המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 9.1.2008
9/1/2009

מה חדש? סיכום יומי 9.1.2008

 

בתקציר: מופתי הר הלבנון תוקף את נאסרללה * מקור במצרים: נגיב אם חזבאללה יפגע באינטרסים מצריים * דיווח: אזהרה מצרית לחזבאללה * חמאס: החלטת מועהב"ט אינה מענייננו * חכמי דת במרוקו מעודדים "ג'יהאד אלקטרוני" * האופוזיציה הלובית שוקלת לתבוע את קד'אפי בביה"ד הבינ"ל * ח'אמנאי מנע ממתנדבים איראניים להגיע לעזה


מקור במצרים: נגיב אם חזבאללה יפגע באינטרסים מצריים

מקור דיפלומטי מערבי השוהה בקהיר, העריך כי קיימת אפשרות שפעילים של חזבאללה יתקפו שגרירויות ונציגויות דיפלומטיות מצריות וציין כי יש מידע ביטחוני לפיו הארגון החליט להתעמת עם מצרים. בתגובה אמר מקור דיפלומטי מצרי כי מצרים לא תשב בחיבוק ידיים נוכח ניסיון של חזבאללה לפגוע בה וכי הארגון, ובראשו חסן נאסרללה, ישאו באחריות המלאה להסלמה. מקורות יודעי דבר בקהיר דיווחו על פנייה של משה"ח המצרי לכמה מדינות באזור לתגבר את האבטחה סביב הנציגויות והנציגים הדיפלומטיים של מצרים.

www.elaph.com , 8.1.09


מופתי הר הלבנון תוקף את נאסרללה

מופתי הר הלבנון, השיח' מחמד עלי אל-ג'וזו, תקף בחריפות את מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, והאשים אותו בפילוג האומה הערבית. אל-ג'וזו טען כי נאסרללה הוא איראני, שכן אמונתו איראנית, הואנאמן לחכם ההלכהוהנשק והכסף שלו מקורם באיראן. לדבריו, המתקפה של נאסרללה נגד מצרים, הנובעת ממניעים איראניים, מסכסכת בין העמים הערביים לעם האיראני ובין סונים לשיעים. אל-ג'וזו ציין כי מצרים עשתה רבות למען הסוגיה הפלסטינית ויצאה לארבע מלחמות למען שחרור פלסטין בעוד שאיראן לא עשתה דבר.

אל-מסתקבל (לבנון), 9.1.09

 

חמאס: החלטת מועהב"ט אינה מעניינינו

תנועת החמאס הצהירה כי החלטה 1860 של האו"ם אינה מעניינה, משום שלא נועצו בהם טרם קבלתה, ומשום שהיא איננה עונה לדרישות העם הפלסטיני.

www.palestine-info.info 9.1.09

 

חכמי דת במרוקו מעודדים "ג'יהאד אלקטרוני"

מספר חכמי דת מרוקאים, ביניהם שיח' בן סאלם בא השאם ושיח' עבד אל-בארי אל-זמזמי, אמרו שפריצת אתרי אינטרנט ישראלים היא מעשה חיובי הנחשב לחלק מן הג'יהאד. יצוין כי מתחילת הלחימה בעזה נפרצו אתרים ישראלים רבים, חלקם על ידי מרוקאים.

www.alarabiya.net, 9.1.08

 

נשיא ונצואלה צ'אבז ורמ"מ תורכיה ארדואן

מלמדים את מנהיגי ערב מה זו "ערביות"

אל-ע'ד (ירדן), 9.1.09/ נצ'אל האשם

 

חמאס דוחה את היוזמה המצרית-צרפתית

הפלגים הפלסטיניים בדמשק ובכללם חמאס הודיעו כי הם דוחים את היוזמה המצרית-צרפתית ליישוב המשבר בעזה, משום שהיא אינה מהווה בסיס ראוי לכל פתרון שיהיה קביל על הצד הפלסטיני, ומשום שהיא מכילה סעיפים המסכנים את ההתנגדות ואת הבעיה הפלסטינית.

אל-איאם (רש"פ), 9.1.09

 

האופוזיציה הלובית שוקלת לתבוע את קד'אפי בביה"ד בינ"ל

הוועדה הלאומית של האופוזיציה הלובית - ארגון גג של הכוחות המתנגדים למשטר - פתחה בהליכי תביעה נגד מנהיג לוב מועמר אל-קד'אפי בפני בית הדין הפלילי הבינ"ל. בגילוי דעת מטעמה, נאמר שהיא מחפשת את הדרך הטובה ביותר להביא להעמדת אל-קד'אפי לדין בגין "פשעים המתועדים במסמכים רשמיים ובתקשורת".

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 9.1.09

 

ח'אמנאי מנע ממתנדבים איראניים להגיע לעזה

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, מנע ממתנדבים איראניים שהתגודדו בשדות התעופה לצאת לעזה כדי לסייע לפלסטינים בלחימה. הוא הודה למתנדבים, ואמר כי איראן תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני.

http://www.alarabiya.net , 8.1.2009