המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 19.8.2008
19/8/2008

 

 

מה חדש? סיכום יומי 19.8.2008

 

בתקציר: כשלון בשיגור הטיל האיראני * מסמך הבנות בין חזבאללה לסלפים *  דיווח: מגעים בין סוריה למקורבי מקיין ואובאמה * מסיבת עיתונאים על גזר דינו של סעד אל-דין אבראהים  * מופתי סעודיה אוסר לחגוג ימי הולדת וימי נישואים

 

כשלון בשיגור הטיל האיראני

מקורות בטחוניים אמריקאיים מסרו ליומון אל-שרק אל-אוסט כי השלב השני בשיגור טיל הלווין האיראני, שאמור לשאת את הלווין, כשל.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון) 19.8.08

לבנון: מסמך הבנות בין חזבאללה לארגונים סלפים

ארגון חזבאללה השיעי וכמה ארגונים אסלאמיים סונים סלפים בלבנון חתמו אתמול (18.8.08) על מסמך הבנות משותף. המסמך קורא למנוע 'פתנה' [מלחמת אחים] בין הסונים לשיעים, להימנע מהסתה, להתנגד לתכנית האמריקאית-ישראלית המנסה לפלג את המוסלמים ולחסל את רעיון ה'תכפיר' [האשמה בכפירה]. כמו כן, על פי המסמך  לכל קבוצה מוסלמית הנתקפת בידי קבוצה מוסלמית אחרת יש זכות להגן על עצמה באמצעים הלגיטימיים. היומון "אל-מסתקבל" טען כי "הקבוצה הסלפית שחתמה על המסמך" אינה מייצגת את הזירה הסונית וידועה בקשריה עם המודיעין הסורי.

אל-אח'באר, אל-מסתקבל (לבנון), 19.8.08

 

דיווח: מגעים בין סוריה לשליחי המועמדים לנשיאות ארה"ב

היומון הלבנוני אל-ספיר דיווח כי לאחרונה מתנהלים מגעים "הרחק מאור הזרקורים" בין סוריה לשליחים המקורבים לשני המועמדים לנשיאות ארה"ב, ג'ון מקיין וברק אובאמה.

אל-ספיר (לבנון), 19.8.08

 

איראן עומדת על ריבונותה על שלושת האיים במפרץ

דובר משרד המשפטים האיראני, עלי רזא ג'משידי, אמר כי שלושת האיים, אבו מוסא, טנב הגדול וטנב הקטן, הם חלק בלתי נפרד מאדמת איראן. הוא הוסיף כי דרישת המועצה לשיתוף פעולה של המפרץ להעביר את הסכסוך להכרעת בית הדין הבינ"ל הפלילי, אינה לגיטימית מפני שבית הדין אינו מוסמך לדון בבעלות על שלושת האיים.

אירנא (איראן), 19.8.08

 

צרפת מתייעצת עם ארה"ב לגבי מכירת מטוסים לסוריה

מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו כי צרפת הודיעה לסוריה כי היא מתייעצת עם ארה"ב לגבי הממד המשפטי הנוגע למכירת מטוסי "אייר בוס" לסוריה. משקיפים העריכו כי סוריה תסתפק בשלב זה בשכירת מטוסי "אייר בוס", וכי היא תתמקד בדגמי מטוסים שאינם מצריכים חלקי חילוף אמריקאיים.

אל-וטן (סוריה), 19.8.08

 

מסיבת עיתונאים בנושא גזר דינו של סעד אל-דין אבראהים

הועדה להגנה וסולידאריות עם יו"ר מרכז אבן ח'לדון למחקרים ופיתוח, ד"ר סעד אל-דין אבראהים, תכנס הערב מסיבת עיתונאים בבית איגוד עורכי הדין בעניין גזר דינו של אבראהים, שנידון לשנתיים מאסר באשמת פגיעה בשמה הטוב של מצרים.

אל-מצריון (מצרים), 19.8.08

 

מצרים: קריאה להפסקת שידורי ערוץ של כת האחמדיה

אנשי תקשורת ואנשי דת במצרים קראו לשר התקשורת ולתובע הכללי להפסיק את שידורי ערוץ "MTA3", המשדר באמצעות הלוויין המצרי "Nile-Sat". לטענתם, הערוץ המשדר מחיפה, מפיץ את רעיונותיה הסוטים של כת האחמדיה, המאמינה, בין השאר, כי מחמד לא היה אחרון הנביאים וכי המשיח הוא נביא הכת - מירזא ע'ולאם אחמד.

אל-מצריון (מצרים), 18.8.08

 

בחריני מודה בהעברת כספים לאל-קאעדה באיראן

אזרח בחריני הודה כי העביר כספים לבכיר בארגון אל-קאעדה באיראן ועבר אימונים צבאיים במחנה הפליטים עין אל-חלוה בלבנון. בפרשה מואשמים שני אנשים נוספים, אחד מהם סורי.    

אל-וסט (בחריין), 18.8.08.

 

[יחסה של איראן למדיניות המקל והגזר של המערב]

 אל-נדוה (סעודיה), 18.8.08 / עאדל סעיד

 

אונס נשים בידי מיליציות הג'נג'וויד בדארפור

במכתב פתוח ששלחה 'התאחדות נשות דארפור בגולה' לבית הדין הבינלאומי הפלילי נטען כי

חברי מיליציות הג'נג'וויד תקפו ביום שבת האחרון (16.8.08) עשרות נשים ואנסו כמה מהן – ביניהן ילדה בת 6- ליד מחנה פליטים הסמוך לניאלה בדרום דארפור. ההתאחדות קראה לבית הדין הבינלאומי הפלילי לחקור את המקרה ולהעמיד את הפושעים לדין.

www.sudaneseonline.com  18.8.08

 

המופתי של סעודיה: אין לחגוג ימי נישואים וימי הולדת

המופתי של סעודיה, השיח' עבד אל-עזיז בן עבדאללה אאל אל-שיח', אמר כי ציון ימי נישואים וימי הולדת הוא מנהג נוצרי שקרי. לדבריו, על המוסלמי להודות לאללה אם בנו חי, בריא ושלם או אם זכה לחיי נישואים יציבים במשך השנים.

אל-מדינה (סעודיה), 19.8.08.

 

בכיר בצבא פקיסטאן לשעבר: מושרף יישאר יעד חיסול של אל-קאעדה

חמיד ע'ול, מפקד המודיעין לשעבר בצבא פקיסטאן, אמר ליומון אל-שרק אל-אוסט כי נשיא פקיסטאן המתפטר,  פרבז מושרף, יישאר יעד לחיסול של ארגון "אל-קאעדה" בשל היותו בעל ברית אסטרטגי של ארה"ב במלחמה נגד הטרור.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 19.8.08 

 

הכותרת: "רוסיה-גאורגיה"

 

אל-מסתקבל (לבנון), 18.8.08 / חסן בליבל