המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 29.8.2010
29/8/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 29.8.2010

 

בתקציר: שה"ח הכוויתי: הכור בבושהר מדאיג אותנו * אתר אופוזיציה סורי: צוות ארופאי המליץ להכריז על חומס כבירת סוריה * בכיר בחזבאללה: סוריה היא "הלב הפועם של ההתנגדות" * יומון מצרי: האח"ס מתכננים מרי אזרחי * כלי תקשורת באיראן: אשת סרקוזי ידועה במופקרותה המינית

 

בכיר בחזבאללה: סוריה היא "הלב הפועם של ההתנגדות"

האחראי על אזור הדרום בחזבאללה, השיח' נביל קאוק, אמר בנאום בעיר חלב בסוריה, כי התמיכה האסטרטגית של סוריה בחזבאללה ובתנועות ההתנגדות האחרות באזור היא עמוד התווך בעימות מול ישראל. לדבריו, סוריה היא "הלב הפועם של ההתנגדות", ואין גורם ערבי כלשהו התומך כמוה בהתנגדות.

אל-מסתקבל (לבנון), 29.8.10

 

שה"ח הכוויתי: הכור בבושהר מדאיג אותנו

שר החוץ של כווית, השיח' מחמד אל-צבאח, אמר (24.8.10) בתשובה לשאלת עיתונאים, כי למרות  אותות ההרגעה מצד איראן ורוסיה על רמת הטכנולוגיה הגבוהה ועל אמצעי הבטיחות הננקטים בכור בבושהר, בכווית יש חשש מהפעלתו. לדבריו, כווית מתכוונת להקים בשטחה כור גרעיני מתקדם.

אל-ראי (כווית), 26.8.10

 

יומון מצרי: האח"ס מתכננים מרי אזרחי

היומון המצרי הממסדי אל-אהראם אל-מסאאי טען כי בכוונת תנועת האחים המוסלמים ובעלי בריתה להשתלט על השלטון, וכי בארוחת שבירת הצום של התנועה תוכננו הפגנות והרחבה של פעולות המחאה הפוליטית, עד לכדי מרי אזרחי.

אל-אהראם אל-מסאאי (מצרים), 28.8.10

 

אתר אופוזיציה סורי: צוות ארופאי המליץ להכריז על חומס כבירת סוריה 

אתר אופוזיציה סורי דיווח כי המשטר הסורי נוטה לאמץ את המלצותיו של צוות מומחים אירופאי, לקבוע את חומס כבירת המדינה נוכח מצב התשתיות הרעוע בדמשק ואולם, בשל חששו של המשטר, שהחלפתה של דמשק, הקרובה לישראל, בחומס, הרחוקה ממנה, תתפרש כבריחה מעימות עם ישראל, המליץ צוות המומחים שחומס  תהיה הבירה המנהלתית; חלב הבירה הכלכלית ודמשק תישאר כבירה המדינית.

http://nidaasyria.org, 27.8.10

 

מלאך המוות משחק מחבואים עם ילדי עיראק

אל-ג'זירה (סעודיה), 28.8.10 / עבדאללה ג'אבר

 

איראן: ילדים יירו טילים מנייר לעבר סמלה של ישראל

השלטונות באיראן הודיעו כי לרגל 'יום ירושלים' הקרוב (3.9.10), תיערך תחרות ירי טילים מנייר לעבר סמלה של ישראל לילדים בני 10-16 באוניברסיטה הטכנולוגית בעיר באבול (צפ' איראן). לרגל התחרות, פתח מטה תפילת יום השישי בבאבול אתר הדרכה לבניית טילים מנייר.

www.khaandaniha.com, 27.8.10  

 

איראן: ועדה מיוחדת תבחן דרכי התמודדות עם הסנקציות

שר האוצר האיראני, שמס א-דין חוסיני, אמר כי ארצו הקימה ועדה מיוחדת שתבחן דרכי התמודדות עם הסנקציות. נגיד הבנק האיראני, מחמוד בחמאני, אמר כי ארצו משכה את נכסיה הכספיים בבנקים האירופאיים כדי לחמוק מהסנקציות. הוא לא פירט באיזה סכומים מדובר ומתי בוצעו ההעברות.

פארס (איראן), 28.8.10; פרס טי וי (איראן), 26.8.10

 

משמרות המהפכה מכחישים איומים בשמם על מדינות המפרץ

משמרות המהפכה האיראנים טענו כי הראיון שהעניק (26.8.10) לכאורה בכיר במשה"מ ליומון הכוויתי אל-ראי, ובו איומים נגד מדינות האזור, הוא מפוברק והוצג במסגרת מדיניות האיראנופוביה הננקטת במערב ובאזור. לטענת היומון ג'ואן, המקורב למשה"מ, בכירי המשטר הדגישו כמה פעמים כי אם תותקף, תתקוף איראן את האינטרסים האמריקאיים באזור ולא את המדינות עצמן.

ג'ואן (איראן), 28.8.10; פארס (איראן), 26.8.10

 

מצרים: משטרת פייסבוק למאבק במתנגדי המשטר

מנגנוני הביטחון המצרי הקימו בראשית יולי 2010 מחלקה חדשה למעקב אחר פעילות פוליטית של מתחרי הנשיא מובארכ ובנו גמאל בפייסבוק, כדי להיאבק בהתפשטותן של קבוצות אינטרנטיות אופוזיציוניות, התוקפות את הממשלה, את המפל"ד, את הנשיא מובארכ ואת בנו גמאל.

אל-ג'רידה (כווית), 29.8.10

 

יומון איראני: אשת סרקוזי ידועה במופקרותה המינית

היומון כיהאן, המקורב למנהיג איראן עלי ח'אמנאי, טען כי התגייסותה של קרלה ברוני , אשתו של סרקוזי נשיא צרפת, לעזרתה של האזרחית האיראנית, סקינה מוחמדי-אשטיאני, שנידונה למוות ע"י בית המשפט באיראן בשל ניאוף, נובע מעובדתה היותה של אשת סרקוזי ידועה כמופקרת מינית.

כיהאן (איראן), 28.8.10