המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
שיח' סעודי: ה-11.9 - התגשמות של פסוקים קוראנים
22/9/2002

 

שיח' סעודי על ה-11 בספטמבר כהתגשמות פסוקים קוראניים


 

השיח' הסעודי הפונדמנטליסטי, נאצר אל-פהד, פרסם מאמר לרגל יום השנה ל-11 בספטמבר בו הוא מציג את האירועים כהתגשמותם של פסוקים קוראניים שונים. המאמר נפוץ באתרים אסלאמיים פונדמנטליסטיים שונים ברשת האינטרנט.[1] להלן קטעים מן המאמר:

 

"בחלוף שנה מהפשיטה הידועה בשם 'פשיטת ספטמבר', רציתי להזכיר כמה מפסוקיו של אללה שבם התגלתה ["הפשיטה"] בברור... אין כוונתי לדבר על הלגיטימיות או אי-הלגיטימיות של הפעולה; סוגיה זו נחקרה עד מוות. הפעולה בוצעה והסתיימה. ואולם, ברצוני להזכיר את פירותיה ואת תוצאותיה ושום אדם הגון לא יחלוק על דברי.

 

הפסוק הראשון – דברי אללה: 'כמה קבוצות קטנות גברו על קבוצות גדולות, בעזרת אללה' [2:249]

את הפשיטה הובילו 19 לוחמי ג'יהאד בלבד עם נשק קר, סכינים ומספריים. למרות זאת הם מוטטו את האימפריות הכלכליות והצבאיות של הכפירה ועוד באמריקה, המכונה 'המעצמה הראשונה במעלה' והמטילה הגמוניה על הסדר העולמי החדש!...

 

דיאלוג מוזר התנהל בין שני אחים בסוגיה זו:

 

אחד מהם אמר: איזה ניצחון זה כאשר כותשים מדינה באמצעות מטוסים אזרחיים שלא יוצרו לשם מלחמה?!

השיב השני: וכיצד לחמה אמריקה במוסלמים באפגניסטן, בעראק, ובמקומות אחרים?... האם אמריקה לחמה במוסלמים בכל מקום בשיטה אחרת משיטה זו? האין הם כותשים את מי שמכונים 'אזרחים', 'חפים מפשע', 'זקנים', 'נשים', ו'ילדים' בעראק, באפגינסטן, בסודאן ובמקומות אחרים באמצעות טיליהם ומטוסיהם? הכל מלחמה מן האוויר, מטוסים ומטוסים.

 

אמר הראשון: אבל אלו הם מטוסי מלחמה [וב-11 בספטמבר] היו אלה מטוסים אזרחיים.

השיב השני: האם למטוס ששמו אף-15 או טורנדו יש זכות להרוג את מי שמכונים 'אזרחים' ולמטוס ששמו בואינג או איירבאס אין זכות כזו? מלחמה מתנהלת בשתי דרכים: [או גרילה] או בעימות צבאי פנים אל פנים – והאמריקאים הם היצורים הפחדנים ביותר שברא אללה על פי עדות הכל והם מתרחקים יותר מכל אחד אחר מן העימות, ו[מבצע] 'אנקונדה' הוא ההוכחה הטובה ביותר לכך. הם רוצים מלחמה באמצעות מטוסים, הכל התקפות מן האוויר. זה אותו הדבר ומי שהתחיל הוא האשם!...

 

יכול לבוא אדם ולטעון: אבל מה הניצחון שהושג במהלומה הזו?! התשובה היא: גם אם כל מה שהיה מושג הוא הפיכת ההיסטוריה שלהם, מאזני הכוחות שלהם, מחקריהם האסטרטגיים והצבאיים, והסדר העולמי שלהם – דיינו!

 

הפשיטה היוותה צומת היסטורית אדירה; היא שבה ועיצבה רבים מן המחקרים ודרכי החשיבה... בעידן שלאחר התמוטטות ברה"מ והמשטרים הקומוניסטים וסוף המלחמה הקרה, זכתה אמריקה לבלעדיות בשליטה ובהשפעה והחל מה שמכונה הסדר העולמי החדש. בשלב זה, חשבו כמה תיאורטיקנים באמריקה שזהו סוף הסכסוכים והתהפוכות הפוליטיות הגדולות וניצחון הקפיטליזם המערבי...

 

ואולם אז, באו אליהם 19 לוחמי ג'יהאד, צעירים, מקבוצה הלוחמת ברחבי העולם כולו ושהפיקוח עליה הדוק, והכזיבו את תקוותיהם [של האמריקאים], הפכו את משטריהם ומדיניותם, שינו את מחקריהם, חשפו את עיוורון ה'קפיטליזם' שלהם, ה'גלובליזציה' שלהם, ה'דמוקרטיה' 'זכויות האדם' שלהם והאת האגדה המיתית שלהם: ה-CIA. הם הפכו את מה שהתיאורטיקנים שלהם כינו אותו 'קץ ההיסטוריה' ל'תחילת הסוף' שלהם, בעזרתו של אללה. בפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית המוסלמים נוטלים חלק פעיל ביצירת האירועים ואינם מסתפקים בהיותם מושפעים על ידי האירועים. עוצמתו של האירוע הזה מתגלה בחמישה היבטים:

 

ראשית, הוא השיב את האסלאם לחזית במלחמות עם הכופרים, לאחר שההשתייכות הלאומית והאינטרסים היו המניעים העיקרים למלחמות ולסכסוכים; בכך, הוא הוציא את האיבה הצלבנית [למוסלמים] מן הנסתר אל הגלוי...

שנית, הוא חשף את התפקיד האדיר של הג'יהאד בהפיכת מאזני הכוחות העולמיים.

 

שלישית, הוא שם קץ לרעיון של שליטת המדינות הלאומיות על המדיניות ועל השלום והמלחמה. ניהול הסכסוך הזה נתון בידי מי שאין להם השתייכות לאומית ספציפית והם מפוזרים – כפי שטוענים האמריקאים – ביותר מששים מדינות. הדבר היחידי שמאחד אותם הוא האסלאם הקדמוני הג'יהאדי, או מה שהם מכנים ה'והאבי'. ואולם, ארבעת הפלוגות שהלמו באמריקה הונהגו על ידי גברים שאינם משתייכים למדינה לאומית אחת. אחד מהם היה ממצרים, השני מהמפרץ [מאע"מ], השלישי מאל-שאם [לבנון], והרביעי מהחיג'אז [סעודיה].

רביעית, ההתקפה שמה קץ לעידן בו אמריקה תקפה כל מוסלמי שרצתה ללא עונש; עידן זה, ברצות אללה, לא יחזור עוד.

 

חמישית, ההתקפה התחילה את נפילת רעיון 'הסדר העולמי החדש' שהאמריקאים נהנו ממנו רק שנים מועטות. זוהי תחילת נפילתה הכללית של אמריקה, ברצות אללה.

 

הפסוק השני – דברי אללה: 'הם חשבו שביצוריהם הגנו עליהם מפני אללה, אך אללה בא אליהם מהיכן שלא חשבו והטיל בליבותיהם אימה' [58:2]

זהו אחד מפסוקיו המופלאים של אללה שאמיתותם הוכחה באירועי ספטמבר. בחנו את שלושת חלקיו של פסוק זה:

ראשית, 'הם חשבו שביצוריהם יגנו עליהם מפני אללה'. מי שבוחן את מצבה של אמריקה רואה שהיא הגנה על עצמה מפני הפשיטה מבחינה גיאוגרפית וצבאית. האוקיאנוסים המקיפים אותה משני הצדדים מבודדים אותה משאר העולם אותו היא טוחנת בכל עת שמתחשק לה והיא אינה נתונה לסכנה משכניה. הטילים הבין-יבשתיים שלה, כוחה הגרעיני והצבאי, נושאות המטוסים שלה המשייטות בימים, תוכניות מלחמת הכוכבים שלה שבאמצעותה היא רוצה לנטרל את הכוחות הגרעיניים העוינים, ועניינים דומים נוספים גרמו לה לחשוב שאם היא תצווה דבר מה או תעשה דבר מה – איש לא יעז לומר לה 'לא' או 'למה'. אגדות מיתיות תקשורתיות נרקמו בנוגע ליכולת של המודיעין שלהם, לווייני [הריגול] שלהם, יכולתם באיסוף מידע, מומחיותם בריגול... ובגניבה!! בשל כוחם הצבאי, הם חשבו ששום מדינה לא תעיז לצאת נגדם; בשל עוצמת המודיעין שלהם, הם חשבו שניטרלו את הקבוצות הטרוריסטיות שאינן מסוגלות לפעול!

 

שנית, 'אך אללה בא אליהם מהיכן שלא חשבו'. למרות היוהרה, הגאוותנות, והעריצות, אללה בא אליהם מהיכן שלא חשבו והכה בהם תוך פחות משעתיים. הוא הרס את האגדות המיתיות שהם רקמו במשך חמישים שנה וגרר את אמריקה [כסחבה] באדמה באמצעים פרימיטיביים שטיליה, נושאות המטוסים שלה, וכוחה הגרעיני אינם יכולים להרתיעם. ומי הנחית את המהלומה הזו? אויבה הגדול ביותר שלמען המלחמה בו היא גייסה את המודיעין שלה, את לוויניה, ואת הבוגדים העובדים למענה!! אנשי אותה פשיטה הביטו מחלונות המטוסים, בשעה שהכו במבצריה של אמריקה, ואמרו: אנו משתינים על הכוח הגרעיני שלכם, על הלוויינים שלכם, על ה-CIA, הו הכופרים!!

 

שלישית, 'והטיל בליבותיהם אימה'. עם ההתקפות האלה, האימה חדרה לליבותיהם. הדבר נגלה לעיני כל מי שראה את פניהם של האמריקאים במהלכה ובראשם העריץ הגדול ביותר שלהם, בוש, שבמשך שעות עבר ממחבוא אחד למשנהו וכמעט ושבר את שיא ההתחבאות, לולא נכנע למתחרהו, צ'ייני!!

 

הפסוק השלישי – דברי אללה: 'לא אתם אשר השלכתם [חצץ על פניהם], אלא אללה שהשליך' [8 :17].

מי שבוחן את ההשלכות הישירות והעקיפות של אותן התקפות יודע שמאחוריהן עמדה יכולת שהיא מעבר לכוחותיו של המין האנושי... ההשלכות הישירות של תקיפת מבצר הכלכלה האמריקאית היו גדולות ממה שיכול היה לצפות איש, מאחר שידוע שגורדי השחקים עוצבו, כדברי המהנדסים, כדי להתמודד עם התנגשות של מטוסי בואינג 707. מה נאמר ומה נגיד, אם כן, על כך שקבוצה אחרת של גורדי שחקים, הפגינה סולידאריות עם גורדי השחקים המקוריים, והתמוטטה אף היא?!...

 

ההשלכות העקיפות [של מתקפה ה-11 בספטמבר]... כללו את:

1. ההתמוטטות והקיפאון שנגרמו לכלכלה האמריקאית, התמוטטותן ברצף של כל החברות הגדולות, הירידה בשער הדולר, בריחת ההשקעות לחו"ל, ודברים נוספים שיאפשרו, ברצות אללה, את שקיעתה של המדינה הזו בקרוב, משום שזוהי מדינה המבוססת על כלכלה.

 

2. הצטרפותם של כופרים רבים לאסלאם. מספר המצטרפים הוכפל פי ארבעה בעקבות הפשיטה, כפי שהצהירו כלי התקשורת שלהם. מספר המתאסלמים באמריקה לבד הגיע ל-34 ואלף, על פי ה-CNN. רבים מן הכופרים באפריקה הצטרפו לאסלאם, כפי שספרו לי כמה מן המטיפים שם.

 

3. הידע אודות האסלאם התפשט ברחבי העולם ויותר מ-16 אלף ספריות ציבוריות באמריקה לבדה צוידו בספרים רבים על האסלאם ועל המוסלמים. משרד החוץ הבריטי קיים קורסים לעובדיו כדי ליידע אותם בנוגע לאסלאם. תרגומי הקוראן אזלו בבריטניה ובצרפת ובמדינות סקנדינביה הוקצה זמן מדי שבוע [במערכת החינוך] להכרת האסלאם. הפופולריות של המרכזים האסלאמים ביפן ובמדינות מזרח אסיה גברה ואם היית רוצה לגייס צבא של מטיפים ומטיפות כדי להשיג את המטרה הזו, לא היית מסוגל לעשות זאת, גם אם היו לך תקציבים של מדינות. כתוצאה מכך, הודו כמה ממתנגדי ההתקפות, שהאסלאם השיג תוך פחות משנה מאז הפשיטה יותר ממה שהשיגה ההטפה במשך ארבעים שנה!!

 

בנוסף לכך, היתה תחייה של רוח הנאמנות [למוסלמים] וההתנערות [מהלא-מוסלמים] בנפשותיהם של המוסלמים והם למדו על מצב איבתם של הכופרים כלפיהם. ההתקפות האלה חשפו את האיבה הנסתרת בנפשותיהם של הצלבנים [כלפי המוסלמים]... והחיו את רוח הג'יהאד למען אללה...

 

הפסוק הרביעי – דברי אללה: 'במאמינים יש מי שמקדישים עצמם לסיפוק רצונו של אללה' [2:207]

...אל-סמואל הקריב את בנו כדי לשמור על [הערך] שהאמין בו והפך בעיני הערבים [לסמל] אדיר. ואולם, נאמנותו של אל-סמואל מתפוגגת וכמעט נעלמת כאשר משווים אותה לנאמנותו של המולא מחמד עמר, אללה ישמרהו ויחזקהו! במה משתווה נאמנותו של אל-סמואל לזו של המולא עמר? היה לו בן יחיד. במה זה משתווה להקרבת השלטון, המשפחה, הארץ, הבטחון, וכל רכושו?! משום שאנו חיים בעידן הבגידות והצביעות, הדוגמא יוצאת הדופן של המולא עמר מחזירה אותנו לימי חבריו של הנביא...

 

הפסוק החמישי – דברי הנביא מחמד: 'ניצחתי באמצעות האימה'

זו המכונה המדינה האדירה ביותר בעולם [הכוונה לארה"ב], מגייסת 7,000 מטוסי קרב בשמיה מפחד מפני אלו החיים במערות באפגניסטן, מקיפה את האינטרסים שלה [בטילי] פטריוט וסטינגר24 שעות ביממה, ומכריזה על מצב חירום מפחד התקפות טרור! רבע מתושביה סבלו ממחלות נפש בעקבות ההתקפה ומנהיג ההתחבאות העולמי, צ'ייני, יוצא ממחבוא אחד רק כדי להיכנס למחבוא שני. סדרת האימה נמשכת ואני חושב שכל זה כדי שאללה יממש את שבועתו של שיח לוחמי הג'יהאד, אבו עבדאללה [אסאמה בן לאדן] – ישמרהו אללה – שהאמריקאים לא ייהנו מביטחון...

 

הפסוק השישי – דברי הנביא מחמד: 'דע שאם האומות יתכנסו כדי לפגוע בך, הם לא יפגעו בך בדבר שאללה לא גזר עליך'. 

מי יכול לחלוק על עוצמתו של הפסוק הזה? נגד השיח' ולוחם הג'יהאד, אבו עבדאללה, אסאמה בן לאדן – ישמרהו אללה ויחזקהו – התכנסו כל האומות מהדתות והצבעים השונים: הצלבנים [הכוונה לנוצרים], היהודים, ההינדים, הבודהיסטים, הצבועים, הבוגדים, ועוד ממזרח הארץ וממערבה... ולמרות שתמונתו פורסמה ברחבי הארץ כפי שאש מתפשטת בשדה קוצים והכל מכירים את פניו... לא נמצא לו זכר... אנו מתפללים לאללה שישמרהו מפניהם ויביא לניצחונו עליהם ושנזכה לראות את תבוסת אמריקה ובעלות בריתה..."