המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 26.5.2008
26/5/2008

מה חדש? סיכום יומי 26.5.2008

 

בתקציר: איתותי טהראן לדמשק * תגובות באיראן לניצחון חזבאללה * אחיינו של סאדאת שולל מכירת גז לישראל * החמאס: מגעים עם בכירים אירופאים * מנהיג האח"ס בירדן: להמשיך בג'יהאד

 

איראן משגרת איתותי אזהרה לדמשק

מקור איראני הקשור לשיחותיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, עם בכירי מערכת הביטחון והחלל האיראנים בטהראן, אמר כי איראן התחייבה להמשך הסיוע הצבאי והפיננסי לחמאס, גם אם ייכון שלום בין ישראל לסוריה, ואף להעניק לחמאס "טילים איראניים מתקדמים מאוד". לדברי המקור, חושש משעל שהמו"מ שמנהלת סוריה עם ישראל יזיק ליחסיה עם בני בריתה – איראן, חזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי. בנוסף, גורם בלשכת עלי ח'אמנאי אמר, כי ח'אמנאי אישר את הגדלת הסיוע הצבאי לחמאס, אם זו תסרב לקיים דיאלוג, ישיר או עקיף, עם ישראל. שני הגורמים הדגישו כי בכך מבקשת  טהראן להבהיר לדמשק שהיא איננה זקוקה לה לצורך קשריה עם חמאס, הג'יהאד האסלאמי וחזבאללה.

אל- שרק אל-אוסט (לונדון), 25.5.08  

 

עורך כיהאן: היפוך יוצרות בלבנון

עורך היומון האיראני כיהאן, חוסיין שריעתמדארי, המקורב למנהיג העליון עלי ח'אמנאי, טען במאמר מערכת כי ההישג המשמעותי ביותר של ועידת דוחה הוא היפוך היוצרות בלבנון: מעתה ואילך חזבאללה הוא הכוח המוביל והפלגים שיתנגדו לו - הם שיכונו "אופוזיציה."

כיהאן (איראן), 24.5.08

 

יומון איראני רפורמיסטי: עניי איראן קודמים לסיוע החוץ

מאמר המערכת ביומון הרפורמיסטי אפתאב יזד מתח ביקורת על הסיוע הכספי שמגישה ממשלת אחמדי-נז'אד ללבנון, בשעה שרוב האוכלוסייה באיראן מתקשה לממן את צרכיה הבסיסיים.

אפתאב-י יזד (איראן), 22.5.08

 

"ניצחון חזבאללה!!"

 

אל-שרק אל-אוסט (לונדון),  25.5.08/ אמג'ד רסמי

 

דרשן באיראן: דין מוות לבהאים החשודים בפיצוץ מסגד

בתפילת יום השישי בעיר משהד באיראן, אמר הדרשן אחמד עלם אלהודא, חבר מועצת המומחים, כי יש להוציא להורג את "המרגלים הבהאים" שנעצרו לאחרונה בחשד למעורבות בפיצוץ המסגד בשיראז (12.4.08). אחמדי-נז'אד הצהיר כי מבצעי הפיצוץ היו מרגלים מטעם ארה"ב וישראל.

שבסתאן (איראן), 23.5.08 

 

אחיינו של סאדאת נגד מכירת גז לישראל

אנור עצמת אל-סאדאת, אחיינו של נשיא מצרים המנוח, אנור אל-סאדאת, אמר שמכירת גז לישראל היא בזבוז משאביה הטבעיים של מצרים. אל-סאדאת, חבר פרלמנט בעבר, מנהל את המערכה התקשורתית של האופוזיציה במצרים נגד מכירת גז טבעי לישראל.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 26.5.08

 

חמאס: בכירים באירופה מנהלים מגעים עם התנועה

יועצו של ראש "ממשלת" החמאס, ד"ר אחמד יוסף, אמר כי בכירים אירופאים (בצרפת, נורבגיה, שוויץ ואיטליה) מנהלים ביוזמתם מגעים עם התנועה מתוך רצון להבין את עמדות החמאס בנוגע להסדר הקבע.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 26.5.08

 

מתיחות בין מצרים לחמאס

מצרים דורשת מראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, לחדול מאיומיו בתקשורת לפרוץ את מעבר הגבול עם מצרים, אם ייכשלו המאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל לבין הפלסטינים בעזה.

אל-אח'באר (לבנון), 26.5.08

 

מנהיג האחים המוסלמים בירדן: להמשיך ג'יהאד

מנהיג האחים המוסלמים בירדן, המאם סעיד, אמר שאין להכיר במדינת היהודים באדמת פלסטין וכי המשך הג'יהאד הוא הדרך היחידה לשחרורה. לדבריו, על כל היהודים הזרים שהגיעו לפלסטין לעזבה.

אל-חיאת (לונדון), 25.5.08