המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 20.3.2009
20/3/2009

מה חדש? סיכום יומי 20.3.2009

 

בתקציר: קמפיין בחבל כורדיסטן לחשיפת הונם של ראשי המשטר * משמרות המהפכה: הפסקנו פעילות רשתות אינטרנט חתרניות * סוריה הגישה תלונה למזכ"ל האו"ם נגד לארסן * יועצו של עבאס: לאיראן אחריות לכישלון הדיאלוג הפלסטיני *  נציגים אירופיים: אי אפשר להתעלם מן החמאס * אסד לירדן לאחר חמש שנים

 

לראשונה מזה חמש שנים: אסד לביקור בירדן

לראשונה מזה חמש שנים, יוצא היום (20.3.09) נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, לביקור ברבת עמון, במהלכו ידון עם עבדאללה מלך ירדן בסולידאריות הערבית לקראת פסגת דוחה, בסיכויי השלום בתקופת ממשל אובמה, בהתוויית הגבול בין שתי המדינות ובהזרמת המים מסוריה לירדן.

אל-חיאת (לונדון), 20.3.09 

 

סוריה הגישה תלונה למזכ"ל האו"ם נגד לארסן

באיגרת ששיגרה למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, האשימה סוריה את הממונה מטעמו על יישום החלטה 1559, טריה רוד לארסן, בחריגה מסמכותו החוקית והביעה התנגדות להרחבת סמכויותיו גם להחלטות 1701 ו-1680. כן דרשה סוריה, שלארסן יחדל להתערב ביחסיה עם לבנון.

אל-אח'באר (לבנון), 20.3.09

 

יועצו של עבאס: לאיראן אחריות לכישלון הדיאלוג הפלסטיני

שיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים, שנפסקו בשל המחלוקות בין הפת"ח לחמאס, יחודשו בעוד שבוע. נמר חמאד, יועצו המדיני של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, טען אחד משורשי המחלוקת הוא  סירובה של חמאס להכיר בהסכמים עליהם חתם אש"פ. לדבריו, לאיראן היה תפקיד מרכזי בכישלון השיחות ולקטר תפקיד משני. על סוריה אמר, כי היא מצדדת בהגעה להסכם בין פת"ח לחמאס.  

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), אל-צנארה (נצרת) 20.3.09  

 

סכסוכי  פת"ח-חמאס מכשירים פעולות צבאיות ישראליות

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 20.3.09/ אמג'ד רסמי

 

נציגים אירופיים: אי אפשר להתעלם מחמאס

בפגישת משלחת אירופאית (יוון ואיטליה) עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, אמרו הנציגים האירופיים כי מדינות רבות בעולם מבינות שלא ניתן לטפל בנושא הפלסטיני תוך התעלמות מחמאס.

www.champress.net ,   19.3.2009 

 

משמרות המהפכה: הפסקנו פעילות רשתות אינטרנט חתרניות

זרוע המודיעין של משמרות המהפכה באיראן הודיעה כי הפסיקה את פעולתן של  כמה רשתות אינטרנט בפרסית, שנתמכו ע"י שרותי ביון זרים ונועדו לקדם הפיכת קטיפה באיראן, באמצעות הפצת תעמולה אנטי-דתית ואנטי-קוראנית. דווח כי משמרות המהפכה עצרו את ראשי הרשתות.

פרס טי וי (איראן), 19.3.09

  

ביקורת באיראן על רוסיה בשל השהיית עיסקת טילי אס-300

אתר האינטרנט האיראני אינדה ניוז טען כי השהיית מסירת מערכת טילי s-300, שרוסיה התחייבה להעביר לאיראן בסוף 2008, היא חוצפה רוסית המזכירה את העיכובים בהשלמת הכור בבושהר.

אינדה ניוז (איראן), 18.3.09

 

אבו קתאדא: המאסר בבריטניה היטיב עימי

אבו קתאדה אל-פלסטיני, שיח' בכיר מארגון אל-קאעדה, הממתין להסגרתו מבריטניה לירדן, טען כי ניצל את שהותו בכלא הבריטי לכתיבת ספרים ושירים, וללימוד הקראן בעל פה. לדבריו, רבים בכלא התאסלמו ולמדו ערבית ולימודים אסלאמיים ובריאותו שלו השתפרה שם מאוד והוא אף השיל 25 ק"ג ממשקלו.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 20.3.09                           

 

עיראק: קמפיין בחבל כורדיסטן לגילוי הונם של הפוליטיקאים

קבוצה גדולה של עיתונאים ומשכילים מחבל כורדיסטן  בעיראק, קראה לראשי המדינה והחבל - ובראשם נשיא עיראק ג'לאל אל-טאלבאני ור"מ חבל כורדיסטן, מסעוד אל-ברזאני -  לנהוג כדוגמת ר"מ עיראק, נורי אל-מאלכי ועשרים משרי ממשלתו, ולדווח לציבור על הונם האישי והכנסותיהם, "כדי להחזיר את אמון העם בהם ולחסל את תופעת השחיתות.".

www.aswataliraq.com , 19.3.09, אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 20.3.09

 

התובע בביה"ד הפלילי הבינ"ל, אוקמפו: "איש אינו מעל החוק"

פלסטין (רש"פ); אל-שרק (קטר), 20.3.09/ עלאא' אל-לקטה