המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ארגון "מוסרי הנפש" של האחים המוסלמים במצרים
23/3/2002


'האחים המוסלמים' במצרים מציגים: יחידת מתאבדים לביצוע פיגועים בישראל

 

היומון הלבנוני 'אל-מוסתקבל', שבבעלות ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, פרסם דיווח בלעדי מהפגנה שקיימו 'האחים המוסלמים' באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר ובה הציגו לראווה את "ארגון מוסרי הנפש" [בערבית: "תנט'ים אל-אסתשהאדיין"]. להלן קטעים מן הדיווח:

 

"קבוצת 'האחים המוסלמים' האסורה במצרים חשפה לראשונה... כי היא מאמנת בחשאי כמה מצעיריה לביצוע פעולות לחימה. 'האחים המוסלמים' הציגו שמונה מתוכם אתמול [18.3] מול מאות המפגינים באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר והדגישו כי הם מתכוננים 'למאבק בישראל'.

 

הסטודנטים המשתייכים ל'אחים [המוסלמים'] ארגנו הפגנה באוניברסיטת אל-אזהר לתמיכה באינתיפאדה הפלסטינית, כפי שמתרחש באוניברסיטות מצרים השונות. ואולם, 'האחים' בחרו באוניברסיטת אל-אזהר... כדי לזרוק את הפצצה שגרמה מבוכה ותדהמה לאנשי המשטרה שהקיפו את האוניברסיטה.

'האחים' הזמינו את היומון 'אל-מוסתקבל' כדי שייהנה מכיסוי בלעדי של ההפגנה וקבעו הפגנה זו 'תהיה שונה מכל ההפגנות הקודמות'.

 

כאלף סטודנטים האזינו לנאום שנשא באמצעות טלפון סלולארי, מנהיג תנועת ה'חמאס' הפלסטינית, השיח' אחמד יאסין, שברך על פעילותם של הסטודנטים המצרים. שמונה מן הצעירים הופיעו כשפניהם מכוסות בבד שחור וראשיהם עטופים בסרטים אדומים עליהם נכתב 'הג'יהאד הוא דרכנו'.

 

השמונה הציגו אמנויות לחימה... קראטה וג'ודו ואת יכולתם לנפץ לוחות עץ, לשחרר בני ערובה מידי חוטפיהם, ולבצע התקפת פתע נגד חיילים נושאי נשק... התצוגה נמשכה מחצית השעה, במהלכה נשמע מן הרמקולים שיר ששיבח את תנועת ה'חמאס' לקול מצהלות הסטודנטים. לבסוף, נעלמו השמונה, לאחר שהסירו את כיסוי הפנים, החליפו את בגדיהם ונטמעו בקהל.

'אל-מוסתקבל' הצליח לראיין את אחד מן השמונה... שאמר שהוא 'אחד מראשוני מוסרי הנפש [הכוונה למחבלים מתאבדים], שבחרו במוות כדי להגן על עם פלסטין המוסלמי'.

 

בתשובה לשאלה עד כמה צעד שכזה מהווה התגרות בשלטונות המצריים והאם הדבר מרמז על כך ש'האחים המוסלמים' בוחרים לחזור לדרך האלימות הפנים-מצרית, הוא השיב: 'ההכנות שלנו מכוונות רק נגד האויב הישראלי. אנו תומכים ב'פתח', ב'חמאס', ב'ג'יהאד' ובפלגים האחרים של ההתנגדות הפלסטינית. אנו רוצים רק לשחרר את פלסטין. אנו איננו מתירים את דמם של מוסלמים ולכן לא נבצע אלימות פנימית. אנו אומרים לשלטונות [מצרים] שעמדתנו ברורה ואסור להיגרר מאחורי הניסיונות לדוג במים עכורים ולעוות את עמדתנו'..."[1]

 



[1] אל-מסתקבל (לבנון), 19.3.2002.