המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
אל-אח'באר המצרי: "שרון... חוצפן ללא גבול"
23/2/2002


אל-אח'באר המצרי קורא לתגובה כוחנית "מכאיבה" על טענתו "החצופה" של אריאל שרון כי ישראל ניצחה בכל המלחמותו

 

מאמר המערכת של היומון המצרי הממסדי "אל-אח'באר", עסק בהצהרתו של ראש ממשלת ישראל כי ישראל תנצח בכל המלחמות העתידיות, כפי שנהגה בעבר. במאמר, שכותרתו "שרון... חוצפה ללא גבול", נכתב:

 

"נראה כי ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, אינו סובל רק משיגעון גדלות – בנוסף לצימאונו לדם ערבי – אלא גם מזיכרון חלש. שרון יצא לאחרונה בהצהרה פרובוקטיבית ומטורפת לפיה ישראל תנצח בכל מלחמה עתידית נגד הערבים, כפי שניצחה אותם בכל המלחמות הקודמות!

 

כך, בשיא הפשטות והשחצנות, מזייף ראש הממשלה הישראלי את ההיסטוריה.

 

הבה ונתחיל באחרונה שבמלחמות, היא מלחמת אוקטובר 1973, שבה רשמו הכוחות המצריים והסורים ניצחון מפואר, השיבו חלק מסיני [כך במקור], ופתחו מחדש את תעלת סואץ. לולא הגשר האווירי האמריקאי, היתה מחוסלת המדינה הזו שהוקמה בכוח הזרוע על אדמה ערבית וללא 'רשיון' היסטורי או גיאוגרפי.

 

בנוגע למפלה של 1967, הרי שלא היתה זו מלחמה במובן המקובל של המילה. היא דמתה יותר לנעיצת סכין בגב הצבאות הערביים.

 

מלחמת 1956 הסתימה בתבוסת [צבאות] התוקפנות המשולשת הישראלית-בריטית-צרפתית ובסילוקם ממצרים.

 

בנוגע למלחמת פלסטין ב-1948, הרי שריח הבוגדנות והנשק המקולקל [שסופק לצבאות ערב] עודנו נודף מתיקי אותה מלחמה והוא מספר את סיפורה של מדינה שקמה על בוגדנות, רמייה, ובגידה.

 

אפילו אם שרון לא קרא את ההיסטוריה, האם הוא שכח את היציאה הישראלית המבישה מדרום לבנון בלחץ המכות המכאיבות של חזבאללה? הכוחות הישראליים נסוגו במהירות ובחסות החשכה ב-24 במאי, 2000 ונמלטו מן הביצה הלבנונית.

 

האם שכח ראש ממשלת ישראל את אינתיפאדת הגבורה הפלסטינית שמכונת המלחמה הישראלית נכשלה בדיכויה ובחיסולה? אדרבה, הפידאאים הפלסטיניים הנחיתו מכות מכאיבות לישראל, עד שכמה [ישראלים] בחרו להגר ממנה. המצב הגיע עד כדי התקפה על המכונה הצבאית הישראלית. הפלסטינים האמיצים הצליחו לפוצץ את אחד מטנקי ה'מרכבה 3' שהיו גאוות חיל השריון הישראלי. בעקבות זאת, נאלץ מפקד חיל השריון הישראלי, אביגדור קליין, להודות שהצבא יכניס שינויים בסוג זה של טנקים.

 

חוצפתו של ראש הממשלה הישראלי באמת כבר עברה כל גבול. צריכה להיות תגובה מכאיבה על חוצפה זו, משום שהוא מבין רק את שפת הכוח."[1]

 



[1] אל-אח'באר (מצרים), 19.2.2002.

תגיות