המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
איסלאמיסטים באינטרנט מדריכים בייצור ושימוש באמל"ח
27/5/2008

 

פורומים איסלאמיסטים באינטרנט מדריכים את המוג'אהדין בייצור ושימוש באמל"ח

 

ארגוני הג'יהאד הסלפיים ותומכיהם נוהגים להשתמש באינטרנט כמכשיר לאינדוקטרינציה, תעמולה, העלאת המוראל וגיוס תומכים. כמו כן, משמשים אתרי האינטרנט שלהם כזירה וירטואלית להתייעצות והחלפת דעות. הפורומים האיסלאמיסטים באינטרנט משמשים גם צרכים אופרטיבים של המוג'אהדין. דוגמא בולטת לשימוש אופרטיבי ניתן לראות בהדרכה אשר מספקים הפורומים האלו בכל תחומי לחימת הגרילה. הדרכה מעין זו ניתן למצוא בפורומים האיסלאמיסטים במדורים המכונים "אל-עדה ואל-אעדאד"[1], לאמור: "ציוד והכנה" לג'יהאד. מדורים אלו הינם חלק אינטגרלי מפורומים איסלאמיסטים רבים[2], ביניהם: שבכת אל-פירדאוס אל-ג'יהאדיה[3], שבכת מעארכ אל-סלפיה[4], שבכת אל-מוג'אהדין אל-אלקטרוניה[5], שבכת שומוח' אל-איסלאם[6], מנבר אל-בתאר אל-אעלאמי[7], מוקע אל-מוהאג'ר אל-איסלאמי[8]

 

על חשיבותם ומשמעותם של מדורים אלו בעיני חברי הפורומים עצמם ניתן ללמוד מדבריו של כותב בפורום האיסלאמיסטי אל-פירדאוס הקורא לעצמו אל-בתאר[9]:

 

"... כאשר עיינתי במספר נושאים בפורום הזה [www.alfirdaws.org] ובאחרים גיליתי שהצעירים כותבים על נושאים אלו בלי ידע... העברת הנושאים [שיובאו להלן] לאחינו המוג'אהדין הינה חובתכם הקדושה..."

 

"... 'הכינו את כל הכוח שביכולתכם להכין וסוסים רתומים לקרב, באמצעותם תטילו מורא בלב אויב אללה ואויבכם, ובלב אחרים, אשר לא תכירום, אך אללה יכירם' [קוראן 8:60]. שליח אללה [הנביא מוחמד] – תפילת אללה עליו וברכתו לשלום – פירש את [המילה] 'כוח' המופיע בפסוק זה כ'ירי'..."

 

"לפיכך... כוח הוא ירי (חץ וקשת, קטפולטות, רובים, אקדחים, תותחים, טילים למיניהם...). מתוך מיני נשק אלו נשתמש באלו אשר גורמים למורא המוזכר בפסוק, כלומר אם ישנם סוגי נשק מפותחים יותר שגורמים נזק רב יותר, אזי חובה [עלינו] להיות נכונים [להשתמש בהם] ולשאוף להשיג אותם, אף אם אין אנו יכולים להשיג אותם [בשום דרך] מלבד ללמוד להכין אותם [בעצמנו]..."

 

"לכן, אנו חייבים להתקדם [מנקודת הידע] אליו הגיע המערב ולא [מהנקודה] בה הוא התחיל, מפני שאם זה קורה - ואכן זה כבר קרה – זה יהיה בזבוז זמן, כסף, ומאמצים... ושאף אחד לא יגיד שלהם [למערב] יש יכולות רבות ולנו אין. ...... [רק] העצלנים והחלשים מצפים שהמשאבים יוגשו להם על מגש של זהב..."

 

בנוסף לתכנים צבאיים גרידא, כוללים מדורים אלו הדרכה במגוון רחב של נושאים, החל בזיוף מסמכים וכלה בדרכי התמודדות עם חוקרי שבויים. מרבית החומר המצוי במדורים אלו הינו תרגום של חומרים רלוונטיים מאתרי אינטרנט בשפות לא ערביות. במקרים רבים, אפילו אם פורום איסלאמיסטי אינו כולל מדור "אל-עדה ואל-אעדאד", ניתן למצוא בו הדרכה בנושאים צבאיים במדורים השונים בפורום.

 

בחינה מדוקדקת של מדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" מגלה שנושאים הקשורים ישירות לאמל"ח ולחימה מעסיקים את חברי הפורום יותר מאשר נושאים אחרים. לדוגמא, בדיקה של 50 ידיעות במדור "אל-עדה ואל-אעדאד" של הפורום "שבכת אל-מוג'אהדין אל-אלקטרוניה" ממחישה שהנושא הפופולרי ביותר במדורים אלו הינו ייצור ביתי של טילים, פצצות, מוקשים, מרגמות וכו' וכן הדרכה בתחומים אלו לסוגי נשק המיוצרים במערב. (17 ידיעות, 34%). הקטגוריה השניה הנפוצה ביותר הינה הדרכה בתחום הנק"ל: תתי-מקלע, רובי סער, רובי צלפים, אקדחים וכו' (5 ידיעות, 10%). ידיעות הקשורות בהשרדות, טקטיקה ואסטרטגיה מהווים 6% בלבד (3 ידיעות). שאר 25 הידיעות (50%) כוללות קישורים לאנציקלופדיות מקוונות העוסקות בכלי נשק ואמל"ח וכן מידע רלוונטי נוסף (הכנת רעלים, תקשורת מאובטחת, נשק להשמדה המונית ותאור צבאות מערביים).

 

בדיקה של מספר הצפיות ב – 50 ידיעות במדור "אל-עדה ואל-אל-אעדאד" של הפורום שבכת אל-פירדאוס אל-ג'יהאדיה מציגה תמונה דומה: ידיעות הקשורות ליצור ביתי של טילים, פצצות, מוקשים, מרגמות וכו' וכן הדרכה בתחום סוגי נשק אלו המיוצרים במערב זכו ל – 3,705 צפיות (66%). ידיעות העוסקות בהדרכה בתחום הנק"ל נצפו 397 פעמים (7%). ידיעות בתחום אסטרטגיה, טקטיקה והשרדות נצפו 334 פעמים (6%). הידיעה היחידה בתחום הנשק להשמדה המונית נצפתה 56 פעמים (1%). שאר הידיעות, אשר עסקו במגוון רחב של נושאים או הכילו קישורים לאנציקלופדיות מקוונות, נצפו 1125 פעמים (20%). 

 

הדבר שמעצים את חשיבות המדורים של "אל-עדה ואל-אעדאד" בעיני המוג'אהדין הוא היותם מקום מפגש וירטואלי - לא רק ארכיונים של מסמכים בענייני נשק ואימונים. כך, מוג'אהדין, הנמצאים בתהליך בניית אמל"ח, יכולים להתייעץ, להחליף דעות ולקבל הדרכה, לעיתים בזמן אמת. להלן דוגמאות לדיונים במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד", בחלוקה לקטגוריות בהתאם לתדירות בה הם מופיעים.

 

1. טילים, מוקשים, מרגמות, פצצות וחומרי נפץ:

המדריכים הנפוצים ביותר במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" הם אלה העוסקים בייצור ביתי של טילים, מוקשים, מרגמות, פצצות וחומרי נפץ ומדריכים לשימוש בסוגים שונים של טילי נ"ט, מרגמות, טילים ופצצות מתוצרת מערבית. עקב הקושי להשיג ולנייד חומרי נפץ תקניים, במיוחד במערב, מוקדשת במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" תשומת לב רבה לייצור פצצות תוצרת בית.

 

דוגמא לחיוניותם של מדורים אלה להכנת פצצות תוצרת בית ניתן לראות בדיון שהתנהל בפורום האיסלאמיסטי "אל-מאערכ" במשך כשבוע בתחילת פברואר [10]2008. הדיון החל כאשר חבר בפורום המכנה עצמו "מחמוד אל-נעימי" ביקש את עזרתו של חבר אחר בפורום המכנה עצמו "אבו אחמד אל-אנבארי" בהכנת חומר נפץ נוזלי[11]. להלן קטעים מתוך הדיון:

 

"מחמוד אל-נעימי": "הכנתי את הניטרו-נפטלין כפי שכתוב באנציקלופדיה [לנשק] של עבדאללה ד'ו אל-בג'אדין... הוספתי את [החומצה] הגופרתית [והחומצה] החנקתית... שמתי... באמבטית קרח בגלל העליה בטמפרטורה ושמרתי על טמפרטורה נמוכה מ-30 מעלות, אח"כ חיכיתי שלוש שעות כדי להוסיף את מה שנשאר מהנפטלין, וזה מה שקרה:

שעה עד שעתיים לאחר מכן, התגובה הכימית יצרה רעש... אחרי שעתיים הרעש התגבר... אחרי שלוש שעות [החומר] החל לגעוש באופן מפחיד ומיד שפכתי עליו מים. הניסוי נכשל... אני מבקש שתגיד לי מהי הבעיה..."

 

"אבו אחמד אל-אנבארי": "... אחי היקר, באשר לניטרו-נפטלין, אתה חייב לתת לתגובה [הכימית] להתרחש... בתערובת שלך נוצרה ריאקציה חזקה מפני שהחום גרם לו לעבור את השלב הזה...

נסה לשים אותו באמבטית קרח ולהשאיר אותו שם ליותר משלוש שעות..."

 

"מחמוד אל-נעימי": "... אחי היקר אבו אחמד, הצלחתי בניסוי עם האוריאה החנקתית, היה פיצוץ חזק מאוד, צילמתי... אצור איתך קשר בהמשך לגבי הניטרו-נפטלין..." 

 

בשלב הזה הצטרף לדיון חבר נוסף בפורום הקורא לעצמו "אבו חמדאן אל-סלפי":

 

"אבו חמדאן אל-סלפי": "אחינו מחמוד, תגיד לנו איך ביצעת את הניסוי באוריאה החנקתית..."

 

"מחמוד אל-נעימי": "אחי היקר, קודם כל הכנתי את האוריאה החנקתית, שטפתי [את החומר] במי קרח, זיקקתי וייבשתי בשמש. הכנתי גם נפץ מאצטון פרוקסיד. הקופסא היתה קטנה, בערך בגודל קופסת רסק עגבניות. פוצצתי אותה ליד גזע עץ באמצעות חוט תיל וחלק מהגזע התנפץ."

 

"אבו חמדאן אל-סלפי": "אחי, אם אתה רוצה להשתמש באוריאה חנקתית [לביצוע] פיגועים, [אתה] צריך יותר מ-10 ק"ג או [אפילו] יותר כדי להשמיד האמר... אחינו בפלסטין השתמשו ב-50 ק"ג אוריאה חנקתית כדי להשמיד [טנק] מרכבה ציוני... ואל תשכח... המוג'אהד האסיר... רמזי יוסף... השתמש באוריאה חנקתית במשקל 600 ק"ג עד טון בשביל לפוצץ את המרתף של מרכז הסחר העולמי..."

 

דיון נוסף המדגים את השימוש במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" כפורום להתייעצות בתהליך ייצור אמל"ח ביתי התנהל בפורום האיסלאמיסטי "מעארכ" במהלך חודש ינואר 2008. הדיון החל כאשר חבר בפורום המכנה עצמו "אבו סיאף אל-אנסארי" הציג שיטה פשוטה להכנת מוקש שרוב מרכיביו הם חומרים שהם בהישג ידו של הציבור הרחב[12]. להלן עיקרי הדיון:

 

"אבו סיאף אל-אנסארי": "כאן תלמד להכין מטען אפגאני הרסני...

 

שם המוקש או המטען: 'המטען האפגאני'.

כוח הפיצוץ: 1. השמדת שני טנקים רוסיים

      2. שיירה של ג'יפים צבאיים

      3. יעיל מאוד נגד חיל רגלים שכן [הפיצוץ] הופך אותם לחלקי גופות.

החומרים והכלים הדרושים:

 1. כלי הקיבול של המוקש: נשתמש בכלי בישול שמשתמשים בו [לבישול תחת] לחץ – סיר לחץ

 2. תערובת הנפץ: במקרה של המוקש האפגאני הינה [תערובת של] נוזלים המורכבת מ:

 א. שליש מן הכמות הוא שמן מכוניות משומש (חייב להיות משומש).

 ב. שני שליש מן הכמות בנזין (מתחנות דלק).

3. נפץ או פתיל...

אופן ההכנה:

1. פותחים את סיר הלחץ וממלאים שליש ממנו בשמן מכוניות שרוף

2. ממלאים את החלל הנותר בסיר בבנזין

3. לפני שסוגרים את הסיר, עושים פתח במכסה הסיר בהתאם לגודל הנפץ או הפתיל

4. שמים את הפתיל או את הנפץ בפתח שעשינו...

5. שמים את המכסה על הסיר וסוגרים...

6. מחברים את הנפץ באמצעות חוט חשמל או טלפון נייד...

7. עדיף לצבוע את המוקש בצבעים צבאיים [הסוואה] או בשחור..."

 

"אל-מוהאג'ר": "הנה לכם שיטה קלה יותר להכין מטען... תוך שימוש באמצעים שנמצאים אצלך בבית... סבון, חתיכות ברזל קטנות כגון מסמרים או ברגים או דברים דומים, בנזין, פח ריק של צבע במשקל 15 ק"ג... נפץ...

 

קודם כל, המס את הסבון שיש לך... עדיף כמה שיותר סבון. לאחר מכן, כאשר הסבון נהיה רך, יש לערבב אותו עם הבנזין... לאחר מכן אנחנו שמים את הנפץ..."

 

"אבו זינב": "... אחי אל-מוהאג'ר... במחילה ממך... [אני מבקש] מספר הבהרות. קודם כל, האם אני יכול להשתמש בכל סוג של סבון כמו סבון לרחצת פנים או סבון כביסה? תגיד לי בבקשה מה הכמות ,כמה חתיכות [סבון] אני צריך להשתמש או תגיד בקילוגרמים. שנית, מה כוונתך במילים 'לשים את הנפץ באמצע הקופסא'?... האם אתה יכול להסביר לי בבקשה בפרוטרוט איך לייצר נפץ שמפוצצים באמצעות טלפון נייד?..."

 

"אבו מסעב אל-מסרי": "אחי, הבעיה עם הנפץ הזה היא שאיננו יודעים איך לייצר אותו."

 

"אבו זינב": "... האם אפשר לייצר נפץ בלי כספית מפני שהחומר הזה כמעט ואינו בנמצא..."

 

"אבו חמדאן אל-סלפי": "אחי, אתה יכול לייצר [נפץ] בלי כספית, יש חומר בשם אצטון פרוקסיד..."

"אבו אחמד אל-אנבארי": "... באשר לכספית: אתה יכול למצוא אותו בכל מד-חום... וגם [במכשירי] לחץ-דם..."

 

ייצור עצמי של חומרי נפץ בשטח[13]    

 

                                                      ייצור עצמי של חומרי נפץ[14]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דוגמא נוספת להתייעצות בתהליך ייצור פצצות ביתי היא דיון באופן הכנת פצצת אצטון פרוקסיד אשר החל ב-25 במאי 2005. משתתף הקורא לעצמו "אכשה אל-ימני" פרסם בפורום האיסלאמיסטי אל-פירדאוס ידיעה[15] בה הוא מסביר כיצד להכין פצצת אצטון פרוקסיד. למחרת, משתתף אחר בפורום שאל: "אחי, אם אנחנו משתמשים במימן על-חמצני 9% ואצטון מסחרי ומים מזוקקים או ציטרט או מיץ למון, האם הניסוי בכל זאת יצליח? ועוד שאלה: איך מאחסנים את המרעומים?". "אכשה אל-ימני" ענה עוד באותו יום: "הבאתי [את האצטון פרוקסיד] לריכוז של 9% [והניסוי] עבד. באשר למרעומים: אם יש לך ידע בחומרים [כימיים], אז – אם ירצה אללה – האיחסון אמור להיות קל. דבר ראשון, אצטון פרוקסיד הוא חומר מאוד נדיף, לכן אל תאחסן אותו יותר משלושה חודשים. [חומרים] אחרים צריכים להיות מאוחסנים בקופסאות מלאות נסורת. אל תחשוף אותם לשמש ובדוק אותם מפעם לפעם".

 

משתתפים אחרים בפורום שאלו אודות הדרך להשיג את החומרים הדרושים ואיפה ואיך לאחסן אותם, ודיון ער התפתח בנושא.

 

2. הדרכה בתחום הנק"ל

מדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" מכילים מדריכים רבים לשימוש בנק"ל לסוגיו: רובי סער, רובי צלפים, אקדחים וכו'. בתחום זה רוב החומר המצוי במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" הינו תרגום של חומרים רלוונטיים מאתרי אינטרנט בשפות לא ערביות. בניגוד לתחום הטילים וחומרי הנפץ, הנק"ל שנמצא בשימוש המוג'אהדין הוא בד"כ תקני ולכן מעורר פחות דיונים בתוכם.

שתי דוגמאות למדריכי נק"ל במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד"[16]:

 

ב-28 באוקטובר 2007, הציג משתתף בפורום האיסלאמיסטי "פירדאוס" מדריך מקיף לצלפים[17]. המדריך נכתב ע"י רס"ן ג'ון ל. פלסטר, קצין לשעבר בצבא ארה"ב ותורגם לערבית.

ב-21 בנובמבר 2007 הציג משתתף בפורום האיסלאמיסטי "שבכת אל-מוג'אהדין אל-אלקטרוניה" קישור למדריך בתחום אקדח ברטה 92 שתורגם לערבית[18].

 

חומר הדרכה מתורגם לערבית

                           

 3. כישורי השרדות, אסטרטגיה וטקטיקה

נושא נפוץ נוסף במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" הינו השרדות ולחימה בשטחי האויב. ניווט בעזרת שעון יד, השתחררות מאזיקים, הצבת מארבים, דרכי התמודדות עם חוקרי שבויים וזיוף מסמכים הם חלק מהנושאים הנדונים[19]. לדוגמא, ב-2 ביולי 2006 התעניין משתתף בפורום האיסלאמיסטי "אל-פירדאוס" הקורא לעצמו "אל-אסד אל-שאמי" בזיוף דרכונים[20]. למחרת, ענה לו משתתף אחר בפורום הקורא לעצמו "אבו עבד אל-חלים":

"אתה צריך סכין גילוח, מגהץ, אותיות פלסטיק הנמכרות בבתי דפוס וסרגל מיוחד [שמשתמשים בו] בבתי דפוס ונמכר בחנויות לציוד משרדי." לאחר שהודה ל"אבו עבד אל-חלים", ביקש "אל-אסד אל-שאמי" לקבל פרטים נוספים. "אבו עבד אל-חלים" ענה ב-4 ביולי 2006:

"הסר את הפלסטיק מהתמונה [באמצעות] אדי המגהץ ולאחר מכן הסר את התמונה [באמצעות] סכין הגילוח... והשאר זה קל."

 

לאחר שלוש שעות, ביקש משתתף נוסף בפורום הקורא לעצמו "ח'אלד בן אל-וליד" מ"אבו עבד אל-חלים" להסביר לחברי הפורום את השיטה ביתר פירוט.

ההסבר לא איחר לבוא:

"כדי להסיר את התמונה, שים חתיכת בגד מעל כיסוי [הפלסטיק] של התמונה ושים את המגהץ מעליו... האם זה מובן? מחר אשלים לכם [את השיעור], אם ירצה האל."

בהמשך "אבו עבד אל-חלים" אף שאל את "אל-אסד אל-שאמי" לסוג הדרכון שברצונו להשיג והציע לעזור לו בעניין.

 

4. נשק להשמדה המונית

במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" קיימים דיונים מעטים יחסית בנושא ייצור נשק להשמדה המונית. לדוגמא, מתוך 148 ידיעות במדור "אל-עדה ואל-אעדאד" בפורום האיסלאמיסטי "מעארכ" נמצאו בו רק שתי ידיעות העוסקות בנושא זה[21]. עובדה מעניינת היא שהידיעות עוסקות באופציה של ייצור נשק להשמדה המונית ולא באפשרות להשיג נשק זה בדרכים אחרות (גניבה למשל). למרות הסקפטיות של המשתתפים בפורום לגבי ייצור נשק להשמדה המונית ושימוש בו, הביעו כמה מהם להיטות ונחישות להמשיך בחיפוש דרכים ליצור נשק מסוג זה, למרות הסכנות הכרוכות בעניין.

 

לדוגמא, ב-23 בפברואר 2008  משתתף בפורום האיסלאמיסטי "מעארכ" הקורא לעצמו "אבו אחמד אל-אנבארי" הציג שיטות להכנת אנטראקס[22].

כעבור שעתיים, כתב משתתף בפורום הקורא לעצמו "בן לאדן ע'זה":

"עם [כל] הכבוד לכל האחים, אני מציע לא לנסות [להכין אנטראקס] מפני שזה עניין מסוכן ואי-אפשר לנסות. ישנן דרכים אחרות רבות לג'יהאד..."

 

תשובתו של "אבו אחמד אל-אנבארי" היתה:

"... אנו זקוקים לכל אמצעי כדי להפחיד את האויב, במיוחד [מפני] שהימצאות [האמצעים] בתחום הבקטריולוגי נדירה. אם נגיד 'זה קשה' ו'ההוא מסוכן', אז נמשיך לדרוך במקום..."

 

משתתף נוסף, הקורא לעצמו "sniper" כתב:

"אני [מסכים] עם האח "בן לאדן" לגבי מה שהוא אמר, הרי איננו רוצים שהאסון יהיה כפול, אסון הכיבוש ואסון [בשל] טעויות שעלולות להרוג אותנו... אם אין מנוס [וחייבים] להכין ולהשתמש בו [באנטראקס] אז שבעלי הידע והניסיון יעסקו בכך..."

 

דוגמא נוספת לדיון בנשק להשמדה המונית היא זה שהחל ב-29 בדצמבר 2007 כאשר משתתף בפורום הקורא לעצמו "אבו חפס אל-מסרי" הציג נושא שכותרתו "ייצור פצצת הגרעין האיסלאמית"[23]. "אבו חפס אל-מסרי" סקר בקצרה את תולדות הנשק הגרעיני ותיאר בקצרה את אופן ייצור הפצצה הגרעינית.

 

כעבור יומיים, משתתף אחר הקורא לעצמו "אבו מוסעב אל-מסרי" העיר:

"הנושא הזה 'כבד' [מדי] בשבילנו".

 

למחרת, ענה "אבו חפס אל-מסרי":

"אין [דבר] קשה בשביל המוסלמים..."

 

"אבו מוסעב אל-מסרי" לא השתכנע:

"אבל אחי החביב, דרושות כמויות עצומות של חומרים נדירים".

 

משתתף נוסף הקורא לעצמו "קלב אוסאמה" תמך בעמדתו של "אבו חפס אל-מסרי":

"... מי שפיצץ מגדלים בלב אמריקה מסוגל ליותר... ומי שהשפיל את אמריקה באפגניסטאן ועיראק מסוגל ליותר..."

 

                                         תמונות שצורפו לדבריו של "אבו אחמד אל-אנבארי"[24]

   

 

             מתוך דבריו של "אבו חפס אל-מסרי"[25]

 

 

5. רעל

במדורי "אל-עדה ואל-אעדאד" ניתן למצוא גם מדריכים להכנת סוגים שונים של רעלים באמצעות חומרים זמינים לכל[26]. לדוגמא, ב-5 בינואר 2008 הציע משתתף בפורום האיסלאמיסטי אל-פירדאוס לערבב ציאניד עם משחות קוסמטיות ולנסות את התערובת על ארנבים[27]. כעבור שעתיים, שאל משתתף אחר בפורום אם כל סוג של משחה יתאים. משתתף נוסף נתן הוראות מפורטות:

 

"... לך לאחת החנויות שמוכרות רעל ותבקש ציאניד; זה מאוד זול. לאחר מכן לך לסופרמרקט וחפש קרם מרכך בתנאי שהמשחה היא מהסוג שפותח את נקבוביות העור ביעילות ובמהירות. כאשר תשיג את שניהם עשה כך:

  1. קח כפית קטנה של ציאניד (לניסוי)
  2. קח מעט משחה וערבב היטב עם הציאניד

היה מאוד זהיר! ציאניד הינו חומר מאוד חזק והשפעתו מהירה מאוד... ייתכן שתשאל את עצמך: "האם שני החומרים האלו יכולים להרוג בן-אדם?". אני אומר לך אחי, אתה חייב [להשתמש] בארנב, כי לחץ הדם של הארנב הוא קרוב לזה של בני-אדם... קח מספריים וגזור מעט מפרוותו של הארנב עד שעורו יתגלה ושים עליו את הציאניד ואת המשחה שערבבת. חכה 3-5 שניות. אם הוא לא מת, דע שהרעל לא מספיק, מפני שהוא לא הורג במהירות הרצויה. הוסף רעל [לתערובת] בהדרגה עד שתשיג את מבוקשך. [דאג] שיהיו לך שניים-שלושה ארנבים, ואל תחשוב [להשתמש] בחיה אחרת, מפני שכפי שאמרתי לך לחץ הדם של הארנב קרוב לזה של האדם.

 

  1. איך ניתן לחשוף את אחד מאויבי אללה לרעל?

... שים את הרעל בבקבוק קטן וארוב למכוניות של האמריקאים במיוחד [וגם למכוניות של] אויבי אללה אחרים בכלל. שים מעט רעל על דלת המכונית, ובאופן ספציפי על... ידית הדלת. אל תשים [את הרעל] באופן מקרי, אלא באופן מקצועי. [השתמש] בצמר גפן והגן על ידך באמצעות כפפות... ושים רעל על [הצד] הפנימי והחיצוני [של ידית הדלת] כדי שהרעל יגע [כמה] שיותר באצבעות אויב אללה."

 

מתוך "האנציקלופדיה של הרעלים" בפורום "מוקע אל-מוהאג'ר אל-איסלאמי"[28]

 

 


[1] מקור הצירוף "אל-עדה ואל-אעדאד" הוא בפסוק קוראני: "אילו רצו לצאת למסע, היו מצטיידים לשם כך, ואולם אלוהים לא רצה שיקומו לצאת, על כן עצרם מלבוא, ונאמר להם 'שבו עם הנשארים לשבת'". (קראן 9:46). לפי המסורת המוסלמית, הפסוק התגלה למוחמד לאחר שמספר מתחסדים ביקשו לפטור עצמם מהשתתפות בפשיטת תבוכ. הפסוק נועד לעודד ולנחם את מוחמד ולהסביר שאם מתחסדים אלה היו רוצים לצאת לפשיטה, הם היו מצטיידים ומתכוננים לשם כך.

[3] www.al-firdaws.org

[4] www.m3ark.com

[5] www.majahden.com

[6] www.shmo5alislam.com

[7] www.albtar.1talk.net

[8] www.asia.geocities.com/mohajerlb

[12] http://www.m3ark.com/forum/showthread.php?t=3226

 [13] התמונה נלקחה מהסרט "עושאק אל-חור 2" שהופץ באתרים איסלאמיסטיים

[14] http://alekhlaas.info/forum/showthread.php?t=122252

[15] http://www.alfirdaws.org/vb/showthread.php?t=2344

[22] http://www.m3ark.com/forum/showthread.php?t=4570

[23]  http://www.m3ark.com/forum/showthread.php?t=3260