המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 11.6.2008
11/6/2008

מה חדש? סיכום יומי 11.6.2008

 

בתקציר: סעודיה הזמינה את נאסרללה למכה * נשיא סודאן תוקף את בית המשפט הבינ"ל * שה"ח הסעודי לביקור בטהראן * סעודיה: מאסר ומלקות למרצה וסטודנטית שהתאהבו * קדאפי נגת תכנית האיחוד הים תיכוני * מאמר בסעודיה: כן לאובמה * אחמדי-נז'אד חוזר ללעוג לבוש

 

אחמדי-נז'אד: איראן ניצבת בפסגה הגרעינית

בנאום במחוז צ'הרמהאל בחתיארי שבמרכז איראן, אמר נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, כי זמנו של הנשיא בוש עבר "והוא לא יוכל לפגוע ולו בסנטימטר אחד מאדמת איראן". הוא הוסיף כי השנה היא "שנת המזימות של האויב" והבטיח שהאומה האיראנית "לא תשקוט עד שתשמיד את כל סממני העושק בעולם." עוד אמר כי  "איראן עברה את המכשולים הקשים וניצבת בפסגה הגרעינית".

פרדא (איראן), 11.6.2008

 

סעודיה הזמינה את נאסרללה למכה

סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי המלך עבדאללה הזמין את מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, לועידה הבין-אסלאמית שנערכה השבוע במכה, אף שידע כי לא יגיע מסיבות ביטחוניות. חזבאללה אף החליט שלא לשלוח נציג בדרג נמוך יותר, חרף בקשת סעודיה.

פארס (איראן), 10.6.2008

קדאפי נגד "האיחוד הים-תיכוני"

בכינוס של מנהיגים צפון אפריקאיים בלוב, תקף מעמר קדאפי את התוכנית ליצור "איחוד ים-תיכוני" אשר יכלול מדינות משני עברי הים התיכון. הוא אמר כי זו תכנית "מעליבה" שהכתיב הצד האירופאי והוסיף כי "אנחנו לא רעבים ואיננו כלבים אשר זורקים להם עצמות". קדאפי הפציר במדינות צפון אפריקה להיצמד לליגה הערבית ולאיחוד האפריקאי במקום האיחוד הים-תיכוני המוצע.

אל-ח'בר (אלג'יריה), 11.6.08          

 

נשיא סודאן: בית המשפט הבינלאומי – ארגון טרוריסטי

בראיון לערוץ הטלוויזיה המצרי אל-סאעה כינה נשיא סודאן, עמר אל-בשיר, את בית המשפט הפלילי הבינ"ל "ארגון טרוריסטי מדרגה ראשונה" וחזר על עמדת ממשלתו כי סודאן לעולם לא תסגיר אזרחים סודאנים לבית משפט זה. לדבריו, ההלכה האסלאמית אוסרת למסור מוסלמי לבית משפט שאינו שופט לפי חוקי האסלאם.

Sudantribune.com, 11.6.08

 

בלחץ לשכת אחמדי-נז'אד שונה הדיווח על ביקורו באיטליה 

בעקבות הוראת לשכת הנשיא אחמדי-נז'אד, שינה היומון הרפורמיסטי אעתמאד את דיווחיו הביקורתיים אודות ביקורו הכושל של אחמדי-נז'אד ברומא בתחילת יוני 2008 וטען כי הביקור היה סיפור הצלחה.

רוז (איראן), 11.6.2008; אעתמאד (איראן), 8-9.6.2008

 

שה"ח הסעודי צפוי לבקר בטהראן בשבוע הבא

היומון הלבנוני, אל-לואא' מסר מפי מקור לבנוני, כי שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פיצל, צפוי לבקר בטהראן בשבוע הבא ולדון עם עמיתו האיראני במספר נושאים, ובראשם הנושא הלבנוני.

אל-לואא' (לבנון), 10.6.08

 

[האיסורים על כיסוי ראש בתורכיה] 

www.aljazeera.net, 9.6.08

 

היטלר וצ'רצ'יל בעקבות הצלחת יוזמת התיווך הקטרית בלבנון:

"אם [אמיר קטר], שיח' חמד [בן ח'ליפה אל ת'אני], היה קיים

בזמננו, לא היינו נלחמים ומעלים את העולם באש"

אל-כפאח אל-ערבי (לבנון), 9.6.08

 

"[גורמי המשיכה של] התיירות בחו"ל"

 

אל-ג'זירה (סעודיה), 10.6.08

 

סעודיה: מאסר ומלקות למרצה ותלמידתו שהתאהבו זה בזו

בית דין בדרום סעודיה גזר שמונה חודשי מאסר ו-600 מלקות למרצה סעודי, וכן שלושה חודשי  מאסר ו-250 מלקות לסטודנטית סעודית, שגילו גילויי חיבה זה לזו והביאו לגירושי הסטודנטית מבעלה.

www.aafaq.org, 11.6.08.

 

מאמר מערכת ביומון סעודי: לפתוח הדלת בפני אובאמה

מאמר מערכת ביומון הסעודי "אל-וטן" טען כי ברק אובאמה מסוגל יותר מכולם להביא לשינוי במדיניות האמריקאית, בפרט בכל הקשור למזה"ת וכי נוכח כוונתו לקיים דיאלוג גם עם איראן, על מדינות המזה"ת לפתוח בדיאלוג עימו ולסייע לו להבין את המתחולל באזור בצורה טובה יותר.

אל-וטן (סעודיה), 6.6.08.