המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 24.5.2010
24/5/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 24.5.2010

 

בתקציר: חמאס עצרה קצין מצרי בכיר בחשד לריגול * איומים על יומון סעודי בעקבות מאמר ביקורתי * כווית: הממשלה מקדמת פיקוח על האינטרנט * כרובי ומוסוי: מבקשים היתר להפגין ביום השנה לבחירות * עזה: הוצת מחנה קיץ של אונר"א * קרדאוי: להקריב נפשות למען השבת הזכויות והניצחון

 

מצרים נכונה לקבלת שיירות הסיוע ההומניטארי לעזה

משה"ח המצרי הודיע על נכונותה של מצרים לקבל את שיירות הסיוע ההומניטארי העושות את דרכן מתורכיה לרצועת עזה דרך הים ודרך היבשה.

אל-קודס אל-ערבי (לונדון), 24.5.10

 

חמאס עצרה קצין מצרי בכיר בחשד לריגול

שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, מסר כי מנגנוני חמאס עצרו קצין מצרי בכיר שהסתנן לעזה למשימת ריגול.

www.palestine-info.info 23.5.10      

 

איומים על יומון סעודי בעקבות מאמר

מוחמד עבד אל-לטיף אאל אל-שיח', תקף במאמרו ביומון הסעודי אל-ג'זירה,  את איש הדת התימני, עבד אל-מג'יד אל-זנדאני, התומך בהשאת קטינות ופועל למונע הגבלת גיל הנישואים בתימן ל-18 שנה. הוא כינה במאמר את אל-זנדאני "פושע זקן", וקרא לממשלת תימן להעמידו לדין במצרים, שם החוק אוסר השאת קטינות. בתגובה, איים איש דת סעודי לתקוף את משרדי היומון, אם הכותב לא יתנצל על דבריו.    

אל-ג'זירה (סעודיה), 23.5.10; www.elaph.com , 23.5.10

 

כווית: הממשלה מקדמת פיקוח על האינטרנט

בכירים במשרדי הפנים והתחבורה של כווית ידונו (24.5.10) עם ראשי החברות לשירותי אינטרנט, על הפעלת מנגנון לפיקוח על הטלפון הנייד בלקברי ועל האינטרנט במדינה, בטענה לפגיעה בביטחון הציבור.

אל-ג'רידה (כווית), 23.5.10

 

כרובי ומוסוי: מבקשים רשות להפגין ביום השנה לבחירות

מנהיגי תנועת המחאה, מהדי כרובי ומיר חוסין מוסוי, הודיעו על כוונתם לבקש מהמשטר רישיון להפגנה ביום השנה לבחירות (12.6.10). לדבריהם, הנתונים השקריים שנוהגת ממשלת אחמדי-נז'אד להציג בדבר התקדמותה של איראן פוגעת בכלכלה, בתרבות ובפוליטיקה באיראן. מוסוי גם התריע מפני ההשלכות המסוכנות [סנקציות] של מדיניות החוץ ההרפתקנית של אחמדי-נז'אד על איראן .

כלמה (איראן), 24.5.10- 23 

 

תורכיה וברזיל שוקעות בביצת המדיניות האיראנית

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 20.5.10 / אמג'ד רסמי

 

קרדאוי: להקריב נפשות למען השבת הזכויות והניצחון

יו"ר התאחדות חכמי הדת המוסלמים, שיח' יוסף אל-קרדאוי, אמר בנאום במגרש האולימפי בנואקשוט כי בצעירותו היה חבר בתנועת האחים המוסלמים ועבר אימונים תחת יאסר ערפאת, לימים יו"ר הרש"פ. אל-קרדאוי אף אמר כי על פי דרכו של מייסד תנועת האח"ס, חסן אל-בנא, האומה המוסלמית זקוקה היום להקרבת נפשות למען השבת הזכויות. לדבריו, רק כך יושג הניצחון.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 24.5.10

 

עזה: הוצת מחנה קיץ של אונר"א

עשרות רעולי פנים אלמונים, שהיו חמושים סגרו את כביש החוף בעזה והציתו מחנה קיץ של אונר"א בעיר לאחר שכפתו את השומר. הם השאירו מכתב עם קליעים, התוקף את העירוב המגדרי במחנות ואת יציאתם של תלמידי אונר"א לטיולים בחו"ל ופגישותיהם עם אנשים ממדינות זרות, בהם בעלי אזרחות ישראלית. פת"ח האשימה בהצתה את גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. חמאס מצידה גינתה את המעשה והבטיחה לחקרו, אך מחתה על "ההגזמה של אונר"א בתיאור הנזקים למחנה."

 www.maannews.net , 23.5.10