המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 28.4.2009
28/4/2009

מה חדש? סיכום יומי 28.4.2009

 

בתקציר: סוריה ותורכיה חתמו על הסכם שת"פ צבאי * סעודיה: שינויים מנהלתיים במשטרת הדת * הבחירות  בחמאס * "אל-גומהוריה": לא למו"מ עם הישראלים הגזענים *  מזכ"ל הליע"ר: המגמה האמריקאית כלפי סודאן חיובית * יו"ר הפרלמנט המצרי ליו"ר הכנסת: הטבח בעזה – פשע נגד האנושות

 

סוריה ותורכיה חתמו על הסכם שת"פ צבאי

סוריה ותורכיה חתמו על הסכם שת"פ צבאי בתחום אמל"ח הגנתי. יצוין כי בראשית החודש הבא יחלו בדמשק הכנות לכינוס וועידה בנושא יחסי סוריה-תורכיה. הוועידה תעסוק, בין היתר, בתפקידה של תורכיה במו"מ לשלום, בתפקידה הגיאו-אסטרטגי ובעתיד היחסים בין שתי המדינות.

www.elaph.com, 26.04.09 

 

סעודיה: שינויים מנהלתיים במשטרת הדת

מנכ"ל משטרת הדת הסעודית, השיח' עבד אל-עזיז בן חומין אל-חומין, הודיע על עריכת שינויים אדמיניסטרטיביים בהנהלת משטרת הדת כחלק מתכניות הפיתוח של הארגון.

אל-וטן (סעודיה), 28.4.09

 

בחירות פנימיות בחמאס

היומון אל-קדס אל-ערבי דיווח כי בבחירות הפנימיות בחמאס נבחר ח'אלד משעל לעמוד בראש הלשכה המדינית של התנועה בפעם השלישית ברציפות, וכי אוסמה חמדאן, נציג התנועה בלבנון, נבחר לראשונה ללשכה המדינית במקומו של מחמד נזאל.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 28.4.09

 

"אל-גומהוריה": לא למו"מ עם הישראלים הגזענים והקיצוניים

היומון המצרי "אל-גומהוריה" קרא לפלסטינים שלא לנהל מו"מ עם הישראלים הגזענים והקיצוניים, על רקע המשך בניית התנחלויות והמשך הניסיונות "לייהד" את ירושלים. לדברי היומון, ישראל משתמשת במו"מ כדי למשוך זמן ולהצטייר, באופן שקרי, כמי שמנהלת מו"מ לשלום.

אל-גומהוריה (מצרים), 28.4.09    

 

מקורות צרפתיים: הפתיחות האמריקאית כלפי איראן לא תימשך לנצח

היומון אל-שרק אל-אוסט דיווח מפי גורמים צרפתיים רמי דרג כי נכונותה של ארה"ב לנהל מו"מ ישיר עם איראן ללא תנאים מוקדמים לא תישאר לנצח וכי פריס סבורה שחלון ההזדמנויות הדיפלומטי יימשך מהקיץ הנוכחי ועד תחילת 2010.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 28.4.09

 

בכיר איראני: טילי איראן מכסים את כל המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן

מוג'תבא ד'ו אל-נור, סגן נציג מנהיג איראן- ח'אמנאי במשמרות המהפכה, אמר כי מערכות טילי חוף-ים והמכ"מים שבידי משמרות המהפכה מכסים את כל שטח המפרץ הפרסי ואת מפרץ עומאן, וכל כלי שיט צבאי שייכנס למפרץ הפרסי ייכנס לטווח טילי החוף של איראן.

פארס (איראן), 27.4.09 

 

מזכ"ל הליע"ר: המגמה האמריקאית כלפי סודאן חיובית

מזכ"ל הליע"ר, עמר מוסא, אמר שגישה האמריקאית החדשה כלפי סודאן היא חיובית, ואפשר שתסייע בפיתרון המשבר בדארפור.

אל-ראי אל-עאם (סודאן), 28.4.09

 

 הילרי קלינטון: ארה"ב מחויבת לריבונותה ויציבותה

 של עיראק; [על הכיסא: ר"מ עיראק נורי אל-מאלכי]

פלסטין (רש"פ), 27.4.09/ עלאא' אל-לקטה

 

העם הפלסטיני נחבט בדיאלוג בין פת"ח לחמאס

אל-נדוה (סעודיה), 27.4.09/ עאדל סעיד

 

יו"ר הפרלמנט המצרי ליו"ר הכנסת: הטבח בעזה – פשע נגד האנושות

פתחי סרור, יו"ר הפרלמנט המצרי, אמר כי יש להפיק לקחים מהשואה ולמנוע ביצוע דברים דומים כמו רצח עם, והשמדה המונית של אזרחים בטיעון של "מלחמה בטרור". הדברים נאמרו בתגובה לפנייתו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין לראשי הפרלמנטים בעולם להתנגד לדבריו של אחמדי-נז'אד בוועידת דרבן, אותו כינה "היטלר השני". לדברי סרור, גם נגד העמים הערביים בוצעו פשעים נגד האנושות, שהאחרון בהם הוא הטבח בעזה.

אל-גומהוריה (מצרים), 28.4.09