המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 27.6.2008
27/6/2008

מה חדש? סיכום יומי 27.6.2008

 

בתקציר: לוחמים סונים בטריפולי: אל-חרירי איננו מסייע * איש דת בכיר בסעודיה: לעקור את הטרור * מצרים: קמפיין לתמיכה במלון המסרב למכור אלכוהול * נוצרים בצפון עיראק: הכורדים פועלים לסילוקנו מהאזור * עיראק: הטבות ואבטחה לרופאים שיסכימו לשוב מחו"ל

 

לוחמים סונים בטריפולי: אל-חרירי אינו מספק לנו נשק

היומון "אל-שרק אל-אוסט" דיווח כי הסונים בטריפולי מוכרים את תכשיטי נשותיהם וממשכנים את מכוניותיהם על מנת לקנות נשק ולהילחם. חלק מהלוחמים הסונים טענו שסעד אל-חרירי – ראש סיעת אל-מסתקבל הקואליציונית  -  אינו מספק להם נשק. אחד מהם אמר כי לתושבי האזור העלאוי יש טילים ומקלעים שסופקו להם על ידי סוריה וחזבאללה ואילו הסונים נלחמים בנשקם האישי בלבד. בכיר באזור מחה על כך שהסיוע הסעודי ללבנון מתחלק בין כל העדות בעוד שאיראן תומכת באופן בלעדי בשיעים.   

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 27.6.08

 

איש דת בכיר בסעודיה: לעקור את עץ הטרור מהשורש

בתגובה על מעצר 520 פעילי אל-קאעדה שתכננו לפגוע במפעלי נפט ובמוקדים כלכליים בסעודיה, אמר השיח' עבד אל-מוחסן אל-עביכאן, כי בשם הדת ביצעו הטרוריסטים מעשים איומים חסרי תקדים בהיסטוריה האסלאמית. לדבריו, אותם טרוריסטים מתחבאים מאחורי לבוש דתי ומציגים עצמם כלוחמי ג'יהאד, בעודם מבצעים פשעים נוראיים ביותר. עץ הטרור ימשיך לשאת פרי כל עוד לא ייעקר מן השורש, אמר אל-עביכאן. 

אל-וטן (סעודיה), 27.6.08

 

קמפיין לתמיכה בבעל מלון במצרים המסרב למכור אלכוהול

פעילים ברשת האינטרנט פתחו בקמפיין לתמיכה בבעלי המלון המצרי "גראנד היאט", איש העסקים הסעודי השיח' עבד אל-עזיז אבראהים, המסרב למכור אלכוהול במלונו. בתגובה לסירוב, הוריד משרד התיירות המצרי את דירוג המלון לשני כוכבים בלבד בשל "פגיעה בחוק המצרי".

אל-מצריון (מצרים), 26.5.08

 

יומון איראני: מתקפה מערבית עלולה לשנות צביון תכנית הגרעין

היומון כיהאן, המקורב למנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, טען כי מתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין לא תחסל את תכנית הגרעין של איראן כיוון שניתן יהיה לחדשה בקלות תוך זמן קצר, וייתכן שהפעם התכנית לא תהיה אזרחית, כפי שהזהיר מנכ"ל סבא"א, מוחמד אל-בראדעי.

כיהאן (איראן), 25.6.2008

 

נוצרים בצפון עיראק: ההנהגה הכורדית פועלת לסילוקנו מהאזור

נוצרים אשורים בצפון עיראק טוענים כי ההנהגה הכורדית איננה מספקת להם הגנה, כדי לאלצם לעזוב את האזור ובכך לשנות את המאזן הדמוגרפי לטובת הכורדים. לדבריהם, מאז כיבוש עיראק, הם אולצו לשלם מידי חודש "ג'זיה" (דמי חסות) של מאות דולרים לארגונים אסלאמיים חמושים ובהם ארגון אל-קאעדה. הם גם טענו כי הארכיבישוף פראג' רחאו, ראש הכנסייה הקתולית בעיר מוסול, נחטף ונרצח (29.2.08) משום שחדל לשלם את דמי החסות. 

אל-קודס אל-ערבי (לונדון), 27.6.08   

 

עיראק: פעילות אינטנסיבית להשבת רופאים מחו"ל

ועידה ממשלתית שננעלה אתמול (26.6.08) בבגדאד, דנה בדרכים להגן על הרופאים בעיר ובדרכים להשיב אליה רופאים השוהים בחו"ל, הכוללות הטבות והתחייבות להגנה על חייהם. משרד הבריאות העיראקי כבר התחייב לבנות לרופאים אזורי מגורים מוגנים בקרבת מקומות העבודה ולפעול להשבת הרופאים לאלתר.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 27.6.08

 

עיראק: הצלחת התכנית לאכיפת החוק במוצול - מוגבלת

חבר פרלמנט עיראקי אמר כי תכנית אכיפת החוק במחוז מוצול הניבה אמנם תוצאות טובות, אולם היא לא הצליחה לחסל לחלוטין את הטרור במחוז. לדבריו, כיום, חודש ימים לאחר תחילת הפעולה הצבאית הביטחונית במוצול, התחדשו תופעות הרצח, פיצוצי מטענים ומכוניות תופת.

 www.alnajafnews.net , 27.6.08

 

 הסנקציות הבינ"ל על איראן פוגעות באזרח האיראני ומחטיאות את הגרעין האיראני

אל-חיאת (לונדון), 27.6.08/ חביב חדאד

 

 [פיתוי הנוער לטרור דרך האינטרנט]

אל-וטן (סעודיה), 27.6.08/ מחמד מסעוד

 

תורכיה מחוץ ליורו 2008

אל-מסתקבל (לבנון), 27.6.08/ חסן בלייבל