המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 20.4.2009
20/4/2009

מה חדש? סיכום יומי 20.4.2009

 

בתקציר: אתר איראני: כלי התקשורת מחפים על שערוריית מין בכווית * סוריה: השגריר הלבנוני יחל היום בתפקידו * איש דת סעודי בכיר: התפשטות השיעה מסוכנת * יו"ר פרלמנט חדש בעיראק * אסד: השינוי במדיניות ארה"ב כלפינו החל בימי בוש * בקרוב בסעודיה: חינוך גופני גם לבנות

 

בכיר במפרץ: דיאלוג אמריקאי-איראני - לא ע"ח אינטרסים ערביים

מזכ"ל מועצת שיתוף הפעולה במפרץ, עבד אל-רחמן אל-עטיה, אמר, בהתייחסו להתקרבות ביחסי ארה"ב-איראן, כי המועצה מאמינה שדיאלוג בין המדינות יוביל לביטחון ויציבות, אולם רצוי שדיאלוג זה לא יבוא "על חשבון האינטרסים האסטרטגיים הערביים, ובכלל זה אינטרסים של מדינות אחרות באזור".

אל-קבס (כווית), 20.4.09

 

אתר איראני: כלי התקשורת מחפים על שערוריית מין בכווית

אתר האינטרנט האיראני אינדה ניוז העלה חשש כי כלי התקשורת באיראן שוחדו על ידי השגרירות הכוויתית כדי להימנע מלדווח על שערוריית המין שהיתה לאחרונה בכווית ומעורבים בה פוליטיקאים ואנשי צבא כוויתים רבים, והיא "שערוריית המין הגדולה ביותר שהיתה בשנים האחרונות בקרב ממשלות ערב". 

אינדה ניוז (איראן), 16.4.09

 

סוריה: השגריר הלבנוני יחל היום בתפקידו

השגריר הלבנוני הראשון בסוריה, מישל אל-ח'ורי, יגיע היום (20.4.09) לדמשק ויחל בתפקידו. אמש נפגש אל-ח'ורי עם שר החוץ הלבנוני, פוזי צלוח', שאמר כי פתיחת השגרירויות היא צעד חשוב שיהדק את קשרי האחווה בין שתי המדינות.

אל-וטן (סוריה), 20.4.09  

 

איש דת סעודי בכיר: התפשטות השיעה מסוכנת  

איש הדת הסעודי, סלמאן אל-עודה, הזהיר בראיון לערוץ "mbc" מפני הסכנה של התפשטות השיעה במדינות סוניות ובמיוחד בסוריה. לדבריו, זהו תהליך שיעיזציה, הנובע ממניעים פוליטיים של תמיכה באיראן.

אל-קודס אל-ערבי (לונדון), 20.4.09

 

בקרוב בסעודיה: חינוך גופני גם לבנות

סגן מנכ"ל "חסות הנוער" בסעודיה, גוף ממשלתי הנותן חסות לאירועי ספורט במדינה, הנסיך נואף בן פיצל בן פהד, אמר כי החל משנת הלימודים הבאה הארגון יתיר שיעורי חינוך גופני בבתי הספר לבנות.

אל-וטן (סעודיה), 20.4.09

 

נאסרללה לומד מקיאווליזם

אל-וטן (סעודיה), 20.4.09/ ג'האד עורתאני

 

ביקורת באיראן: קוד הלבוש האסלאמי לנשים אינו נאכף

הקבוצה השמרנית האיראנית אנצאר-י חזבאללה מתחה ביקורת על כך שהמשטרה אינה מענישה נשים שנוהגות ללא חיג'אב ודרשה ממנה להקפיד על יישום קוד הלבוש האסלאמי.

נו רוז ניוז (איראן), 14.4.09

 

כווית: מועמדים לבחירות נעצרו באשמת הסתה נגד הממשלה

במהלך השבועיים האחרונים עצרו שלטונות כווית שלושה מועמדים לבחירות לפרלמנט, אשר מתחו ביקורת על משפחת המלוכה ובכירים בממשלה והשמיעו דברי הסתה נגדם.

אל-חיאת (לונדון), 20.4.09

 

יו"ר פרלמנט חדש בעיראק

אתמול (19.4.09) נבחר איאד אל-סמראאי, בכיר במפלגה האסלאמית הסונית, לתפקיד יו"ר הפרלמנט העיראקי החדש, זאת לאחר חילוקי דעות ממושכים סביב זהותו של היו"ר החדש. יצוין כי  לפני יותר משלושה חודשים  נאלץ יו"ר הפרלמנט הקודם, מחמוד אל-משהדאני, להתפטר מתפקידו.

אל-צבאח (עיראק), 20.4.09     

 

עיראק מתכננת מתקפה נרחבת נגד שרידי אל-קאעדה  

דובר משרד ההגנה העיראקי, גנרל מחמד אל-עסכרי, הודיע (19.4.09) כי כוחות הביטחון העיראקים מתכננים מתקפה צבאית נרחבת בכמה ערים נגד שרידי ארגון אל-קאעדה, טרם נסיגת הכוחות האמריקאים. עוד הודיע המשרד כי 98 מתוך 138 האתרים שהוחזקו בידי הכוחות האמריקאים בערי עיראק נמסרו כבר לידי משרדי ההגנה והפנים העיראקיים, ויתר האתרים יועברו לידיהם עד סוף יוני, כפי שנקבע בהסכם עם הכוחות האמריקאים.

www.alrafidayn.com , 19.4.09, 20.4.09                

 

יומון איראני: דברי אובמה על צאברי - התערבות בענייני איראן

היומון כיהאן, המקורב למנהיג איראן ח'אמנאי, טען כי הצהרת נשיא ארה"ב אובמה שהוא חרד לגורלה של האזרחית האמריקאית-איראנית, רוקסנה צאברי, אשר נשפטה לשמונה שנות מאסר בגין ריגול לטובת ארה"ב, מהווה התערבות בענייניה המשפטיים של איראן, ומנוגדת לדבריו שארה"ב לא מעוניינת להתערב בענייני הפנימיים של איראן. נשיא איראן אחמדי-נז'אד ביקש מהתובע הכללי של טהראן להבטיח כי לרשות צאברי יעמדו כל הכלים החוקיים להגן על עצמה.

כיהאן (איראן), 20.4.09; אירנא (איראן), 19.4.09

 

אסד: השינוי במדיניות ארה"ב כלפינו החל בימי בוש

בפגישתו (16.4.09) עם משתתפי הוועידה ליחסי סוריה-לבנון, שנערכה בשבוע שעבר בדמשק, חשף נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כי כבר לפני שנה וחצי, בתקופת ממשל בוש, החל השינוי במדיניותה של ארה'"ב כלפי סוריה ואיראן, אך הדבר נשמר בסוד כדי לא להביך את ממשלו של בוש.

אל-אח'באר (לבנון), 17.4.09

 

היהודים נהנים מהתקפות העיתונות המצרית על חזבאללה

אל-ראיה (קטר), 20.4.09/ פארס קרהבית