המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 14.4.2009
14/4/2009

מה חדש? סיכום יומי 14.4.2009

 

בתקציר: בכיר חזבאללה: בקרוב נקבור את החלטה 1559 * שגריר סודאן באיראן: המוסד מעודד אי-שקט בדארפור * קרדאוי למובארכ: עת לפרוש * חמאס מאיימת לחטוף עוד חיילים ישראליים * אימן נור מעוניין לרוץ לנשיאות מצרים ב-2011 *  אולטימטום איראני לחברות הנפט "של" ו"רפסול"

 

יומון סורי ממסדי: נחוצה חלופה ליוזמת השלום הערבית

מאמר המערכת ביומון הסורי הממסדי תשרין קרא לערבים לגבש אסטרטגיה ערבית שתהווה חלופה ליוזמת השלום הערבית משום שישראל מזלזלת בה ואינה נוהגת בה ברצינות, ונוכח העובדה שבישראל קמה  ממשלה לוחמנית, גזענית וקיצונית שלא ניתן יהיה להגיע עימה לשלום צודק.

תשרין (סוריה), 13.4.09

 

בכיר חזבאללה: בקרוב נקבור את החלטה 1559

מועמד חזבאללה לפרלמנט הלבנוני, נואף אל-מוסוי, אמר כי פרק היישום של החלטה 1559 צריך להסתיים במערכת הבחירות הקרובה ו"אנו נניח את המצבה על הקבר של החלטה זו שהביאה על לבנון רק צרות ואסונות". לדבריו, "כוחות ה-14 במרץ" הסכימו לשמש כלי ליישום החלטה זו, המגנה על האינטרסים האמריקאים והישראליים.

www.hizbollah.tv, 12.4.09

 

אולטימטום איראני לחברות הנפט "של" ו"רפסול"

מנהל חברת הנפט הלאומית של איראן, סיפאללה ג'שנסאז, אמר שאיראן הקציבה לחברות הנפט "של" ו"רפסול" 45 יום כדי להחליט אם תשתתפנה בהפקת הגז משדה הגז הגדול באיראן 'פארס' ולא – תפעל איראן עם חברות אחרות.

אינדה ניוז (איראן), 13.4.09

  

שגריר סודאן באיראן: המוסד מעודד אי-שקט בדארפור

שגריר סודאן באיראן, סלימאן עבד אל-תואב אל-זין, אמר כי המוסד הישראלי ושירותי ביון של המערב מעורבים בעידוד אי-הבטחון בדארפור. לטענתו, ישראל, צרפת, בריטניה וארה"ב מחמשות את המורדים בחבל.

פארס (איראן), 13.4.09  

 

ארה"ב ויתרה על ה"מקל" במדיניותה מול אפגניסטן

אל-דסתור (ירדן), 13.4.09/עבדאללה דרקאוי

 

קרדאוי למובארכ: עת לפרוש

השיח' יוסף אל-קרדאוי, העומד בראש איחוד חכמי הדת המוסלמים, קרא לנשיא מצרים, חוסני מובארכ, לא להתמודד לקדנציה נוספת כיוון שדי לו בשלושים שנות שלטון וקרא לו לעודד – במהלך התקופה שנותרה לכהונתו - את האסלאמיסטים המתונים כדי למנוע את התחזקותם של קיצונים חמושים.

אל-שורוק (מצרים), 10.4.09

 

חמאס מאיימת לחטוף עוד חיילים ישראליים

מזכיר סיעת חמאס במועצה המחוקקת, מושיר אל-מצרי, אמר בכינוס לרגל יום האסיר הפלסטיני בעזה, כי כל האפשרויות והדרכים פתוחות בפני ההתנגדות לחטוף עוד חיילים ציוניים על מנת לשחרר אסירים פלסטיניים מבתי הכלא של הכיבוש.

www.palestine-info.info, 13.4.09

 

אימן נור מעוניין לרוץ לנשיאות מצרים ב-2011

אימן נור, מנהיג מפלגת האופוזיציה המצרית, "אל-ע'ד", אמר כי בכוונתו להתמודד לנשיאות ב-2011 אם יצליח להתגבר על האיסור שהוטל עליו לעבוד במשרה ציבורית. נור, שריצה עונש מאסר באשמת זיוף בבחירות הקודמות לנשיאות ושוחרר לאחרונה מסיבות רפואיות, אמר כי הוא משוכנע שגם הבחירות הקרובות לנשיאות יהיו מזויפות.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 14.4.09

 

יומון איראני: ארה"ב מאחורי הפיצוצים בבגדד

היומון האיראני השמרני כיהאן טען כי ארה"ב מעורבת בפיצוצים האחרונים בבגדד, כדי להוכיח שעזיבתה את עיראק תערער עוד יותר את המצב הביטחוני במדינה וכדי למנוע תגובת שרשרת במדינות אחרות שתביא לסילוק של כמיליון אמריקאים מחלקים אחרים בעולם. לטענת היומון, לוחצת וושינגטון על בגדד לסגת מההסכם הביטחוני שחתמה עמה בתמורה להישארות כוחותיה במדינה ומתן חנינה לאנשי סדאם חוסיין. עוד טען היומון, כי ר"מ עיראק, נורי אל-מאלכי, יכול לסכל את מזימותיה של ארה"ב אם ייעזר במוסקבה.

כיהאן (איראן), 14.4.09