המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 25.6.2008
25/6/2008

מה חדש? סיכום יומי 25.6.2008

 

בתקציר: פגישה בין סגן שה"ח הסורי לבכיר אמריקאי * הפטריאך הקופטי לבישופים: התרחקו הפוליטיקה * קמפחחן נגד בחירת אסלאמיסט להנהלת מועדון ספורט במצרים * בכירם בסודאן חוששים ממשפט בביה"ד הבינ"ל * דיווח: ארה"ב דורשת בלעדיות על אספקת נשק לעיראק

 

עיראק: בני השבטים במחוז אל-אנבאר מאיימים במרי אזרחי

בכיר ב"מועצה להצלת [מחוז] אל-אנבאר" - בני השבטים הסונים שגירשו את אנשי אל-קאעדה מהמחוז, בשת"פ עם ממשלת עיראק והכוחות האמריקאים – איים להכריז על מרי אזרחי במחוז, אם ממשלת עיראק תיענה להחלטת מועצת המחוז להדיח מתפקידו את מפקד המשטרה במחוז. הבכיר האשים את המפלגה האסלאמית בניצול ההשפעה שיש לה במועצת המחוז, כדי להשתלט על המשרות הביטחוניות בו, ולסלק מהן כל מי שאינו מזוהה עמה.

אל-קודס אל-ערבי (לונדון), 25.6.08

 

סגן שה"ח הסורי נפגש עם בכיר במשה"ח האמריקאי

סגן שה"ח הסורי, ד"ר פיצל אל-מקדאד, נפגש עם המתאם הבכיר לענייני הפליטים העיראקים במשה"ח האמריקאי, ג'יימס פולי, ודן עמו במצב המהגרים העיראקים בסוריה ובדרכים לסיפוק צרכיהם. פולי הביע את הערכתה הרבה של ארה"ב לאירוח שמעניקה סוריה לפליטים העיראקיים, והודה לסוריה על שיתוף הפעולה שלה עם ארגוני הסיוע הבינ"ל.

אל-ת'ורה (סוריה), 25.6.08

 

הפטריארך הקופטי קורא להתרחק מפוליטיקה

הפטריארך הקופטי, באבא שנודה, קרא לבישופים הקופטים ברחבי העולם שלא ליטול חלק בהפגנות הקופטים בתפוצות השונות, [כנגד אפליית העדה בכלל ובמצרים בפרט] ולא לצאת בהצהרות בדבר מחאות הקופטים, כדי "שלא יחשבו כי לכנסיה הקופטית עמדה פוליטית מסוימת". דבריו של שנודה באו בתגובה להאשמות שהופנו באחרונה לכנסיה על עיסוקה הרב בסוגיות פוליטיות במקום למלא את תפקידה הרוחני.

אל-מצריון (מצרים), 25.6.08

 

מצרים: קמפיין למניעת בחירתו של עו"ד אסלאמיסט להנהלת מועדון ספורט

מונתצר אל-זיאת, עורך הדין של הקבוצות האסלאמיסטיות המצריות, טוען כי מתנהלת כנגדו "מלחמה תקשורתית" שמטרתה להכשיל את בחירתו לחבר במועצת המנהלים של מועדון הספורט "זמאלכ" המצרי. זאת בטענה שיש למנוע חדירת אנשים מהזרם הדתי למועדוני הספורט, כפי שקרה בבחירות לפרלמנט המצרי ולאיגוד עורכי הדין.

www.alarabiya.net, 25.6.08

 

מקור סודאני: בכירי המשטר חוששים ממשפט בבית הדין הבינלאומי

מקור סודאני אמר כי הנהגת מפלגת השלטון בסודאן, הקונגרס הלאומי, חוששת מן האפשרות שבכירים במשטר יוכרזו כחשודים בפשעי מלחמה בידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי. לדברי המקור, בפגישה של בכירי המפלגה, בהם הנשיא עמר אל-בשיר, סגנו עלי עת'מאן טה, ובכירים נוספים, נדונה ההצעה להסגיר את שני האישים המבוקשים בידי בית המשפטי הבינלאומי, ככדי למנוע הגשת כתבי אישום כנגד אישים סודאנים רמי דרג. בשיר נטה לתמוך בהצעה, אך היא נפלה בגלל התנגדותו החריפה של סגנו, עלי טה.

Sudantribune.com, 25.6.08

 

עיראק: ארה"ב דורשת בלעדיות על אספקת הנשק

שר ההגנה העיראקי, עבד אל-קאדר אל-עבידי, אישר קיומם של לחצים אמריקאיים על עיראק לרכוש נשק מוושינגטון בלבד, וציין כי הרעש התקשורתי סביב חוזי החימוש של עיראק עם סרביה נועד לשרת מטרות פוליטיות של גורמים פנימיים וחיצוניים. הוא הזהיר כי התמהמהות בחימוש הצבא עלולה לחשוף את עיראק לסכנות מבית ומחוץ - במיוחד במקרה של נסיגת הכוחות הרב לאומיים - והדגיש כי משרדו החל לבצע תכנית חימוש ארוכת טווח שתסתיים בשנת 2020.

  www.elaph.com, 23.6.08          

 

פקחי האו"ם מגיעים לסוריה לשם חיפוש אחר נשק גרעיני

אל-וטן (סעודיה), 25.6.08/ ג'האד עוורתאני

 

ההתנגשויות בטריפולי [לבנון]; על הדמות

הנסה מהירי כתוב: "הסכם דוחה"

אל-ראיה (קטר), 25.6.08/ פארס קרהבית

 

הממשלה הלבנונית

אח'באר אל-ערב (איחוד האמירויות), 25.6.08/ עאמר אל-זועבי