המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ליברל ערבי: "הקלטת של בן לאדן מסמלת פשיטת רגל"
5/11/2004

 

בעל טור ליברלי: "הקלטת של בן לאדן מסמלת כניעה ופשיטת רגל"

 

בעל הטור הליברלי מאמון פנדי כתב ב-2.11.2004 ביומון המצרי הממסדי "אל-אהראם", מאמר תחת הכותרת "בן לאדן מצביע לג'ון קרי: קלטת של הודאה, הצבעה וכניעה" להלן עיקרי המאמר:

 

"התופעה החדשה בבחירות באמריקה היא שאלו שאינם אמריקאים מצביעים בבחירות [אלו] מתוך תקווה לשנות את דרכה [של אמריקה]. קופי אנאן הצביע, למשל, לטובת ג'ון קרי כאשר מתח ביקורת על מדיניותו של [גורג'] בוש בעיראק ותיאר את הפלישה לעיראק כפעולה בלתי חוקית. מנגד, ראש הממשלה העיראקי איאד עלאוי הצביע לטובת בוש בביקורו האחרון בארה"ב כאשר הודה לאמריקה ולנשיאה בפני הקונגרס ובבית הלבן. לאחרונה הודיע אוסאמה בן לאדן, בקלטת שהציג עבורנו ערוץ סרטי הפורנו הפוליטי [הכוונה לאל-ג'זירה], שהוא מצביע לטובת ג'ון קרי...

 

הדבר החשוב ביותר בקלטת האחרונה של בן לאדן הוא הודאתו הכנה שהוא האיש שתכנן את ההתקפה על מגדלי מרכז הסחר בניו יורק. [בקלטת זו] הוא מנה את המניעים שהצדיקו את הפעולה הזו אשר החלה לתסוס במוחו מאז פלישת ישראל ללבנון בשנת 1982...

 הנקודה העיקרית היא שאוסאמה עצמו הודה בביצוע הפעולה בעוד חבריו וחסידיו הכחישו [כל קשר אליה] במשך תקופה ארוכה. הנה יש לפנינו הוכחה, בקול ובתמונה, שהאיש [כלומר אוסמה בן לאדן] הוא האחראי העיקרי לאירועי ה-11 בספטמבר וכי המוסד או ה-CIA לא היו אלה שעמדו מאחורי [ההתקפות] כפי שטענו הפרשנים הזוטרים, ושהסרבים [גם כן] לא עמדו מאחוריה כפי שטענו הפרשנים הפוליטיים הבכירים.

 

הנקודה השניה היא שקלטת זו באה כקלטת של כניעה ופשיטת רגל ולא כקלטת של איום והתראה. זאת מאחר שבן לאדן הופיע בגלימה רגילה ולא במדים צבאיים כשרובה לצידו... הוא ויתר על המיליטריזציה שלו ועל נשקו. הדבר היה כמובן מכוון על ידי מנהלת יחסי הציבור בתוך אל-קאעדה ומחוצה לה.

כמו כן, בקלטת זו בן לאדן [כלל] אינו מדבר על ג'יהאד. לא היה [בקלטת שום אזכור] של חדית'ים או פסוקי קראן ואפילו לא אזכור של חודש רמדאן שאנו מציינים היום. אין בקלטת [עיסוק] בדת וגם אין בה [עיסוק] בסכסוך בין המזרח למערב או [במלחמתם של] לוחמי הג'יהאד [המוג'אהדין] נגד הצלבנים הכופרים, בין אם נוצרים או יהודים.

 

נאום בן לאדן הצטמצם ל[עיסוק] בבעיות של מדיניות החוץ אמריקאית ויחסיה עם המזה"ת. כמו כן, [הוא] הצטמצם לניסיון להשפיע על הבוחרים בכל מדינה [בארה"ב], כאשר [בן לאדן] אמר כי כל מדינה אחראית לביטחונה באמצעות ההצבעה [שלה]. חוסר הבנתו [של בן לאדן] את המצב הפנימי באמריקה נשאר נושא אחר שלא זה המקום לדון בו.  

 

הקלטת באה לומר לג'ורג' בוש: 'עיזבו אותנו ואנו נעזוב אתכם'. ברור, הן משפת הנאום והן משפת הגוף, שנאום זה דומה לנאום של אדם נכנע ופורש או [נאום של] אדם המנסה לשנות את עורו ממצב של לוחם ג'יהאד [מוג'אהד] למצב של פוליטיקאי. קלטת זו היתה דומה להודעות של חברות מסחריות על פשיטת רגל.

 

[לאחר] שהעניק צידוקים לאירועי ה-11 בספטמבר והודה באחריות להם, הודיע בן לאדן שהוא מצביע לטובת ג'ון קרי בבחירות. נאומו הכיל ביטויים השאולים מועידת המפלגה הדמוקרטית או מנאומיו של קרי, כדוגמת הסיפור על גורג' בוש המספר לילדה בבית ספר במדינה פלורידה סיפור על עז [ביום ה-11 בספטמבר 2001]. סיפור זה הופיע רבות בנאומיו של ג'ון קרי וברור שלכותב נאומיו של בן לאדן יש נטייה דמוקרטית או שהוא לפחות עוקב בעניין רב אחר נאומי ג'ון קרי. כמו כן, בן לאדן הציג עצמו בקלטת כאילו הוא יועצו של השר לביטחון פנים, תום רידג', שכן הוא נתן בחינם רמזים בנוגע לדרכים  [בהן ניתן] לשמור על ביטחונה של ארה"ב...

 

[את תוצאות הבחירות] אנו נדע זאת היום או מחר, אבל הקלטת תישאר, בסופו של דבר, קלטת של הצבעה, הודאה וכניעה."