המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 7.7.2010
7/7/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 7.7.2010

 

בתקציר: איראן: קריאה לחרם תיירות על איחוד האמירויות * חוות דעת הלכתית: אסור לנשים מוסלמיות להתארח אצל אופרה וינפרי * סודאן: צנזורה על עיתונים לקראת משאל העם על עתיד הדרום * אל-ג'זירה הגיש תביעת דיבה נגד העיתון המצרי אל-אהראם * איראן מבקשת תמיכת לוב בסכסוך הגרעין

 

רמטכ"ל צבא סוריה: יש לחזק את דרך ההתנגדות

בטקס סיום קורס קצינים בצבא סוריה, טען הרמטכ"ל דאוד ראג'חה כי ישראל איננה מאמינה בתהליך השלום וקרא לחזק אידיאולוגית ומעשית את דרך ההתנגדות ולהגיע למיצוי היכולת הצבאית, כדי שסוריה תמשיך להיות מודל לגבורה ולהקרבה.

תשרין (סוריה), 6.7.10

 

עבאס על מתכנן הטבח במינכן: אבו דאוד היה ממובילי המאבק הפלסטיני

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, התקשר למשפחתו של מוחמד עודה (אבו דאוד), חבר המועצה המהפכנית של הפת"ח ומי שתכנן, כראש ארגון ספטמבר השחור, את רצח הספורטאים הישראלים במינכן ב-1972, כדי לנחמה על מותו ואמר כי אבו דאוד היה ממובילי המאבק למען העניין הפלסטיני. בהודעת המועצה המהפכנית של הפת"ח נאמר כי אבו דאוד היה מראשי הלוחמים ומהמנהיגים של הפת"ח, אשר הגן על זכויות הפלסטינים וכבודם.

אל-איאם, www.wafa.ps, 4.7.10

 

ג'ונבלאט דן עם דרוזים ישראלים בהתנגדות לשירות בצה"ל

וליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון, נפגש בתורכיה עם משלחת של דרוזים מישראל בראשות חבר הכנסת סעיד נפאע ודן עימה בחיזוק הזהות הדרוזית וההתנגדות לגיוס לצה"ל בקרב הדרוזים בישראל.

אל-אח'באר (לבנון), 7.7.10

סודאן: צנזורה על עיתונים לקראת משאל העם על עתיד הדרום

שלטונות סודאן סגרו (6.7.10) את היומון אל-אנתבאהה, בטענה של ליבוי שנאה כלפי התנועה העממית לשחרור סודאן - החברה בקואליציה ושולטת בדרום המדינה - ומנעו הפצה של ארבעה עיתונים שהכילו דיווחים על המצב הביטחוני המעורער בדרום סודאן. מקורות עיתונאיים בסודאן מסרו כי בכך ביקשו ראשי מפלגת השלטון, הקונגרס הלאומי, לרצות את ראשי התנועה העממית, ערב משאל העם על עתיד הדרום.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 7.7.10

 

ג'ו ביידן חוגג בעיראק את יום העצמאות האמריקאי

אל-שרק (קטר), 6.7.10 / עלאא' אל-לקטה

 

איראן קוראת ללוב לתמוך בה בסכסוך הגרעין

בפגישתו עם שגריר לוב בטהראן, קרא מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של המשטר באיראן, מוחסין רזאי, ללוב לתמוך באיראן בסכסוך הגרעין כיוון שמדובר במאבק בין האסלאם לבין עולם היהירות.

אילנא (איראן), 7.7.10

 

איראן: קריאה לחרם תיירות על איחוד האמירויות

דובר ועדת המג'לס לביטחון לאומי באיראן, כאט'ם ג'לאלי, קרא לשלטונות לקיים חרם תיירותי על איחוד האמירויות, כתגובה לדברי שגריר האמירויות בארה"ב, יוסף אל-אוטייבה שצוטטו בוושינגטון טיימס  (6.7.10), בדבר תמיכתו בפעולה צבאית נגד איראן, אם הסנקציות עליה ייכשלו.

מהר (איראן), 7.7.10 

 

בכיר איראני: על האיחוד האירופי להבהיר עמדתו לגבי הגרעין הישראלי

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, סעיד ג'לילי, הודיע לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קטרין אשטון, כי איראן מוכנה לחדש המו"מ לאחר שהאחוד האירופי יבהיר שהוא יימנע מהפעלת כל לחץ ואיום על איראן ולאחר שיבהיר את עמדתו ביחס לנשק הגרעיני של ישראל. כזכור, הודיע נשיא איראן כי ארצו משעה את השיחות עד לתום חודש הרמדאן (סוף אוגוסט) כעונש על הסנקציות שהוטלו עליה.

פארס (איראן), 6.7.10

 

אל-ג'זירה הגיש תביעת דיבה נגד העיתון המצרי אל-אהראם

היומון הקטרי אל-ערב מסר כי ערוץ אל-ג'זירה הגיש שתי תביעות פיצויים בסך חמישה מיליון ליש"ט, במצרים ובבריטניה, נגד היומון המצרי אל-אהראם, בגין דיווח שקרי ומסולף של כתב העיתון, על התפטרותן של חמש קרייניות בערוץ, לפני כחודש. לדברי היומון אל-ערב, הדיווח באל-אהראם, זכה לביקורת של מערכת העיתון עצמה – וזו ביקשה לפייס את הערוץ כדי להימנע מתביעה – ומכלל העיתונאים במצרים.

אל-ערב (קטר), 5.7.10

 

חוות דעת הלכתית: אסור לנשים מוסלמיות להתארח אצל אופרה וינפרי

בתשובה לפניית אישה מרוקאית החיה בארה"ב, קבעה המועצה העליונה לעניינים אסלאמיים הפועלת במסגרת משרד ההקדשים המצרי, כי אסור לנשים להופיע בתכניות הטלוויזיה של אופרה וינפרי ושל ד"ר פיל כדי לבקש סיוע כספי, לבל ישים הדבר את המוסלמים ללעג. לפי חוות הדעת ההלכתית, מוטב לפונה לבקש סיוע מגולים מוסלמים בארה"ב.

אל-מצריון (מצרים), 7.7.10

 

משט החירות 2 צפוי לצאת לעזה בחודש הבא

"הקמפיין האירופי להסרת המצור על עזה" דיווח על היענות רחבה של כ-9000 אנשים ברישום ל"משט החירות 2", אשר צפוי לכלול שבע ספינות אירופאיות ולצאת לעזה בחודש הבא.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 6.7.10 

 

אל-סיאסה: סוכל ניסיון חזבאללה להקים רשת טרור בדרום אמריקה 

היומון אל-סיאסה, הידוע בעמדותיו נגד חזבאללה, דיווח על סיכול תוכנית של חזבאללה להקים רשת של מקסיקנים ממוצא שיעי לבנוני לביצוע פיגועים נגד מטרות ישראליות ומערביות ברחבי היבשת. בראש הרשת עמד עלי ג'מיל נאצר, בכיר בארגון בעל אזרחות מקסיקנית, שביקר כמה פעמים בלבנון לצורך אימונים וקבלת הנחיות. עפ"י הדיווח, נאצר פעל גם בוונצואלה להקמת רשת של חזבאללה ומשה"מ.

 אל-סיאסה (כווית), 6.7.10

 

חלוקת עיראק בין ארה"ב ואיראן

אל-ערב אל-יום (ירדן), 6.7.10 / נאצר אל-ג'עפרי