המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 30.5.2008
30/5/2008

מה חדש? סיכום יומי 30.5.2008

 

בתקציר: עיתונאי עונה בסודאן * יומון איראני: הממסד מתעלם מביקורת דו"ח סבא"א * הודו תצטרף לסנקציות על איראן * מקור סורי: התקדמות במו"מ עם ישראל * כווית: חברי פרלמנט נגד "סטאר אקדמי" *  קמפיין משטרתי נגד "בעלי סטיות" בדובאי

 

בכיר איראני לעיראקים: הסכם עם ארה"ב - מלכודת

איתאללה מכארם שיראזי, מבכירי אנשי הדת באיראן, טען כי אם תחתום עיראק על ההסכם האסטרטגי המתגבש עם ארה"ב, היא תהפוך "אסירה שלה לנצח." הוא קרא לעם העיראקי ללמוד מהלבנונים שגירשו את האמריקאים מאדמתם.

כיהאן (איראן), 29.5.08

 

עיתונאי עונה בסודאן

ב-26.5.08 עצרו שירותי הביטחון של סודאן עיתונאי העובד ביומון "אל-סודאני" ועינו אותו במשך מספר שעות. הדבר אירע בעקבות ויכוח בינו לבין הצנזורים שהגיעו למערכת העיתון, לביצוע מלאכתם היומית. אגודת 'עיתונאים למען זכויות האדם' בסודאן גינתה את המעשה וקראה לכל העיתונאים בסודאן למחות כנגדו. כן קראה האגודה לביטול הצנזורה המוטלת על העיתונות בסודאן.

Sudanesonline.com, 29.5.08

 

יומון איראני: הממסד מתעלם מהממצאים הקשים בדו"ח סבא"א

היומון האיראני הרפורמיסטי אפתאב-י יזד הביע פליאה נוכח הודעת שר החוץ מותאכי ש"אין בדו"ח סבא"א האחרון אף נקודה שלילית" ונוכח התכחשותם של  בכירים איראניים ויומונים שמרנים מהממצאים החמורים בדו"ח. לדברי היומון, די בקריאת נוסח דו"ח סבא"א האחרון בפרסית כדי ללמוד על הערותיו הביקורתיות.

 אפתאב-י יזד (איראן), 29.5.08

 

הודו תצטרף לסנקציות על איראן

הודו הודיעה כי היא  מצטרפת לסנקציות שהטילה מועה"ב על איראן. במסגרת זאת תפקח הודו על עסקאות עם בנקים איראנים ועל הסחר עימה.
אפתאב-י יזד (איראן),  29.5.08

שובו של התור ללחם [במצרים]; הבכיר אומר לעובדים: "ה-CNN מגיע

 לצלם, החליפו את השלט 'מאפייה'  בשלט 'מוזיאון לאומנות מודרנית' "

אל-אהראם (מצרים), 29.5.08/ חלמי אל-תוויני 

 

ארגון אל-קאעדה בעיראק מקים את [יחידות] "נערי גן-העדן" לצורך

פיגועי התאבדות; על השלט מאחורי הילדים כתוב: "נערי גן העדן"

אל-וטן (סעודיה), 29.5.08/ ג'האד עורתאני 

 

[כוונת השלום האמיתיות של ישראל]

תשרין (סוריה), 29.5.08/ אכרם רסלאן 

 

מקור בסוריה: לא טענו שסעודיה חותרת תחת המשטר הסורי

מקור עיתונאי סורי הכחיש את הידיעה שפורסמה ביומון הלבנוני אל-אח'באר, לפיה סוריה טענה כי  סעודיה מנסה לקשור נגדה קשר ולהפיל את המשטר הסורי.

אל-ת'ורה (סוריה), 30.5.08

 

מקור סורי: הבנות עם ישראל בסוגיות העיקריות

מקור סורי, המקורב למו"מ לשלום בין סוריה לישראל, אמר ליומון הלונדוני אל-שרק אל-אוסט, כי הושגה הסכמה עקרונית בין הצדדים בסוגיות הביטחון, המים, הגבולות והנורמליזציה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 30.5.08

 

יו"ר איגוד העיתונאים במצרים: מכשולים בפני חופש הביטוי במדינה

יו"ר איגוד העיתונאים המצרי, מכרם מחמד אחמד, אמר כי למרות שהחוקה המצרית אמורה להבטיח את חופש הביטוי ולמרות שמצרים חתומה על אמנות בינ"ל בעניין זה, ישנם במצרים חוקים רבים המהווים מכשול בפני חופש הביטוי וחופש העיתונות.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 30.5.08 

 

כווית: חברי פרלמנט סלפים נגד התכנית "סטאר אקדמי"

שני חברי פרלמנט כוויתים המשתייכים לזרם הסלפי, וליד אל-טבטבאי ומחמד האיף אל-מטירי, דרשו משר התקשורת, השיח' צבאח אל-ח'אלד, למנוע את כניסת הנהלת התכנית "סטאר אקדמי" לכווית, לצורך עריכת אודישנים לתכנית. לדבריהם, "סטאר אקדמי" מייצגת ערכים מערביים מאוסים, המנוגדים לערכי החברה הכוויתית.

אל-ג'רידה (כווית), 30.5.08 

 

קמפיין משטרתי נגד "סוטים" ברחובות דובאי

משטרת דובאי יצאה בקמפיין נגד "בעלי סטיות מיניות" ונגד גברים המתחפשים לנשים (ולהיפך) במקומות ציבוריים. מפקד משטרת דובאי, צ'אחי ח'לפאן, אמר כי הקמפיין צפוי להימשך מספר שבועות וכי המשטרה פועלת מתוקף חוק העונשין של האמירויות במטרה להגן על ערכי החברה ומנהגיה.

www.alarabiya.net, 30.5.08