המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות יומי מהמזה"ת 14.7.2010
14/7/2010

מה חדש? תקציר ידיעות יומי מהמזה"ת 14.7.2010

 

בתקציר: סו"י איראנית: איראן יכולה לפגוע באינטרסים רוסיים בקווקאז *  חברי חזבאללה ואמל פוצצו דיון על הסכם בטחוני בין לבנון לצרפת * הפרלמנט הערבי ישלח שיירת סיוע לעזה לקראת חודש הרמדאן * ערפל בנוגע למצב בריאותו של חוסני מובארכ * כווית: יוגבר הפיקוח על מימון טרור

 

ערפל בנוגע למצב בריאותו של מובארכ

היומון הלונדוני אל-קדס אל-ערבי דיווח כי קיים  חוסר בהירות לגבי מצב בריאותו של נשיא מצרים, חוסני מובארכ, עקב ההודעה המפתיעה על דחיית ביקורי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ויו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס במצרים וביטול סדר היום השבועי שלו. היומון ציין כי מקורבי הנשיא שומרים על חשאיות ביחס לבריאותו ולתנועותיו וכי בטקס סיום במכללה צבאית נראה מובארכ קודר ולא נשא דברים.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 14.7.10

 

סו"י איראנית: איראן יכולה לפגוע באינטרסים רוסיים בקווקאז

כתגובה לדברי נשיא רוסיה מדבדב בדבר הפוטנציאל הצבאי של תוכנית הגרעין האיראנית, טענה סו"י האיראנית הרשמית, אירנא, כי ההידרדרות ביחסי מוסקבה-טהראן תפגע באינטרסים הרוסיים בצ'צניה, ברפובליקה של דאגסטאן ובאינגושטיה (צפון הקווקאז) וכי רוסיה מודעת להשפעתה של איראן באזור זה.

אירנא (איראן), 13.7.10

 

כווית: יוגבר הפיקוח על מימון טרור

בעקבות הביקורות במערב על מעורבותם של כמה ארגוני צדקה כוויתים במימון טרור, קבע המשרד לעניינים חברתיים במדינה כללים לניהול ולפיקוח על פעילותם של ארגונים אלה, ובמיוחד במהלך חודש רמדאן. בנוסף, החל משרד ההקדשים הכוויתי להכין תוכנית להכשרה רעיונית של מנהלי הארגונים, שבסופן תוענק להם תעודה המתירה עיסוק באיסוף תרומות.

אל-סיאסה; אל-ראי (כווית), 13.7.10

 

ארה"ב: אנחנו מעניקים יחס שווה לכולם!

אל-מדינה (סעודיה), 14.7.10/ עלי לקטה

 

סעודיה: מורים קיצוניים הודחו מפעילות חינוכית

בכיר במשרד הפנים הסעודי דיווח כי בשנתיים האחרונות הדיח משרדו 2,000 מורים בעלי דעות קיצוניות, ומינה אותם למשרות מנהלתיות.

עוכאט' (סעודיה), 12.7.10

 

הפרלמנט הערבי ישלח שיירת סיוע לעזה לקראת חודש הרמדאן

"הוועדה לשליחת שיירות לרצועת עזה" של הפרלמנט הערבי החליטה בפגישתה בקהיר (12.7.10) לשגר שיירת סיוע לעזה לקראת חודש הרמדאן (ראשיתו ב-11.8.10). יו"ר הוועדה, האלג'יראי עבד אל-קאדר סמארי, אמר כי שיירות נוספות יישלחו בתחילת שנת הלימודים ובחורף וכי פעילות זו תימשך כל עוד יש מצור. הנציג המצרי, חבר הפרלמנט סעד אל-ג'מאל, אמר כי ארצו תקל על מעבר השיירות לרצועה דרך מעבר רפיח, וכי הוועדה תצא במסע תקשורתי וציבורי שיעודד משלוח סיוע לרצועה

אל-קדס (ירושלים), 13.7.10; www.wafa.ps, 12.7.10

 

אשת מוסוי: אין לסקילת נשים יסוד בקוראן

ד"ר זהרה ראהנוורד, אשתו של מיר חוסין מוסוי, מראשי תנועת המחאה באיראן, תקפה את סקילת הנשים הנהוגה ע"י המשטר האיראני, ואמרה כי אין לכך יסוד בקוראן.

www.roozonline.com, 12.7.10

 

חוק בסעודיה ימנע השאת קטינות

משרד המשפטים הסעודי עומד לפרסם בקרוב חוק שיגדיר את גיל 17 כגיל מינימאלי לנישואי נערות. מטרת החוק לשים קץ לתופעת השאת הקטינות בסעודיה. לדוח ממרי בנושא ראה: "הביקורת בסעודיה על השאת קטינות במדינה."

www.alarabiya.net, 12.7.10

 

 משעל ונאסרללה דנו בהתפתחויות המדיניות 

משלחת מתנועת חמאס, בראשות ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של התנועה, דנה עם מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, בהתפתחויות המדיניות והביעה תנחומים על מותו של השיח' פדלאללה, איש הדת השיעי הלבנוני הבכיר. לדברי משעל, פדלאללה היה פלסטיני כשם שהיה לבנוני, ומותו הוא אובדן גדול לפלסטין ולאומה הערבית והאסלאמית. ואולם, רוח הג'האד וההתנגדות שהנהיג בלבנון, תמשיך לנשוב בפלסטין עד השגת מטרותיה.   

www.palestine-info.info , 12.7.10, www.moqawama.org, 13.7.10