המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מסר מאיים מנאסרללה לנוצרים בלבנון
31/12/2009

 

נאסרללה משגר איום לנוצרים בלבנון: לימדו לקח מגורל אחיכם בעיראק

 

נשיא לבנון לשעבר ויו"ר מפלגת הפלנגות, אמין אל-ג'ומיל, הודיע לפני מספר ימים כי סיעתו מתכוונת לערער בפני מועצת החוקה על סעיף 6 בקווי היסוד של ממשלת אל-חרירי, המעניק לגיטימציה לנשק של חזבאללה[1].

 

מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה הגיב לדברים בנאום תוקפני שנשא (27.12.09) לציון העאשוראא', בו קרא לנוצרים בלבנון ללמוד ממצבם של הנוצרים בעיראק שבה אפילו "הצבא האמריקאי העצום אינו מסוגל להגן עליהם" ולהפיק לקח מכישלון העבר, כאשר הטילו את יהבם על ישראל או ארה"ב ונכזבו.

 

להלן תרגום קטעים מנאומו של נאסרללה:[2]

 

"אני אומר לכם ביום הזה, אנחנו אנשי הסבלנות, אנשי ההקרבה, אנשים בעלי כושר עמידה. לא ניתן  להתגרות בנו, ואנו לא ניגרר אחרי הפרובוקציה של חלק מהכוחות הפוליטיים בזירה הפנים לבנונית. אנו מבינים את הרקע ואת הנסיבות [שהובילו אותם לבצע פרובוקציות נגדנו]. בעבר הם רצו לתקוף את סוריה והאופוזיציה [הלבנונית], כמו כן תקפו את ההתנגדות, [ואילו] היום הם לא יכולים לתקוף את סוריה, [שכן] השבח לאל, נכנסנו לשלב חדש ביחסים [עימה]. [גם] לתקוף את האופוזיציה באופן כללי זה דבר קשה במקצת [היום] שכן שרי האופוזיציה והקואליציה נמצאים בממשלה אחת. [לכן], נותר להם [לתקוף רק את] ההתנגדות ונשקה. בסדר, אנו מבינים את המצב הזה ואומרים שלא ניגרר אחרי כל פרובוקציה או [ניסיון] ליצור מתיחות באווירה הפוליטית בלבנון...

 

אני רוצה לפנות בדברים לנוצרים בלבנון... אני קורא לכל הנוצרים בלבנון לקיים דיון רגוע הרחק מהנאומים המתלהמים ומההצהרות המתסיסות וכיוצא באלה. [אני קורא להם לקיים] דיון רגוע בינם לבין עצמם לגבי האופציות  [בהן הם ינקטו בשלב] הנוכחי ובעתיד. [עליהם] להפיק תועלת מכל ניסיונות העבר, להציב לנגד עיניהם את הניסיון של העשורים הקודמים [ולבחון] מה היו התוצאות של ההימורים של חלק מהם... על ישראל ולאן הובילו הימורים אלה את לבנון ובמיוחד את הנוצרים בלבנון. עליהם לבחון גם את ההימורים של חלק מהם על הממשל האמריקאי ולאן הובילו הימורים אלה את לבנון ובמיוחד את הנוצרים בלבנון.

 

היום יש לנגד עינינו דוגמה בעיראק. 150 אלף חיילים אמריקאים, בסיסים צבאיים וצבא [אמריקאי] גדול ורחב שנמצא בעיראק אינו יכול להגן על הנוצרים שם. זאת, עד כי הם לא יכולים להתכנס בכנסיות שלהם כדי לציין את יום הולדתו של המשיח עליו השלום [חג המולד]. האם ארה"ב יכולה לספק את ההגנה המיוחלת? אנו לא מדברים על [המצב] לפני מאה שנה, אנו מדברים על ימינו אלה.

 

אני קורא ל[נוצרים בלבנון] לקרוא את השינויים הבינ"ל, השיקולים והאינטרסים [השונים] באופן מדויק, [ולבחון] כיצד נערכים הסכמים בינ"ל ואזוריים ועל חשבון מי. אני אומר להם כאחד מהלבנונים שהאינטרס של הנוצרים בלבנון נמצא בלבנון ולא בשום מקום אחר. האינטרס שלהם הוא לגלות פתיחות, לשתף פעולה, וליצור אינטגרציה עם יתר הלבנונים. האינטרס שלהם הוא שאף אחד לא יכניס אותם ליריבויות, עוינות ומלחמות עם יתר הלבנונים. לנוצרים [בלבנון] אסור להסכים שחלק מתוכם ימשיכו לדחוף אותם להתאבדות באופן קבוע בתירוץ מעושה של פחד [מפני חזבאללה]..."



[1]  אל-ספיר (לבנון),  23.12.2009

[2]   www.intiqadonline.com , 27.12.2009