המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 13.5.2008
13/5/2008

מה חדש? סיכום יומי 13.5.2008

 

בתקציר: הסעודים מציגים הישגים במלחמה בטרור * ארגון אל-קאעדה הורה לפעיליו בסעודיה לעזוב את המדינה * עיראק: דרישה להסיר את חסינותם של חברי פרלמנט התומכים בארגונים המזוינים *  אתר אינטרנט איראני: מדיניותה של רוסיה אינה עקבית *  תנועת "כפאיה" מאשימה את הממשלה המצרית בחסימת האתר שלה * ביקורת על שוער כדורגל מצרי בינ"ל שלבש חולצה שעליה פרסומת לאלכוהול? * קטר בוחנת פרויקט להקמת כור גרעיני למטרות  שלום * יו"ר המג'לס האיראני: חגיגות ה-60 בישראל – יום אבל לאנושות

 

הסעודים מציגים הישגים במלחמה בטרור

שר הפנים הסעודי, הנסיך נאיף בן עבד אל-עזיז, אמר בראיון ליומון הסעודי "עוכאט'" כי סעודיה הגיעה להישגים חשובים בנוגע לחיסול מקורות מימון טרור והקבוצה החוטאת בסעודיה. לדבריו, היו למעלה מ-180 ניסיונות לבצע פיגועים בתוך סעודיה וכולם סוכלו. הנסיף נאיף הדגיש את חשיבות "הביטחון האידיאולוגי" כאחריות של כולם ובפרט של אנשי הדת ושל האינטלקטואלים בסעודיה. כמו כן, ביקש נאיף מאינטלקטואלים בעלי השפעה ומאמצעי התקשורת למלא תפקיד פעיל במסגרת הלוחמה בקיצוניות.  

עוכאט' (סעודיה), 12.5.08.

 

שר הפנים הסעודי: מי שטוען שהאישה הסעודית מקופחת - משקר

שר הפנים הסעודי, הנסיך נאיף בן עבד אל-עזיז, אמר כי האישה הסעודית נהנית מזכויותיה החוקיות מראשית שליחותו של הנביא מוחמד. לדבריו, מי שטוען שהאישה הסעודית משוללת זכויות, משקר ומסלף את העובדות.

אל-וטן (סעודיה), 12.5.08

 

ארגון אל-קאעדה הורה לפעיליו בסעודיה לעזוב את המדינה

על רקע ציון חמש שנים לפיגוע שאירע בסעודיה ב-12 במאי 2003, שיגר ארגון אל-קאעדה לפעיליו בסעודיה מסר דרך האינטרנט בו קרא להם "לעזוב את המדינה לתימן, שמא ייהרגו או ייעצרו על-ידי כוחות הביטחון הסעודיים". 

עוכאט' (סעודיה), 12.5.08.

 

עיראק: דרישה להסיר את חסינותם של חברי פרלמנט התומכים בארגונים המזוינים

מועצת השיפוט העליונה בעיראק הגישה לפרלמנט בקשה להסיר את חסינותם של כמה חברי פרלמנט החשודים בתמיכה בארגונים המזוינים בעיראק. נמסר כי הבקשה כוללת 14 חברי פרלמנט ממפלגות שונות וכי נשיאות הפרלמנט דחתה את העיון בבקשה זו. 

www.alnajafnews.net , 12.5.08

 

דווח: משרד הנפט האיראני התעלם מן התקציב וחרג ממנו בהוראת נשיא איראן

אתר האינטרנט האיראני אלף, המזוהה עם ציר המג'לס השמרני, אחמד תואכלי, החבר בוועדה הפרלמנטרית לענייני אנרגיה, דיווח כי שר הנפט האיראני, ע'ולאם חוסין נוזארי, חשף כי "בהוראת אחמדי-נז'אד התעלם משרד הנפט מהתקציב, וחרג בשני מיליארד דולר ביבוא הנפט." יומון האינטרנט הרפורמיסטי רוז הזכיר כי בראיון שהעניק לטלוויזיה האיראנית ב-1.3.08 הצהיר אחמדי-נז'אד כי ממשלתו אינה חורגת מהתקציב "אפילו בדולר אחד."

אלף, רוז (איראן), 12.5.08

 

אתר אינטרנט איראני: מדיניותה של רוסיה אינה עקבית

בתגובה להצטרפות רוסיה לסנקציות על איראן, קבע מאמר המערכת באתר האינטרנט האיראני תאבנאק כי צעדו של פוטין נובע ממדיניות ה"אחד בפה אחד בלב" של רוסיה, שתוצאותיה הגברת הלחץ המערבי על רוסיה וירידת כוחה ומעמדה העולמי. עוד נטען כי בשל מדיניות שאיננה עקבית, אין לרוסיה בעלות ברית. האתר גורס כי אם רוצה רוסיה לשמר את עוצמתה, עליה לנקוט גישה חדשה בסוגית פלסטין, לבנון ואיראן.

תאבנאק (איראן), 10.5.08

 

מצרים: המפל"ד גיבשה תוכנית להחזיר את הפופולאריות של גמאל מובארכ

מפלגת השלטון במצרים – המפלגה הלאומית הדמוקרטית – גיבשה תכנית חדשה להחזרת הפופולאריות של גמאל מובארכ, לאחר שזו הדרדרה בעקבות החלטות הממשלה האחרונות על העלאת מחירי הדלק ומספר מוצרי יסוד נוספים. בשל ראיית המפלגה כי גמאל הוא המועמד הבולט לרשת את אביו, מתכננת המפלגה להגביר את הופעותיו בתקשורת, בהן יוכל להצדיק את החלטות הממשלה האחרונות, וכן להגביר את הופעותיו בחניכת פרויקטים ומוסדות.

אל-מצריון (מצרים), 13.5.08 

 

תנועת "כפאיה" מאשימה את הממשלה המצרית בחסימת האתר שלה

תנועת האופוזיציה המצרית "כפאיה" האשימה את הממשלה המצרית, בחסימת האתר האלקטרוני של התנועה מאז יום ראשון 3.5.08, בטענה כי תכני האתר מסיתים לשביתות וכי הידיעות המפורסמות בו מטעות ועלולות לפגוע בביטחון הלאומי. סאהר גאד, מנהל האתר אמר כי האתר, שמספר מבקריו מגיע כל חודש לכ- 100,000 איש, חסום לצפייה מתוך מצרים.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 13.5.08 

 

ביקורת על שוער כדורגל מצרי בינ"ל שלבש חולצה שעליה פרסומת לאלכוהול?

האשמות רבות הופנו לאחרונה כלפי שוער נבחרת מצרים ושוער קבוצת הכדורגל השוויצרית "סיון", עצאם אל-חצ'רי, בעקבות כך שהסכים ללבוש את חולצת הקבוצה השוויצרית שעליה פרסומת לחברת אלכוהול. מחמד ראפת עת'מאן, מרצה באל-אזהר וחבר המרכז למחקרים אסלאמיים, אמר כי אסור לאל-חצ'רי ללבוש את החולצה וכי אם יתעקש המועדון – עליו להפר את החוזה ולהתפטר. לעומת זאת, אמר הוגה הדעות המצרי הליבראלי גמאל אל-בנא כי אין להאשים את אל-חצ'רי שנוהג כפי שאמור להתנהג בן מיעוט מוסלמי בתוך רוב שאינו מוסלמי.

www.alarabiya.net, 13.5.08

 

קטר בוחנת פרויקט להקמת כור גרעיני למטרות שלום

ד"ר אחמד ג'מיל אל-ח'טאיבה, ראש מנגנון היישומים הגרעיניים במועצה העליונה לאקולוגיה בקטר, חשף את קיומו של פרויקט להקמת כור גרעיני מחקרי בקטר, למטרות שלום, בשיתוף פעולה מלא עם הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 13.5.08

 

לבנון...

אל-איאם (בחריין), 12.5.08/ ח'אלד אל-האשמי

 

איראן מלבה את אש מלחמת האזרחים בלבנון וחזבאללה משליכה את העם הלבנוני אל האש

אל-וטן (סעודיה), 12.5.08/ ח'אלד אחמד

 

על גופה של האישה שנחטפת על ידי חמוש מהחזבאללה כתוב: "בירות"

אל-וטן (סעודיה), 12.5.08/ ג'האד עורתאני

 

יו"ר המג'לס האיראני: חגיגות ה-60 בישראל – יום אבל לאנושות

בנאום בפני המג'לס, הצהיר יו"ר המג'לס האיראני, חדאד עאדל, כי יום חגיגות השישים ל"משטר המלאכותי כובש פלסטין" הינו "יום אבל לאנושות, לחופש ולזכויות האדם." הוא הוסיף כי שלום וביטחון לא ישכנו במזרח התיכון כל עוד לא תפסיק ישראל את הכיבוש.

מהר (איראן), 13.5.08