המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 11.5.2008
11/5/2008

מה חדש? סיכום יומי 11.5.2008

 

בתקציר: פורום אסלאמיסטי: איום להתנקש בבוש * משמרות המהפיכה: נערוף את ראשו של מי שיתקוף את איראן * עיראק: רשימת טרור חדשה כוללת את הזרועות הצבאיות של המפלגות הפוליטיות * עיראק: הושג הסכם לפתרון המשבר באל-צדר סיטי שבבגדאד * מצרים: חכמי דת מאל-אזהר מפרסמים פתוה נגד יצוא גז לישראל

 

משתתף בפורום איסלאמיסטי: בוש יהווה יעד להתנקשות בביקורו הקרוב בערב הסעודית

משתתף בפורום האיסלאמיסטי אח'לאס (הנמצא על השרת Piradius Net במלזיה) טען כי "לאחראי בגוף מודיעיני ג'יהאדסטי" הגיע מידע על קיומו של תא של תומכי אל-קאעדה באחת מארצות המפרץ. לדברי האחראי, חברי התא עברו אימוני קליעה במדינה מערבית והם "יארבו ל[בוש] בביקורו הקרוב [בערב הסעודית]".

אח'לאס, 10.05.08

 

משמרות המהפיכה: נערוף את ראשו של מי שיתקוף את איראן

בכיר במשמרות המהפכה באיראן, מחמוד חג'אזי, אמר כי חיילי משמרות המהפכה "יערפו את ראשו של כל מי שיעז לתקוף את איראן." הוא הוסיף כי אויבי איראן מתכננים עימות מוגבל בהיקפו, אך איראן היא זו שתקבע את היקפו של העימות ואת משכו. 

בסירת (איראן), 8.5.08

 

הרמטכ"ל העיראקי: צבא עיראק אינו כשיר להתמודד עם סוגיות הביטחון לבדו

רמטכ"ל צבא עיראק, באבכר זיבארי, אמר כי צבא עיראק אינו מסוגל עדיין לנהל את ביטחון המדינה  ללא סיועו של הכוח הרב לאומי, וכי עיראק זקוקה לסיוע של ארבע שנים נוספות מצד הכוח הרב לאומי.

www.alnajafnews.net , 11.5.08

 

עיראק: רשימת טרור חדשה כוללת את הזרועות הצבאיות של המפלגות הפוליטיות

מקורות ביטחוניים עיראקיים דיווחו על קיומה של תכנית ביטחונית לגבש רשימת טרור חדשה של הארגונים הצבאיים הפועלים בעיראק - ובכללם כל הזרועות הצבאיות של המפלגות העיראקיות - ולאסור כליל את פעילותם בשטח עיראק. לדברי מקורות אלו, כמה מהמפלגות הביעו התנגדות לפגיעה בזרועות הצבאיות שלהן, בעוד שהמפלגות שלא התנגדו לכך עודדו את אנשיהן להתגייס לכוחות הצבא ולכוחות משרד הפנים, עד כי ישנן יחידות במשרד הפנים העיראקי המזוהות עם מפלגה אחת. 

אל-זמאן (לונדון), 7.5.08

 

לבנון של שנת 2008 מתקדמת בצעדי ענק ללבנון של שנת 1975

אח'באר אל-ערב (איחוד האמירויות), 10.5.08/ עאמר אל-זועבי

 

אל המלחמה ומלאך המוות אומרים: "התגעגענו אליך, בירות!"

אל-בלד (לבנון), 10.5.08/ סטאברו ג'אברה

 

חסן נאסרללה "נישא על כתפי" העם הלבנוני

אל-וטן (סעודיה), 9.5.08/ ג'האד עורתאני

 

עיראק: הושג הסכם לפתרון המשבר באל-צדר סיטי שבבגדאד

ממשלת עיראק גיבשה עם הזרם הצדרי הסכם לסיום המשבר באל-צדר סיטי שבבגדאד. ההסכם כולל 14 סעיפים, שעיקרם הכרה באחריותה הבלעדית של הממשלה לענייני הביטחון. כעת ידונו הצדדים באופן יישום ההסכם ביניהם.

אל-צבאח (בגדאד), 10.5.08 

 

מצרים: חכמי דת מאל-אזהר מפרסמים פתוה נגד יצוא גז לישראל

גוף שנקרא "חזית חכמי הדת של אל-אזהר" הוציא פסק הלכה ובו קריאה לעובדים במפעלים המייצאים גז ל"יהודים הציונים הפושעים" להתפטר מעבודתם. בפסק ההלכה נכתב: "הצילו את נפשותיכם מקללתו של אללה ומכעסו... לפני שתהפכו למסמר בארון הקבורה של מצרים. הגנו על ילדיכם, צאצאיכם ומשפחותיכם מפני הכסף האסור שאתם מרוויחים".

www.jabhaonline.org, 5.5.08; אל-מצריון (מצרים), 11.5.08