולמי דחה בקשת הוותיקן להקים כנסייה במכה

המזכ"ל לשעבר של איחוד חכמי הדת המוסלמים העולמי, ד"ר מוחמד שלים אל-עוא, אמר כי האיחוד דחה על הסף בקשה רשמית שהגיש הוותיקן, לבניית כנסייה במכה, מפאת רגישות העניין. לדבריו, במכה אין נוצרים, ולכן אין צורך בכנסייה, כשם שהאיחוד איננו מבקש להקים מסגד בוותיקן.

www.news-sa.com, 6.9.10

 

איתאללה איראני: השואה היא המיתוס הגדול של תקופתנו

האיתאללה הבכיר מכארם שיראזי טען כי השואה היא המיתוס הגדול של תקופתנו ואין הצדקה לקביעת עונש מאסר למכחישיה.

אפתאב (איראן), 5.9.10

 

מסירת עיראק (לעיראקים)...

אל-מדינה (סעודיה), 6.9.10 / עלאא' אל-לקטה